Italijan Francesco Bagnaia je z zmago na zadnji dirki sezone razreda MotoGP v Valenciji potrdil in ohranil naslov prvaka v najbolj elitnem motociklističnem razredu. Bagnaia je letošnji naslov osvojil šele na nedeljski dirki, potem ko je njegov največji in ob koncu sezone tudi še edini konkurent Jorge Martin naredil serijo napak že v prvi tretjini dirke, potem pa tudi padel in odstopil.
Vojna za štartna mesta že na sobotnih kvalifikacijah
Napetost ob odločitvi za naslov prvaka je bilo v Valencii čutiti na vsakem koraku. Že ko so dirkači razreda MotoGP prvič zapeljali na stezo ob petkovem prvem prostem treningu, je bilo jasno, da to ne bo navaden vikend. Svetovni prvak Peco Bagnaia se je moral v sobotnih kvalifikacijah prebiti med hitrejše skozi počasnejšo tekmovalno skupino, a mu to ni predstavljalo večje težave in je delo opravil suvereno.
V hitrejši tekmovalni skupini je zaključil kot drugi najhitrejši in zato začel iz prve štartne vrste. Ob njem sta bila Maverick Vinales, ki je osvojil »pole position« in pa francoz Johan Zarco, ki je bil tretji. Drugi kandidat za letošnji naslov Španec Jorge Martin je osvojil šele šesti štartni položaj in pred njim sta v drugi štartni vrsti stala še Avstralec Jack Miller in Južnoaafričan Brad Binder.
Zmaga na sprinterski dirki Martinu
Tradicionalno, kot smo bili v letošnji sezoni vajeni, je svetovni prvak Peco Bagnaia slabo odpeljal sobotno sprintersko dirko in jo končal šele na petem mestu. »Naredili smo napako in izbrali napačno trdoto gum. Vseeno me ne skrbi. Imam dovolj hitrosti in jutri na glavni dirki bo zagotovo bolje, saj enake napake ne bomo ponovili.« je miril sebe in zbrane novinarje po dirki Bagnaia.
Da je bila drama še večja, je iz ozadja odlično štartal Jorge Martin in se v svojem agresivnem slogu prebil v vodstvo dirke in ponovno zmagal. Za napetost na dirki v soboto sta poskrbela še Brand Binder, ki je bil drugi, in Marc Marquez s Hondo na tretjem mestu. Marquez je v strastnem boju z Martinom celo zadel rojaka v roko in skoraj bi oba padla. No, na srečo sta ostala na dveh kolesih in Marquez je s prednjo gumo zarisal lepo vidno črto na ramo dirkaškega kombinezona svojega rojaka.
Po dirki na zmagovalnih stopničkah zamer ni bilo in oba Španca sta se zadovoljna ob rezultatu smejala prigodi. »Presrečen sem, da sem zopet na stopničkah. Moj cilj je bil pripeljati Hondi ob mojem slovesu dober rezultat in to mi je uspelo. Tudi jutri računam na uspeh.« je po sobotni dirki razlagal Marquez, Martin pa je z zmago v soboto zmanjšal zaostanek v točkah za Bagnaio in tako še dodal nekaj drame pred nedeljsko dirko in odločitvijo ob naslovu prvaka.
Zanimivo že na jutranjem ogrevanju
V nedeljo ne Marquezu ne Martinu ni šlo tako gladko, kot sta si še v soboto želela. Da bo dirka šla v zgodovino, je bilo jasno že zjutraj ob nabito polnih tribunah, izjemni gneči ob vstopu na dirkališče in razprodanih vstopnicah. Dirkaško vzdušje je bilo odlično in tudi vreme boljše od pričakovanega. Napetost je začela naraščati že na jutranjem ogrevanju, ko je razneslo motor Vinalesove Aprilie.
Namesto da bi Vinales takoj zapeljal s steze in umaknil motor, se je počasi peljal ob stezi in za sabo pustil dolgo sled razlitega olja, kljub temu da so mu okvaro redarji ob stezi signalizirali z zastavami. Zato si je seveda prislužil kazen. Pomakniti se je moral tri mesta nižje na štartni črti. Nedeljsko dirko je tako začel iz četrtega štartnega mesta, Jack Miller pa je na ta račun pridobil prvo štartno vrsto, Johan Zarco pa drugi štartni položaj. Peco Bagnaia je tako nepričakovano lahko štartal dirko iz prvega štartnega mesta. Ponujeno priložnost je seveda tudi izkoristil.
Polom Martina in novi naslov za Bagnaio
Bagnaia je štartal dobro, z mesta pa se je silovito izstrelil tudi Martin in že v uvodnih metrih dirke je bil takoj za vodilnim. Martin ni napadel takoj, ampak je prvih nekaj krogov dirke vozil za Bagnaio in čakal svojo priložnost. Ko jo je dočakal, pa je žal storil napako. Na koncu ciljne ravnine je bil pri zaviranju v prvi ovinek nekoliko prepozen in skoraj bi trčil v Bagnaiev zadek, ko ga je potegnilo v Italijanovo zavetrje. Moral je razbremeniti prednjo zavoro in odpeljal je naravnost v izletno cono.
