Tam, kjer ste se sredi osemdesetih udarila Maverick in Iceman, si je Podlunšek ledeno hladno priletel rezultat kariere.
San Diego, sobota, 15. april
Kvalifikacije so minile v znamenju bitke med favoriti - aktualni svetovni prvak je moral dati vse od sebe, da si je priletel prvo pole position, Michael Goulian je zabeležil drugi čas, Martin Šonka, zmagovalec Abu Dabija, pa je za hitrim domačinom zaostal le dve neverjetni tisočinki sekunde ali - na hitro preračunano - nekaj centimetrov.
Dolderer je dominiral vso prejšnjo sezono in si je naslov svetovnega prvaka priboril še pred finalom prvenstva v Vegasu. Toda Šonka je bil najboljši na otvoritveni dirki in je samozavestno napovedal, da bo to njegovo leto. Goulian je zadnjič zmagal davnega leta 2009, a je že pred koncem lanske sezone pokazal, da se je sposoben vrniti v vrh.
Hitri pilot iz Murske Sobote Peter Podlunšek, ki ima za sabo hektično in naporno sezono novinca, v kateri je že dokazal, da je sposoben letenja za polfinale, je v sezono vstopil z močno "spimpanim" dirkalnikom. Na uvodni dirki v Abu Dabiju ga je odličnega rezultata sicer oropala diskvalifikacija, a z enim najhitrejših časov na treningu so njegove športne delnice močno poskočile. Po letu trdega dela na dirkalniku Edge 540 V2 je bilo končno jasno, da je sta Peter in njegov stroj enako hitra. "Rdeča dama" je iz Abu Dabija potovala naravnost v San Diego in v roke simpatičnega/genialnega tehnika Daxa Wanlessa, ki je tudi sam odličen pilot. Kako uloviti Petra Podlunška, bo letos velika uganka, in če Peter Perfect, kot da kličejo komentatorji na forumu, ne bi napravil enake napake v obeh krogih kvalifikacij, bi bil njegov rezultat že v soboto "perfect". Z njim smo govorili takoj po sobotnem letu, ko je na svoj vzet čakala še polovica tekmecev.
"Seveda bom zaradi dveh sekund časovnega pribitka, ki so mi ga dosodili na desetih vratcih, v katera je zelo oster vstop, težko posegel po vrhu kvalifikacij, a s samim letom in hitrostjo letala sem seveda zelo zadovoljen. Očitno je, da imamo zelo hitro linijo, zato jutri ciljam na polfinale." Pilot mora skozi vratca namreč poleteti s horizontalno poravnanimi krili ali pravokotno na pilona, pravila pa dovojujejo le 10 odstotkov odstopanja. Isto napako je Peter storil v obeh krogih kvalifikacij, zato se je za dirko nedeljsko dirko posvetoval s taktikom Boštjanom Dečmanom, ki je povedal: "S Petrom sva se zmenila, da bo na zadnjih dveh treningih odletel dve različni liniji. Videla sva prednosti in slabosti ene in druge in sestavila skupaj najučinkovitejše dele."
Nedelja, 16. april
Ker kvalifikacije določijo dvojice dirke na izpadanje, se je na dirki Dolderer pomeril s Brageotom, bivšim zmagovalcem pokala challenger, ki je lansko leto preživel v Breitlingovi šolski klopi in nasledil Lamba, medtem ko je Petru Podlunšku njegov rezultat za nasprotnika določil Avstralca Matta Halla. Če dirka v San Diegu kar precej diši po akademiji Top Gun in fantih v Raybankah, je prav Hall tisti tekmovalec, ki ima v svojem življenju največ izkušenj kot vojaški pilot. Ne, naloga ni bila lahka, a Hall je prišel v San Diego z novim letalom, kar v športu, kjer je vse odvisno od občutka, vsekakor ni prednost. A novo letalo gor ali dol, Peter Podlunšek je v prvem krogu 14-ih zabeležil najhitrejši čas od vseh! "Sploh nisem vedel, da sem tako hiter! Le poskušal sem izbrati najboljše linije. Razmere tam zunaj sploh niso idealne, proga v zraku je precej "bumpy", zahtevna in zelo zgoščena." je povedal Peter in se v glavi pripravil na krog 8-ih. V njem se je udaril z Michaelom Goulianom in bitko gladko dobil! Sledilo je še zadnje dejanje in hkrati Petrov prvi finale v karieri pilota razreda master. Hitrejši od njega je bil le Japonec Yoshi Muroya, Japonski in Sloveniji pa se je na zmagovalnem odru pridružila še Nemčija z Doldererjem v glavni vlogi.
"Težko je opisati vse občutke, ki jih zdajle doživljam, je sredi noči izjavil presrečni Peter Podlunšek. Zame je bil že uspeh, da sem prišel v polfinale! Brez tako dobrega tima in prijateljev zagotovo ne bi stal tukaj gor, zato bom izrabil priložnost, da se vsem zahvalim še javno. Tako sem srečen, da se mi zdi, da mogoče sanjam. Vesel sem, da nam je uspelo sestaviti najhitrejšo linijo - prek noči sva s taktikom Boštjanom Dečmanom preigrala vse možnosti, moja naloga pa je bila, da odletim točno tako, kot sva se zmenila. V prvem krogu sem si zelo želel naprej in letel precej na nož, druga dva kroga pa sem odletel z glavo. Tveganje letenja na limitu je namreč veliko, saj je meja med uspehom in neuspehom izjemno tanka."
Peter Podlunšek, čestitke tudi v imenu Avtomagazina!
Tekst: Tina Torelli
Fotografije: Red Bull Content Pool
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj