Velika nagrada republike San Marino in italijanske »Riviere di Rimini« je minila v znamenju španskega zmagoslavja.
V najšibkejšem razredu Moto3 je zmago sicer res odnesel kolumbijski dirkač David Alonso, a tudi on nastopa za špansko moštvo GASGAS Aspar. Drugi je bil španski dirkač Jaume Masia (Honda), tretji pa turški predstavnik Deniz Oncu (KTM). Tudi v srednjem tekmovalnem razredu Moto2 sta dva Španca stala na zmagovalnih stopničkah. Dirko je dobil Pedro Acosta, ki vozi za moštvo KTM, drugo mesto je zasedel Italijan Celestino Vietti (Fantic), tretji pa je bil ponovno španski dirkač Alonso Lopez (Boscoscuro).
V razredu MotoGP so bili na stopničkah španski in italijanska dirkača. Jorge Martin je z dvema zmagama v soboto in nedeljo ukradel dirkaški vikend italijanskim dirkačem, ki sta jim za tolažbo ostala drugo in tretje mesto. V celoti sta Ducatijevo zmagoslavje dopolnila Marco Bezzecchi z drugim in svetovni prvak Peco Bagnaia s tretjim mestom.
Martin nakazal svojo premoč že na sobotni dirki
Hitri španski dirkač Jorge Martin (Ducati) je bil nepremagljiv tako rekoč celoten dirkaški vikend. Svojo hitrost je pokazal že na prostih treningih in napovedal, da bo v dirkaškem vikendu nevaren prav vsem tekmecem. Da se ne šali, je potrdil že na sobotnih kvalifikacijah, ko je osvojil najboljši štartni položaj.
Prvo štartno mesto za sobotno in nedeljsko dirko pa na tehnično zahtevnem in močno zavitem dirkališču Marca Simoncellija v Misanu že prinaša nekaj prednosti, ki je včasih lahko tudi odločilna. Ob Martinu sta iz prve štartne vrste začela še dva Ducatijave dirkača. Italijan Marco Bezzecchi je osvojil drugi, svetovni prvak Pecco Bagnaia pa tretji štartni položaj.
V sobotni kratki dirki je Martin pokazal, da je res hiter in da je resni kandidat za tovarniški sedež pri Ducatiju v prihodnje. In ne samo to. Dokazal je tudi, da še vedno v igri tudi za letošnji naslov svetovnega prvaka. Martin ni dovolil nikakršnih presenečenj in je na krajši dirki gladko zmagal. Bezzecchi in Bagnaia sta si s krepkim zaostankom sekunde in pol razdelila drugo in tretje mesto.
Junak dirke je bil poleg Martina tokrat zagotovo 37-letni španski dirkač Dani Pedrosa (KTM). Nekdanji Hondin tovarniški voznik po slovesu od aktivnega dirkanja službuje kot razvojni dirkač avstrijske znamke KTM in drugič letos je dobil priložnost nastopa na dirki s posebnim dovoljenjem. Voznik s povabilom je letos že v Jerezu dokazal, da je še vedno izjemno hiter in da ni pozabil voziti motocikla.
V Misanu je Pedrosa vse do konca dirke krepko priganjal svetovnega prvaka Bagnaio v boju za tretje mesto, a mu je na koncu zmanjkalo časa in je zaključil kot četrti. Fantastičen rezultat »upokojenca« Pedrosa je zasenčil svoje klubske dirkače, saj so vsi ciljno črto prečkali za že nekoliko osivelim, a zagotovo še vedno nadvse priljubljenim in hudo hitrim Kataloncem.
Nedelja. Daljša dirka, enak scenarij
Gledalcem na nabito polnih tribunah dirkališča v Misanu se je v nedeljo zdelo, kot da gledajo sobotni scenarij, le da je bila dirka seveda dvakrat daljša.
