Peter Podlunšek, slovenski master pilot svetovnega prvenstva Red Bull Air Race, se te dni pripravlja na svoj prvi nastop v kalifornijskem San Diegu. Dirka se po osmih petih zopet vrača na mesto, kjer so se pred tridesetimi leti za čast in slavo udarili filmski piloti akademije Top Gun.
Pilote razreda master, ki se osemkrat letno pomerijo na zračnem dirkališču le nekaj metrov nad tlemi v dirki na izpadanje, bi upravičeno lahko primerjali z dirkači Formule 1. Le mentalno najmočnejši, najdrznejši in najbolj spretni piloti na svetu so pri skoraj 400 kilometrih na uro sposobni letenja med na gosto posejanimi stožci zračne proge, ki jo dodatno otežujejo zahtevni obrati, ostri ovinki, ozka šikana, varnostna linija, ki loči progo od občinstva, stroga pravila in seveda vreme! Vremenska napoved za San Diego je tokrat pilotom naklonjena: sončno, 22-23 stopinj Celzija in skoraj nič vetra. Delavci na zračnih vratcih bodo verjetno imeli manj dela kot ponavadi, piloti pa se bodo na progo pognali 's polnim plinom'.
Peter Podlunšek, ki je letos že drugo leto del razreda master, je s svojim dirkalnim letalom Zivko Edge 540 V2 letel že vsepovsod, ne pa v Kaliforniji. Da bi se na dirko lahko dobro pripravil, je poletel v Kalifornijo že v začetku aprila, kjer ju je s tehnikom ekipe Peter Podlunšek Racing Daxom Wanlessom čakalo veliko preciznega dela na letalu. Dax je glede letala in zadnjih modifikacij, ki si jih je ekipa omislila, skrivnosten, vseeno pa na vprašanje, v kakšnem stanju je zdaj letalo, ne skriva svojega navdušenja: "Naše letalo je že tako ali tako zelo hitro, kot ste lahko vsi videli v Abu Dabiju, tu pa gremo še korak dlje."
Na otvoritvi sezone v Abu Dabiju je slavil Šonka pred Velardejem, ki je prvikrat stopil na stopničke, in McLeodom. Dobra novica je, da je kljub diskvalifikaciji na zalivom Corniche najboljše vmesne čase zabeležil prav naš Peter Podlunšek. Tako blizu vrhunskemu rezultatu ekipa PP37 še ni bila, in če pilot ne bi prevozil varnostne linije, bi bile karte med favoriti precej premešane.
A kot vselej tudi za tokratno dirko ekipa PP37 ne ničesar ne prepušča naključju. Večina modifikacij na letalu je bila izvedenih že pred začetkom prvenstva: "Rdeča dama", ki jo je oblekel Aldo Drudi, je dobila novo instrumentno ploščo, lažjo posodo za gorivo iz kevlarja, da bi prihranili na teži, in še nekaj malenkosti, ki jih ekipa ne more izdati. "Po velikem razočaranju iz Abu Dabija se veselim nove priložnosti in novega odgovora na vprašanje, kako hitri smo v resnici," še pove Peter Podlunšek, ki ga danes ob 16:00 uri po kalifornijskem času čakajo kvalifikacije.
Jutri ob 13:05 se začne dirka na izpadanje, ali se bodo po dirki piloti pomerili tudi v odbojki, pa še ni znano. ;-)
Tekst: Tina Torelli
Fotografije: Predrag Vuckovic, Balazs Gardi, Joerg Mitter/Red Bull Content Pool.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj