Pred sezono WTCC 2010

16. 2. 2010
Deli

O odhodu proizvajalcev iz serije WTCC se bolj ali manj ves čas govori. Januarja pa ni ostalo le pri govoricah – Seat se je namreč odločil, da izstopi iz serije.

V zadnjih dveh letih so pri Seatu v prvenstvu WTCC osvojili vse, kar se je osvojiti dalo. Tovarniška ekipa je osvojila konstruktorska naslova in naslova med posamezniki (Yvan Muller predlani, Gabriele Tarquini lani), za nameček pa so z zasebnikom Tomom Coronelom postali še prvaki v točkovanju zasebnih moštev.

Z dvema naslovoma svetovnih prvakov so na najboljši možni način promovirali tehnologijo TDI, saj je Leon do zdaj edini (in prvi) turbodizelsko gnani svetovni prvak WTCC-ja. Polovico lanske sezone pa se je govorilo, da bo Seat kot tovarna z vsemi svojimi šestimi dirkalniki izstopil iz tekmovanja.

Čez zime so postajale govorice o tem vedno glasnejše, olje na ogenj pa je prilil tudi prestop Yvana Mullerja k Chevroletu. Sredi januarja pa je direktor Seat Sporta Jaime Puig sporočil, da se tovarna umika, a bo še naprej podpirala zasebna moštva, od katerih se pričakuje, da bodo nadaljevala dirkanje z Leoni TDI.

»Vedno hočem, da Seat zmaga v tekmovanjih, v katerih nastopa, zato bo Seat zagotovil svojim strankam vso potrebno tehnično podporo, « so bile Puigove besede ob slovesu.

Z odhodom Seata, ki bo zaradi krčenja motošportnega programa moral odpuščati, se vsaj za nekaj časa končuje vojna proizvajalcev na parketu Mednarodne avtomobilistične zveze, ki mora s prilagajanjem pravil krotiti zelo različne koncepte bencinskih in dizelskih motorjev pa sprednjega (Seat, Chevrolet, Lada . . ) in zadnjega (le BMW) pogona.

Prav to prilagajanje pravil je bilo lani zelo sporno, saj so pri FII Seatu dovolili spremenljivo delovanje (pretok) turbopuhala, drugi, zlasti BMW, pa so se nad toleranco pritožili in zagrozili celo z odhodom iz serije. Toleranco so pri FII nato omilili, zato so bili pri Seatu slabe volje.

Prav zaradi teh sporov si zdaj številni obetajo, da bo prvenstvo bolj uravnoteženo, čeprav TDI-ji ostajajo, a ne bo velikih pritiskov španske tovarne. Michel Nykjaer je že potrdil, da bo za Sunred Engineering nastopal z zasebnim Leonom TDI-jem, BMW-jev Andy Priaulx pa pričakuje, da bo Gabriele Tarquini branil naslov, le še moštvo z Leonom TDI mora najti.

»Slišal sem, da se Tarquini vrača z dizlom, « je povedal večkratni prvak Priaulx, ki se je pred sezono 2010 prav tako moral ukvarjati z recesijo dirkalnikov, saj je BMW skrčil tovarniško podporo na dva dirkalnika, svojega in Farfusovega.

BMW letos jasno meri na vrh, tja pa je usmerjena tudi puščica Chevroleta, ki je lani, kljub temu da je bila za dirkalnik prva sezona, s Cruzom WTCC osvojil nekaj zmag. Razlog, zakaj se je Seat umaknil, je predvsem želja, da tovarna poišče nove izzive, a tudi varčevanje v teh časih ni tako iz trte izvito.

Konec koncev je za tovarno najbolje, da izstopi, ko je na vrhu. Sezona 2010 bo v WTCC-ju bolj ali manj prehodnega značaja, saj že vsi čakajo na leto 2011, ko bodo morali dirkalnike v WTCC-ju poganjati 1, 6-litrski bencinski motorji s turbopuhali.

Motorji naj bi zmogli med 280 in 300 'konji'. So ta nova pravila razlog, da je Seat odšel? Se Španci v resnici pripravljajo na naskok na leto 2011 in bodo v ozadju razvijali dirkalnik za novo sezono?

Za zdaj v VAG-ovem prodajnem programu ni motorja, ki bi ga lahko uporabili za osnovo, a tako je tudi pri večini drugih. Chevrolet se medtem (na videz še bolj dejavno od drugih) pripravlja na leto 2010.

Končali so testiranje v Valencii na dirkališču Ricardo Tormo, kjer sta se Yvan Muller, za katerega je bil to prvi pravi preizkus dirkalnika, in Rob Huff osredotočala na delo z nastavitvami in uravnoteženostjo Cruza.

Mitja Reven, foto: Moštva

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"