Pri AŠ2005 pripravljajo novo dirkališče

10. 4. 2015
Deli

Nahajalo naj bi se na območju Gaj v Cerkljah ob Krki in v bistvu bo le nadgradnja nekdanjega Mobikroga, ki sta ga nekoč zgradila Matjaž Tomlje in Tomo Staut.

V prvi fazi (do 15.6.2015) naj bi se usposobilo obstoječo progo v dolžini 2.005 metra za promocijske vožnje, kar bi brez projektov stalo 1,2 milijona evrov. Druga faza (do 1.9.2015) vključuje asfaltno preplastitev te dvokilometrske proge, ploščad za usposabljanje letaliških gasilcev ter ploščad za usposabljanje zrakoplovov za zaščito in reševanje pa naj bi zgradili do konca 2016. V začetku 2017 naj bi zrastel še večnamenski objekt z boksi, v istem letu pa bi še podaljšali progo na 3.500 metrov in postavili poligone šole varne vožnje, predvsem za kategorije C, D in E, ki v Sloveniji naj ne bi imeli primernih pogojev za treninge. Neuradno se govori o investiciji okrog 28 milijonih evrov.

Vendar se pojavljajo pomisleki, ki na idiličen poligon na površini 42,5 ha mečejo sence dvoma. Na AŠ2005 pravijo, da del denarja že imajo (AŠ2005, FIA in Fundacija za šport), večji del denarja pa naj bi pridobili iz zasebnih sredstev. Na vprašanje, kdo bo investiral v objekt, ki je zgolj dan v najem za 5 let (sicer z možnostjo podaljšanja), saj zemljišče ostaja državno in pod upravljanjem Ministrstva za obrambo, nismo dobili prepričljivega odgovora. »To ni nasedli projekt, niti niso nove Stožice, prav tako ni nastal v navezi Roman Jaklič-Anton Anderlič, saj na tem delamo že od leta 2008, ko je bil sprejet državni prostorski načrt in pridobljene smernice. Vsi govorijo zgolj o dirkališču, čeprav bi s centrom varne vožnje in dodatno ponudbo pridobili tudi lokalni ponudniki storitev,« je dejal predsednik AŠ 2005 Anderlič. Hkrati pa je znano, da so nekateri lokalni prebivalci proti zaradi dodatnega hrupa, vnet nasprotnik pa je tudi Tomo Staut, ki je le 5 kilometrov stran zračne črte s svojim denarjem naredil manjši dirkaški poligon Raceland. »V Sloveniji je že pet poligonov varne vožnje in tisti na Vranskem ima možnost preskušanja tudi voznikov kategorij C, D in E. Zato se mi zdi ta projekt zgrešen. Predstavlja pa tudi nelojalno konkurenco,saj smo vsi gradili tržno, oni pa bodo državno zemljo tako rekoč dobili v dar,« je dejal Staut.

Gradbeno dovoljenje naj bi pridobili do konca maja 2015 in kot je dejal Dagmar Šuster, ki je že 13 let direktor naše panožne zveze za avtošport: »To bomo naredili, saj je po 106 letih avtomoto športa v Sloveniji sramota, da nimamo primernega poligona!« (AMr)

Novo na Metroplay: Ko se govori o hierarhiji, je že prepozno | Bine Volčič in Žiga Faganel