Hitro se je sicer vrnil na dirko, a izgubil kar nekaj mest. Naenkrat se je znašel na osmem mestu, a ni obupal in se takoj podal v lov za vodilnimi. Časa je bilo še dovolj, a je bil ponovno nekoliko neučakan, saj je le krog za tem v ovinku številka štiri skušal nekoliko na silo prehiteti Marqueza, ko so se njune poti križale in sta trčila. Marqueza je njegova Honda izstrelila visoko v zrak in svojo kariero dirkača pri tej japonski znamki je z enaintridesetim padcem letos zaključil v pesku, prav tam pa so se razblinili še zadnji upi Jorgeja Martina po letošnjem naslovu prvaka. Z odstopom Martina je Peco Bagnaia ne glede na rezultat že postal svetovni prvak še pred koncem dirke.
Ko so Bagnaio obvestili o odstopu Martina, je takoj umiril svoj ritem in kmalu ga je prehitel Binder, takoj za njim pa še Miller. Z dvema dirkačema KTM v vodstvu se je zdelo, da bo zaključek sezone povsem v barvah avstrijskega moštva, a tudi to se ni končalo tako. Binder je bil v enem izmed ovinkov prehiter in je odpeljal naravnost v izletno cono. Vodstvo in s tem upi po zmagi so splavali po vodi. Avstralec Jack Miller se je tako znašel v poklonjenem vodstvu dirke, a je tudi on podlegel pritiskom. Napravil je napako, zdrsnil s steze in ostal brez uvrstitve.
Ob napakah Binderja in Millerja se je tako Bagnaia ponovno znašel v nepričakovanem vodstvu, Zarco pa je bil tik za njim. A drame še ni bilo konec. Zdelo se je, da lahko Zarco napade Bagnaio za zmago, poleg tega pa je bil vse bližje tudi Binder, ki je po napaki ponovno napredoval in zmanjševal zaostanek. Krog favoritov za zmago se je še povečal, ko se je proti koncu dirke prebudil Fabio DiGiannantonio.
Italijan, ki je bil odličen na zadnjih dirkah sezone, je tudi tokrat ujel svoj ritem ob koncu dirke in prišel mimo Binderja in Zarcoja v ovinku številka štiri. Dva kroga pred koncem se je zdelo, da bo Diggia ujel tudi Bagnaio in da mu zmaga na zadnji dirki ne uide, vendar do konca dirke ni našel ne ustreznega prostora ne trenutka za napad. Peco Bagnaia je prvi prečkal ciljno črto in naslov letošnjega prvaka kronal z zmago, Fabio DiGiannantonio je bil drugi in Johan Zarco tretji.
Tudi po koncu dirke vrstni red še ni bil določen, a to smo izvedeli šele kasneje. Strogo oko dirkaške žirije je izmerilo prenizek pritisk v gumah DiGiannantonijevega Ducatija in zato so mu naknadno prisodili tri sekunde pribitka na čas dirke. Di Giannantonijo je zato namesto na drugem končal na četrtem mestu, Zarco je skočil na drugo, tretje pa je za zeleno mizo pripadlo Binderju.
Nova sezona z letnico 2024 štarta že danes
Kljub temu da je sezone ravnokar konec, se hkrati v Valencii že začenja nova. Že danes sledijo prva testiranja z letnico 2024. Oči javnosti bodo uprte v Marca Marqueza, ki bo prvič sedel na Ducatijev dirkalnik moštva Gresini, zanimivo pa bo spremljati tudi druge dirkače, ki so letos zamenjali znamke motociklov ali moštva. Alex Rins bo sedel na tovarniško Yamaho namesto Morbidellija, ki se seli na Ducati. Zarco se bo preizkusil na Hondi moštva LCR, prvič pa bo dirkalnik razreda MotoGP preizkusil tudi prvak razreda Moto2, Španec Pedro Acosta, ki bo vozil za znamko GAS-GAS.
In tudi to še ni vse. Kot smo dobili uradne potrditve pred le nekaj urami, je od danes naprej jasno, da bo novi voznik v moštvu Mooney VR46, Italijan Fabio DiGiannantonio, ki bo zamenjal Luco Marinija, ki sedaj tudi uradno za dve dirkaški sezoni odhaja v moštvo Repsol Honda na motocikel, ki ga je z včerajšnjim dnem izpraznil Marc Marquez. Seveda bomo tudi mi sproti poročali o vsem.
Preberite še: Koliko časa se lahko še peljete, ko se prižge lučka za rezervo? Odvisno, kaj vozite ...
BONUS VIDEO: Popravni izpit za ‘električnega Golfa’: so pri Volkswagnu odpravili napake?