Čeh Jan Kopecky je z zmago na hrvaškem reliju osvojil tudi letošnji naslov evropskega prvaka, Avstrijec Andreas Aigner je znova dokazal svoj talent, naš Aleks Humar pa je z zanesljivim prvim mestom v razvrstitvi dirkalnikov na dve pogonski kolesi dokazal, da sodi v sam vrh evropskega relija.
Če je imel tovarniški voznik Jan Kopecky (Škoda Fabia S2000) na hrvaški dirki za evropsko prvenstvo v bistvu lahko delo, saj sta na startu manjkala oba najuspešnejša Peugeotova dirkača Bryan Bouffier in Craig Breen, pa je naš Humar presenetil tako hrvaške adute kot tudi vodečega v razvrstitvi 2WD Madžara Zoltana Bessenyeya (Honda Civic Type-R). Juraj Šebalj je v preveliki želji narediti dober vtis na najprestižnejši domači dirki razbil najeto Škodo Fabio S2000, Daniel Šaškin pa je z vrhunskim Fordom Fiesto RRC (torej 1,6-litrski turbomotor z okoli 300 'konji' in štirikolesni pogon!) zaostal skoraj minuto za našim aktualnim prvakom. Trojica Humar-Rus-Clio R3 se je še enkrat izkazala in tokrat na dirki za evropsko prvenstvo, ki jo je prikazal tudi zelo gledani športni program Eurosport.
»Če ne štejemo težave z zavorami in gumami, ki sva jih imela proti koncu dirke, in manjšim izletom s ceste v petkovem delu dirke, sva z dirko zelo zadovoljna,« je na cilju dejal Humar, ki je najbolj blestel prav na začetku dirke, ko je dež presenetil skoraj vse dirkače. No, tudi Humarja, ki je s trdimi gumami za suh asfalt po spolzki istrski podlagi pokazal, kdo je najpogumnejši v tem delu Evrope. Organizatorji so priredili lepo dirko, čeprav so morali kar dvakrat razglasiti etapo: na drugi HP je Srbkinja Jovana Jovanović s Volkswagnom Polom poškodovala preveč pogumno gledalko, na tretji HP pa je Francoz Germain Bonnefis z Renaultovim Meganom RS doživel hujšo nesrečo, saj so mu po pregledu v bolnišnici odkrili poškodbo hrbtenice. Tudi nekateri naši dirkači niso bili najbolj srečni, saj je recimo Rok Turk zaradi svoje napake že po 2. HP odpotoval domov, prav tako je spremljala smola Darka Peljhana v obliki odpovedi turbopuhala tri hitrostne preskušnje pred ciljem.
Odličen drugi v državnem prvenstvu in deveti v razvrstitvi evropskega prvenstva je bil Jani Trček (Mitsubishi Lancer EVO IX), ki se je razživel šele proti koncu dolge dirke. »Taka dirka je skupaj z italijansko Alpi Orientali prehud zalogaj za državno prvenstvo, saj bom odkrito dejal, da me taka petdnevna avantura stane okrog 10 tisoč evrov. Treba bo izbirati cenejše dirke za DP, kdor pa hoče in si lahko privošči tako dolgo dirko pa naj kar gre, bomo vsi držali pesti!« je bil kritičen veteran Trček. To drugo mesto je posvetil nekdanjemu sovozniku, ki je pred kratkim umrl. Odlična tretja je bila Asja Zupanc (Mitsubsihi Lancer EVO IX), ki ji je bilo žal samo zaspanega začetka, vendar pa pred Idrijo skupaj s Humarjem in Trčkom še vedno ostaja v boju za naslov državnega prvaka. No, da slovenski nastopi niso bili neopaženi, lahko povemo, da je poleg Humarja (zmagovalec v razvrstitvi FIA 2WD) zmagala tudi Zupančeva med voznicami. Dve prvi mesti od štirih, saj sta bila v generalcu Jan Kopecky in v pokalu ERC Production Car Andreas Aigner (Subaru Impreza STi R4) neulovljiva, vseeno ni slabo, kajne?
Za navdušenje gledalcev sta poskrbela tudi dva dirkača z močnima BMW-jema M3, Aleš Zrinski in Mišel Zupančič. Oba sta med dirko imela tudi težave, saj so se Zrinskemu zlomili vsi vijaki na kolesu, medtem ko je moral Zupančič proti koncu dirke zamenjati prazno pnevmatiko. Bilo pa je zabavno, sta vseeno priznala. Povsem zgrešeno taktiko pa je izbral zmagovalec italijanske dirke Alpi Orientali Rajko Žakelj, saj se je z Mitsubishijem Lancerjem EVO IX prijavil zgolj na dirko za DP. »To je bila taktična napaka, saj startam med nehomologiranimi dirkalniki, zato imamo še več peska in blata na cesti. Toda razlog za to odločitev so gume, saj nimam za nove, ki jih moraš imeti na dirki za EP,« je odkrito priznal, hkrati pa čestital Trčku, Zupančevi in Humarju za odlične predstave.
