Zakaj je evropska gorsko hitrostna dirka trajala 10 ur?

Zaradi številnih prekinitev sta obe obe tekmovalni vožnji gorske dirke v Ilirski Bistrici trajali rekordnih deset ur, vlogo favorita pa je potrdil Christian Merli (Osella FA30). Milan Bubnič (Lancia Delta) že desetič državni gorski prvak.

Zakaj je evropska gorsko hitrostna dirka trajala 10 ur? (foto: Uroš Modlic) Uroš Modlic
4. 9. 2022
Nekaj manj kot 200 tekmovalcev se je zbralo na gorski dirki v Ilirski Bistrici, ki bo ostala gledalcem in voznikom v spominu predvsem po najdaljšem tekmovalnem programu v 28-letni zgodovini te dirke. Razlog zanj so bile predvsem številne nesreče, tehnične okvare in posledično številne prekinitve, ki so za nekaj ur zamaknile nedeljski program med Ilirsko Bistrico in Šembijami. V nedeljskem poznem popoldnevu se je prepričljive zmage potem le veselil Christian Merli (Osella FA30), ki je imel kar štirinajst sekund prednosti pred Petrom Trnko (Norma M20 FC) in 16 sekund pred Sebastienom Petitom (Nova NP01).

Bubnič prvak pred koncem

Državno prvenstvo se je tudi v Ilirski Bistrici razpletlo po meri Milana Bubniča (Lancia Delta). Ker na dirko zaradi okvare motorja ni bilo Mateja Grudnika (Renault Clio), Bubnič proti Šembijam ni imel dostojnega tekmeca. Odločilno prednost si je privozil v prvi vožnji in čeprav je na mokri stezi v drugo postavil komaj deseti čas med Slovenci, je bilo to dovolj za ubranitev skupnega vodstva. Bubnič je imel v cilju 4,7 sekunde prednosti pred Alešem Prekom (Honda Civic) in 6,3 sekunde pred Jankom Čebronom (Mitsubishi Lancer). V prvi peterici sta bila še Anže Dovjak (Peugeot 208 Rally4) in Patrik Ruzzier (Fiat Punto Kit Car).
Bubnič je s četrto zmago letos potrdil že deseti naslov državnega prvaka. Lani je moral zanj trepetati vse do zadnje dirke, letos je vse odločeno že dve dirki pred koncem sezone. Lani je imel več tehničnih težav Bubnič, letos njegovi tekmeci.
 

Prek odličen, toda vodi DovjakDovjak je tokrat v razredu 5a moral priznati premoč Preku, a le še povečal vodstvo v državnem prvenstvu. Za Preka je bil to namreč šele drugi letošnji nastop. V Razredu 5b je drugič letos slavil Jan Pivk (MG ZR 105), ki je temelje zmage postavil že v prvi vožnji. V njej je namreč vse tekmece ugnal za več kot tri sekunde. V drugi vožnji ga je sicer prehitel Klemen Trček (MG ZR 105), ki je s tem mimo sina Nejca Trčka (MG ZR 105) in Janeza Intiharja (VW Polo) napredoval na drugo mesto, a zmaga Pivka ni bila ogrožena. Njegova prednost v cilju je bila dobre tri sekunde. Trček je s pridobljenima dvema mestoma še utrdil vodstvo v skupnem seštevku tega razreda, v katerem brani naslov državnega prvaka iz lanske sezone.

V pokalu Twingo je po prvi vožnji najbolje kazalo Gašperju Kosu, zmagovalcu zadnje dirke v Lučinah, a ga v odlično drugo vožnjo proti Šembijam prehitel Miha Fabijan. Novomeščan, lanski gorski prvak tega pokala, je prvič zmagal v Ilirski Bistrici. Na stopničkah tega pokala je obema družbo delal še David Stušek.

Državno prvenstvo v gorskih dirkah se bo septembra nadaljevalo v hrvaškem Buzetu, prvi konec tedna pa se bo zaključilo z novo gorsko dirko v Podnanosu.