Jorge Martin z Ducatijem je povedel, vodil celotno dolžino dirke in suvereno zmagal. Od prvega do zadnjega kroga je nizal odlične čase in dirko odpeljal brez napake. Suvereno je zmagal drugič v dirkaškem vikendu. Tudi zadaj sta si drugo in tretje mesto razdelila dva Italijana.
Študenta Rossijeve dirkaške akademije VR46 Bezzecchi in Bagnaia sta svoja Ducatija tudi v nedeljo ponovno pripeljala na drugo in tretje mesto, kot četrti pa je tudi v nedeljo zaključil Dani Pedrosa, ki je vse svoje kolege iz ekipe pustil daleč za seboj. Espargaro in Miller sta po padcih namreč odstopila, padel pa je tudi Južnoafričan Binder, a je pobral motor in odpeljal dirko z velikim zaostankom do konca.
Padec je bil velika škoda za Binderja, saj je do nesrečnega trenutka vozil odlično in imel hitrost za boj z najboljšimi. Dani Pedrosa se je tako tudi na daljši dirki nekajkrat nevarno približal Bagnaii, a s senzacijo in bojem za tretje mesto žal ni bilo nič, saj je Španec vsakokrat storil tudi kakšno manjšo napako.
Poleg Pedrosa navdušil tudi Marquez
Če je bil testni dirkač KTM Dani Pedrosa z dvema četrtima mestoma zagotovo največje in najlepše presenečenje sončnega in poletnega dirkaškega vikenda v Misanu, je zagotovo navdušil tudi njegov rojak Marc Marquez. Hondin dirkač je z letos nekonkurenčnim motociklom najprej izkoristil hitrost Pedrosa, se zalepil za njegov motocikel in tako izkoristil hiter krog. V »vleki« za Pedrosom je dosegel odličen čas kvalifikacij in se nepričakovano uvrstil neposredno v hitrejšo kvalifikacijsko skupino. Za uslugo se je po končanih kvalifikacijah Pedrosu tudi iskreno zahvalil.
V sobotni kratki dirki je zaključil na desetem, v nedeljo pa celo na sedmem mestu, kar zanj in za Hondin dirkalnik trenutno sploh ni slab rezultat. Tudi sicer je bil Marc Marquez pred in med začetkom dirkaškega vikenda glavna tema pogovorov in novic v dirkaškem okolju, saj so vse resnejše govorice, da bi naslednje leto lahko zapustil ekipo Honde in se preselil ob bok svojemu bratu Alexu v poltovarniško ekipo Gresini Ducati. Marquez govoric sicer ni ne potrdil ne zanikal.
Vsakokrat je na zastavljeno vprašanje le diplomatsko odvrnil, da ima za sezono 2024 še vedno podpisano in veljavno pogodbo s Hondo. Dobro obveščeni viri blizu Španca vedo povedati, da bi se lahko odločil takoj po testiranjih v ponedeljek. Na testiranju v Misanu le dan po dirki mu bodo japonski inženirji predstavili namreč motocikel z letnico 2024.
»Veselim se novega motorja. To bo prelomnica v moji karieri. Upam, da so pri Hondi moje kritike in pripombe vzeli resno in pričakujem radikalno spremenjen motocikel in številne novosti. Motor mora biti revolucija in ne le evolucija. Po končanih testih se bom odločil kako in kje bom nadaljeval svojo dirkaško pot,« je dejal v petek pred začetkom tekem.
Z dirko v Misanu se je dirkaška karavana za nekaj časa poslovila od stare celine. Vse se v teh dneh seli v daljno Azijo, kjer se z naslednjo dirko v Indiji začenja jesensko- azijska turneja. Najboljši dirkači sveta se za zadnjo dirko vrnejo v Evropo le še novembra, ko bo na sporedu tradicionalni zaključek dirkaške sezone v Valencii.
Preberite še: BMW je prenovil in okrepil svoj srednji razred - razlike med 'brati' postale večje
BONUS VIDEO: Avto magazin podcast: Najini avtomobili, naivne napake in (nespametni) finančni nasveti!
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji