Novogoriški reli je dobil dramatičen preobrat tik pred koncem

26. 9. 2022 | Gregor Pavšič
Deli

Reli v Novi Gorici, kjer je v skupni razvrstitvi slavil Rok Turk (Hyundai i20 Rally2), je bil najdaljši reli letošnjega državnega prvenstva. Z dodatnimi točkami je pomembno vplival na razplet letošnje sezone. 

Rok Turk in Blanka Kacin (Hyundai i20 Rally2) sta bila v cilju relija v  Novi Gorici prešerno razpoložena. Čeprav sta dve hitrostni preizkušnji pred koncem zaostajala še minuto, sta z obema rokama izkoristila napaki favoritov Erika Caisa (Ford Fiesta Rally2) in Simona Wagnerja (Škoda Fabia Rally2) na istem ovinku. Turk je tako kot prvi slovenski voznik uspel zmagati na reliju v Novi Gorici.

Skupno je Turku le nekaj točk zmanjkalo, da bi že dva relija pred koncem prvenstva potrdil nov naslov državnega prvaka. Ta je le še vprašanje časa. S predstavo v Novi Gorici je vlogo drugega voznika v Sloveniji potrdil Marko Grossi (Hyundai i20 R5), ki je na nekaterih preizkušnjah zaostanek za Turkom znižal le na dobro sekundo na kilometer. Na celotnem reliju, kjer je imel tudi nekaj vrtenj in težav z zarošenim steklom, je za Turkom vseeno zaostajal več kot pet minut.

V diviziji II karte na novo premešane

Najbolj zanimiv razred državnega prvenstva je letos divizija 2. Še pred zadnjo hitrostno preizkušnjo v Novi Gorici je kazalo, da se bo stanje v prvenstvu povsem zapletlo in da bodo razlike v skupnem seštevku zelo majhne. Po okvari favorita Marka Škulja (Ford Fiesta Rally4) je najprej kazalo na zmago Nika Prunka (Peugeot 208 Rally4), nato pa tudi na slavje komaj 17-letnega Šveda Milleja Johanssona (Ford Fiesta Rally4).

Toda na zadnji HP je Johansson z napako zapravil vodstvo in zmago, Medved pa je švignil mimo Prunka. Z drugo zaporedno zmago si je Medved privozil 35 točk naskoka pred Škuljem, tako da je naslov državnega prvaka z eno roko že skoraj njegov. Prunk in Premrl bi se lahko na vrh na zadnjih dveh relijih zavihtela le še teoretično, Johansson je izven dosega naslova prvaka - z zmago bi bil skupno celo pred Škuljem in tudi na dosegu Medveda.

Čendak v diviziji I

Podobno napet je bil zaključek tudi v diviziji 1, le da ni imel tako neposrednega vpliva na razplet državnega prvenstva. Za zmago so se udarili trije, in sicer Martin Čendak (Opel Adam Cup), Matjaž Mihevc (Renault Clio Rally5) in Nejc Mrak (MG ZR 105). Razlike so bile ves čas majhne, kar pet različnih voznikov je prišlo do zmage na vsaj eni preizkušnji in tri preizkušnje pred koncem je Čendaka, Mraka in Mihevca ločilo le 4,7 sekunde. Medtem ko je Mihevc rahlo zaostal, sta Čendak in Mrak vozila izjemno izenačeno.

Na predzadnji HP je bil Mrak od Čendaka hitrejši za 0,3 sekunde in prednost je povečal na 1,1 sekunde. Odločala je najdaljša preizkušnja, kjer pa je lanski prvak naredil napako v zadnjem ovinku in moral odstopiti. Zmaga je šla tako v roke Čendaku, ki je sicer na reliju dobil le dve preizkušnji - Mihevc kar šest, Mrak pet. Čendak, ki le na eni HP ni postavil časa med prvo trojico divizije 1, za naslov državnega prvaka na predzadnjem reliju potrebuje še sedem točk. 

Vodilna v mladinski razvrstitvi DP do 25 let ostajata Škulj in Čendak, v diviziji 3 pa je z novo zmago naslov državnega prvaka že potrdil Matic Humar (Renault Clio RS). Letos mu je to uspelo še en reli prej kot lani. Sicer pa si lahko rezultate ogledate na tej povezavi.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja