Rally Monte Carlo

Pogled na zaostanke za Sebastienom Loebom, rekordnim zmagovalcem relija Monte Carlo, je videti kot pogled na vozni red avtobusa primestnega prometa.

6. 2. 2008

Super Seb je več kot upravičil vlogo favorita na prvem letošnjem reliju. V vodstvo je prišel na drugi hitrostni preizkušnji in nato vodil vse do cilja, to je do konca 19. HP-ja oziroma do prevoženih 365, 1 kilometra tekmovalnih preizkušenj. Francozov edini resni tekmec je bil njegov moštveni kolega Daniel Sordo, ki se je dobro držal na drugem mestu in vozil k Citroënovi dvojni zmagi, potem pa ga je na deseti hitrostni preizkušnji izdalo turbopuhalo.

Odstopil je, v nedeljo pa je po pravilu superally ponovno startal in dirko končal na 11. mestu, torej mesto pred Fincem Latvalo, drugim tovarniškim nesrečnikom letošnjega uvodnega relija. Fordovega drugega dirkača je zadelo že na uvodni četrtkovi preizkušnji, ko sta morala s sovoznikom v temi zamenjati počeno gumo, v soboto pa je imel še težave s hidravliko dirkalnika. Letos moštva dirkajo z enakimi Pirellijevimi gumami, zaradi česar je odpadla loterija pri izbiri gum, sicer značilna začimba Monteja.

Dirkači so bili z vzdržljivostjo črnega zlata zadovoljni, malce manj pa jih je razveselila druga letošnja gumarska novost: prepoved tako imenovanih polnil, ki so v preteklosti omogočala, da so dirkači dirkali tudi s počenimi gumami. Nove gume pa so bile tudi razlog (ali zgolj primeren izgovor) za nekatere slabše čase. Mikko Hirvonen, ki je v četrtek začel zelo slabo, a se je po odstopu Sorda (sicer z ogromnim zaostankom za Loebom) vendarle zasidral na končnem drugem mestu, je bil že eden izmed tistih, ki so poudarjali, da iz dirkalnika zaradi privajanja na nove gume še niso izvlekli vsega.

Na vrhu Loeb tako ni imel težav in se je odpeljal že do svoje pete in obenem rekordne zmage na Monte Carlu. »Bolj kot dejstvo, da je bila to naša že 37. WRC-zmaga in peta na Monteju, je pomemben dober začetek sezone. Dirkalnik je deloval brez težav, nastavitve pa so se že na začetku izkazale za odlične. C4 se je na asfaltnih cestah, ki so bile na nekaterih mestih mokre, dobro ‘razumel’ s Pirellijevimi gumami, « je bil po prvem reliju sezone vidno zadovoljen aktualni prvak Loeb, ki pa je imel spet srečo, da je odpovedal Sordov, in ne njegov C4. Z zmago pa se lahko pohvali tudi Loebov in Sordov šef Olivier Quesnel, saj je prvič nastopil v vlogi vodje Citroënovega motošporta.

Za prvi reli je svojima dirkačema dovolil, da se borita drug proti drugemu, a le tako, da bosta oba C4 ostala na asfaltu. Med vrsticami lahko razberemo, da je Citroën od Sorda pričakoval, da ne bo (če ne bo posebnosti) počel neumnosti. Loebu je dodatno pomagalo tudi vreme, saj razen četrtkove nočne drsalnice za Monte značilnega snega in zaplat črnega ledu v naslednjih dneh ni bilo. Tudi znameniti Col de Turini je bil suh (in moker na senčnih delih), skromno zasnežen pa je bil le na delih, na katere so gledalci zaradi lastne popestritve zmetali nekaj snega. A žrtev med vodilnimi ni bilo.

Najzanimivejši dvoboj uvodnega relija je potekal med Chrisom Atkinsonom (Subaru) in Francoisom Duvalom, ki so ga najeli pri Stobartu. Specialist za asfalt Duval, ki se je privajal na novega Focusa WRC in na novega sovoznika, je Avstralca lovil ves reli, pred zadnjo hitrostno preizkušnjo, ki je potekala na stezi za F1 (po ulicah kneževine), pa ga je do tretjega mesta ločila le dobra sekunda. Duvalu kljub atraktivni vožnji na zadnji preizkušnji ni uspelo zmagati, saj je odlični Atkinson dosegel enak čas in ubranil stopničke.

Moštvo Subaruja je letošnjo sezono dobro začelo, saj so dosegli zadani cilj, to je uvrstitev obeh dirkalnikov med prvih pet. Petter Solberg je bil peti. Subaru je prenehal razvijati trenutno generacijo Impreze, pri kateri so inženirji pred sezono bolje razporedili težo, izboljšali motor (Solberg je imel kljub temu težave z njim) in podvozje priredili novim gumam. Medtem ko je David Richards nadzoroval moštvo na reliju Monte Carlo, je Subarujeva testna ekipa z novim testnikom Markkom Martinom na Sardiniji preizkušala novo Imprezo.

Večina dirkačev je v petek zjutraj začela previdno. Khalid al Qassimi, tretji Fordovec, ki je bolj vajen arabskega peska in vročih relijev, je kot po čudežu preživel vse ledene pasti in kazalo je, da bo njegov prvi reli na monaški ruleti pravo presenečenje. A ker je zadnji ovinek šestega HP-ja vzel prehitro, je v kupu zemlje odtrgal prednje levo Focusovo kolo.

Osmoljenec relija je zagotovo Conrad Rautenbach, ki je odstopil kar dvakrat. V četrtek je s Xsaro WRC zletel s poledenele ceste, še večjo neumnost pa je naredil v nedeljo, ko je le nekaj ovinkov pred koncem relija na superspecialu izgubil nadzor nad zadkom dirkalnika in ga raztreščil v zaščitni ogradi. Do konca relija ga je ločil le še ovinek . .

Pri Suzukiju so začeli sezono s točko oziroma z osmim mestom Anderssena, kar ni slabo za prvi Švedov nastop v WRC-ju. Izkupiček bi bil lahko še večji, če se SX4 WRC-ja ne bi kvarila kot po tekočem traku. A so se Japonci, ki bodo letos odpeljali vso sezono, na reliju veliko naučili. Če ne bi odpovedal motor Gardemeistrovega dirkalnika, bi lahko točke osvojili celo z obema dirkalnikoma.

Po nekaj mesecih smo na reliju za SP v WRC-dirkalniku znova videli Italijana Gallija. Ta do decembra ni vedel, kaj bo letos počel, potem pa je pred božičem prišla pogodba s Stobartom, ki se je je Galli razveselil kot otrok. Pred Monte Carlom je le malo testiral, zato je prvi reli služil predvsem kot privajanje na Focusa WRC, za katerega je Gigi dejal, da je najlepši in najboljši avtomobil, kar jih je kdajkoli vozil. Italijan je na koncu prišel med dobitnike točk, zagotovo pa bomo letos zanj še slišali.

Na reliju Monte Carlo so predstavili tudi dve novi varnostni rešitvi. Zaščitno pregrado med dirkačem in sovoznikom ter dodatno bočno zaščito med sedežem in vrati.

Naslednji reli bo na Švedskem (8.? 10. februar), kjer čaka Loeba težje delo, kot ga je imel na Monteju, saj je Ford osvojil zadnji dve švedski zmagi. Bo na severu Evrope Mikko Hirvonen pokazal zobe?

Rezultati relija Monte Carlo:

1. Loeb/Elena (Citroën C4 WRC) 3.39:17, 0

2. Hirvonen/Lehtinen (Ford Focus RS WRC 07) +2:34, 4

3. Atkinson/Prevot (Subaru Impreza WRC 2007) +2:58, 1

4. Duval/Chevailler (Ford Focus RS WRC 07) +2:59, 7

5. Solberg/Mills (Subaru Impreza WRC 2007) +4:40, 9

6. Galli/Bernacchini (Ford Focus RS WRC 07) +8:46, 5

7. Cuoq/Janvier (Peugeot 307 WRC) +10:24, 8

8. Andersson/Andersson (Suzuki SX4 WRC) +11:19, 5

SP v reliju za voznike:

1. Loeb 10, 2. Hirvonen 8, 3. Atkinson 6, 4. Duval 5, 5. P. Solberg 4, 6. Galli 3, 7. Couq 2, 8. Andersson 1 …

SP v reliju za moštva:

1. Citroën 11, 2. Subaru 10, 3. Ford 8, 4. Stobart Ford 8, 5. Suzuki 2

Mitja Reven, foto:? Moštva