V diviziji II je zelo dobro kazalo tudi Hrvatu Viliamu Prodanu (Citroën C2 R2 Max), ki je prijavljen v naše prvenstvo, dokler ni v soboto dopoldan izbral gum s premehko zmesjo, nato pa še eno presekal. V štajerski ekipi Oktan Šport, ki jo vodi Sašo Vusič, že končujejo povsem novega Peugeota 208 R2, ambicije pa so izbrane dirke evropskega prvenstva. Mogoče bo za njih prihodnje leto v DP-ju nastopal talentiran mladenič, ki bo z relijem šele začel? Alanu Pajku je bila ta dirka ogrevanje za nastop na dirki legendarnih starodobnikov Rally Legend z Zastava Yugom, čeprav je doživel atraktiven izlet s ceste in se ukvarjal z nedelujočo loputo na motorju ter muhastim menjalnikom.
V diviziji I je Matej Oblak z Renaultom Cliom 1.4 16V, ki je imel povsem nov motor in menjalnik, zanesljivo slavil pred Martinom Mlinarjem, Janom Mrakom in Andrejem Velkavrhom. Oblak je le s težavo ohranjal koncentracijo in zanesljivo pripeljal do cilja, Mlinar se je pritoževal nad dolgimi ravninami (v šesti prestavi in na omejevalniku vrtljajev čakaš, da končno mine ...), Mraka je hrvaški tekmec nesebično pririnil do zadnjega servisa in Velkavrh pa je kljub četrtemu mestu že osvojil letošnji naslov v diviziji I. Bravo! Najbolje v tej diviziji je sicer začel Grega Premrl, vendar je na peti HP prevrnil MG-ja na streho, mehaniki pa so čez noč popravili karoserijo, zamenjali vetrobransko steklo in zadnjo premo, da je lahko hitri Primorec v soboto nadaljeval. Podobno nesrečna je bila Klavdija Senica, saj ji je že v petek odpovedal motor na Fiatu Pandi Kit Carju, nato pa so uporabili poznanstva z lokalnimi mojstri, porezkali glavo motorja, zamenjali tesnilo in čez noč znova sestavili motor. Palec gor za mehanike!
Sredi oktobra bomo v Idriji dobili novega prvaka. V igri so še trije, zato se nam obeta nedvomno zanimiv razplet.
Škodin kotiček
Sreča kljub kazni
Posadka Tim Novak in Uroš Ocvirk (Škoda Fabia R2) sta lahko srečna, da sta kljub tehničnim težavam in kazni doživela cilj tega zahtevnega relija za evropsko prvenstvo.
»Na začetku nama je šlo dobro, nato pa se je na etapi, takoj po plačilu cestnine, zapletlo. Ob speljevanju sta pogonski kolesi malce zakopali, ravno tam pa je bil čisto majhno korito, ki služi odtoku vode. To je bilo dovolj, da sva zdrobila zglob pri polgredi, nato pa s takim dirkalnikom odpeljala še eno hitrostno preskušnjo in dolgo etapo,« je dejal Novak. »Res je bila sreča, da sva se lahko privlekla do servisa, kjer so napako hitro odpravili, saj teorija pravi, da je po taki poškodbi nadaljevanje skoraj nemogoče,« je še dodal.
Nato pa so tehnični komisarji zaradi deževja preverili, ali je kdo od posadk dodatno narezal predpisane (nove) gume, kar je prepovedano. Od množice 'grešnikov' so dobili le naše Novaka, Oblaka in Senico. Novak in Senica sta že tako imela velik zaostanek, saj je pri Fabii odpovedal zglob, pri Pandi pa motor (prebito gumo sploh ne štejemo), zato s 3-minutnim pribitkom naša dirkača nista bila preveč oškodovana. Matej Oblak pa v evropskem prvenstvu sploh ni hotel nastopati, saj ima Clio z 1,4-litrskim motorjem nacionalno homologacijo. Žirija je Oblaka v skupnem seštevku vseeno kaznovala, v razvrstitvi državnega prvenstva pa se te kazni ne upošteva.
Ekipa IK Sport nadaljuje v Idriji, kjer bo Tim tako rekoč na domačem terenu dokazoval, da tretje mesto v Italiji ni bilo naključje. (AMr)
FOTO: Uroš Modlic
REZULTATI
1. Kopecky-Dresler ČEŠ Škoda Fabia S2000 2.23:11,0
2. Aigner-Watzl AVS Subaru Impreza STi R4 + 1:55,6
3. Gassner Jr.-Mayrhofer NEM Mitsubishi Lancer EVO IX R4 + 2:09,8
4. Tsjoen-Casier BEL Škoda Fabia S2000 + 2:54,3
5. Lategan-White JAR Škoda Fabia S2000 + 4:04,6
6. Hadik-Kertesz MAD Subaru Impreza STi R4 + 6:49,0
7. Humar-Rus SLO Renault Clio R3 + 6:59,5
8. Šaškin-Bruner HRV Ford Fiesta RRC + 7:58,8
9. Trček-Ošlaj SLO Mitsubishi Lancer EVO IX + 9:52,3
11. Zupanc-Kacin SLO Mitsubishi Lancer EVO IX + 10:12,2
DIVIZIJA I:
1. Oblak-Verbič SLO Renault Clio 1.4 16V 2.44:11,6
2. Mlinar-Mlinar SLO MG ZR 105 2.48:47,1
3. Mrak-Šmid SLO Suzuki Swift GTi 2.53:04,4
DIVIZIJA II:
1. Humar-Rus SLO Renault Clio R3 2.30:10,5
2. Prodan-Draženovič HRV Citroën C2 R2 Max 2.39:33,6
3. Pajk-Cevc SLO Citroën C2 R2 Max 2.40:21,6