Tri zmage v državnem prvenstvu so za posadko Tomaž Kaučič in Peter Zorenč (Mitsubishi Lancer EVO IX) odlična popotnica za domači, mariborski reli. Dirka v štajerski prestolnici bo v začetku julija, statistika pa našemu državnemu prvaku ne napoveduje najboljšega nadaljevanja.
Po treh zmagah v državnem prvenstvu in odličnem četrtem mestu na hrvaški dirki za evropsko prvenstvo ima lahko mariborski as mirnejši spanec, vendar pa je pred domačim občinstvom prevečkrat odstopil, da bi bil povsem prepričan o naslovu z letnico 2008. »Prvenstvo je še dolgo, zato kljub dobremu začetku ne smemo zaspati na lovorikah.
Žal je točkovalni sistem tak, da bi z morebitnim odstopom krepko zaostal za trenutnimi zasledovalci, v prvi vrsti za zanesljivim Darkom Peljhanom, « je po zmagoslavju v Velenju trezno premišljeval zdaj že 30-letni Mariborčan. Medtem ko smo že tretjič videli podoben razplet boja za prvi dve mesti, torej zmago Kaučiča in drugo mesto vedno atraktivnega Peljhana, pa je na tretjem mestu novo ime. Na Lavanttalu je bronast pokal prevzel Tomi Cilenšek, na Saturnusu Mitja Klemenčič, v Velenju pa je na najnižji stopnički stal vedno hiter Miha Rihtar.
Na dopoldanskem delu dirke se je boril za drugo mesto s Peljhanom, popoldanska hitrostna preizkušnja Zavodnje pa ga je kmalu porinila na tretje mesto. »Napak ni bilo. Imel sem celo občutek, da sem dobro odpeljal. A ker je hitrostna preizkušnja Zavodnje speljana v hrib, je edina razlaga ta, da moj Mitsubishi Lancer osme evolucije pač nima dovolj moči proti zmogljivejšim devetim evolucijam, « je po dirki komentiral Rihtar, ki bo septembra postal očka. Srečna mamica bo seveda bivša sovoznica Maja . .
S petim mestom v skupnem seštevku in prvim mestom v diviziji III je bil razred zase znova Alex Humar. Hitri Idrijčan, ki mu zapiske že veliko let prebira Edvard Čuk, je svojega zmogljivega Citroëna C2 R2 Maxa priganjal do skrajnih zmožnosti in se kot edini prebil med druščino hitrih Lancerjev. A čeprav je bil Humar deležen kar velike pozornosti, je bil tekmovalec dirke prav tako Idrijčan Marko Jeram. Ta je po uspehih na italijanskih relijih znova vrgel rokavico v obraz domačim tekmecem, napoveduje pa še kakšen nastop, recimo na postojnskem reliju, ki naj bi zavil tudi v njemu domačo Idrijo.
In razplet v Velenju? Prišel, videl, zmagal, bi lahko dejali. Sedmo mesto v skupnem seštevku je prav gotovo presenečenje, še bolj presenetljive pa so majhne razlike v diviziji II. Takoj za Jeramom se je uvrstil prvak divizije I v gorskih dirkah Tadej Miklavčič s sovoznico Petro Volk, le dobrih šest sekund za Miklavčičem pa se je pripeljal v cilj še en Primorec, Mitja Slejko (oba Renault Clio RS).
Veliko smole je imel Marko Kavčič, saj so na dirkalnem Cliu pozabili zapeti varovalne sponke, zaradi česar se je motorni pokrov med vožnjo nenadoma odprl in poškodoval vetrobransko steklo. Ker bi bilo nadaljevanje prenevarno, mu tehnična komisija ni dovolila odpeljati še dveh HP-jev do daljšega servisa, na katerem bi zamenjali poškodovano šipo. Čeprav so nekateri komentirali, da bi mu morali pustiti nadaljevati, je tudi sam priznal, da je bila nevarnost prevelika, saj skorajda ni videl ceste. Še najbolj zanimivo je (spet) v diviziji I.
Medtem ko je v Avstriji zmagal Martin Štucin (Škoda Felicia), na Saturnusu pa Miha Prek (Volkswagen Polo), je bil v okolici Velenja najuspešnejši Matej Grudnik (Renault Clio 1.4), ki je kljub zelo omejenemu treningu kar najbolje izkoristil prednost domačega terena. Dirkači so namreč popisovali progo, opravljali verifikacijo in tehnični pregled v soboto, dirka pa je potekala le v nedeljo. Malce smo pogrešali superspecial, a ni bilo sodelujočega, ki mu ne bi bila všeč kompaktnost prireditve. Reli v Velenju je bil namreč dolg le 188 kilometrov, od tega je bilo tekmovalnih dobrih 70 kilometrov, kar je za slovenske razmere dovolj.
Spet je bilo na startu veliko dirkalnih Yugov, vendar kljub vnovični zmagi Andreja Velkavrha na vrhu trenutne razvrstitve pokala še vedno kraljuje Matjaž Vogrič iz AK Modri dirkač. Osmoljencev je bilo veliko — predčasno sta parkirala domačina Zdenko Lah (Peugeot 306 Maxi) in Tomi Cilenšek (najeta Subaru Impreza STi od Kaučiča), a večje škode na njunih dirkalnikih ni bilo, manj sreče pa je imel povratnik na dirkalnih stezah Robert Pravdič, ki je svojega Mitsubishija nehote parkiral na istem ovinku kot Cilenšek, vendar daleč pod cesto.
Na startu smo pogrešali Uroša Petriča, ki še ni popravil precej poškodovanega Citroëna C2 R2, Roka Turka, ki še ni dobil elektronike za svojega Peugeota 206 R3, ter Alana Pajka in Sebastijana Rometa, ki sta se zdravila po poškodbi oziroma obiskovala bolnišnice, razveselili pa smo se povratka Borisa Bržana (Peugeot 206 RC) in Roberta Valiča (Peugeot 306 S16). Oba sta bila vesela, da sta znova v najhitrejši karavani, vendar priznavata, da sta kot voznika precej zarjavela in da potrebujeta več dirkalnih kilometrov.
Že 23. reli v Velenju je kljub skromnemu formatu dokazal, da imajo take dirke v Sloveniji prihodnost. Za zanimivo dirko ne potrebujemo precenjenih koeficientov in pretiravanja z dolžino relijev, saj je za večino domačih posadk vse skupaj postalo predrago. Žal.
Rezultati
1. Kaučič-Zorenč (Mitsubishi Lancer EVO IX) 48:31, 4
2. Peljhan-Kacin (Mitsubishi Lancer EVO IX) +23, 6
3. Rihtar-Cevc (Mitsubishi Lancer EVO VIII) +58, 9
4. Klemenčič-Korpar (Mitsubishi Lancer EVO IX) +1:32, 9
5. Humar-Čuk (Citroën C2 R2 Max) +2:08, 7
6. Trček-Česenj (Mitsubishi Lancer EVO IX) +2:47, 7
7. Jeram-Jeram (Ford Fiesta ST) +3:13, 3
8. Miklavčič-Volk (Renault Clio RS) +3:29, 9
9. Slejko-Šavelj (Renault Clio RS) +3:36, 1
10. Medved-Medved (Peugeot 206 RC) +4:00, 9
DIVIZIJA I:
1. Grudnik-Ušaj (Renault Clio 1.4) 54:27, 7
2. Prek-Mršnik (Volkswagen Polo) 54:59, 9
3. Seljak-Tavčar (Škoda Fabia) 55:07, 0
DIVIZIJA II:
1. Jeram-Jeram (Ford Fiesta ST) 51:44, 7
2. Miklavčič-Volk (Renault Clio RS) 52:01, 3
3. Slejko-Šavelj (Renault Clio RS) 52:07, 5
DIVIZIJA III:
1. Humar-Čuk (Citroën C2 R2 Max) 50:40, 1
2. Bratina-Mrak (Citroën C2 R2) 52:45, 2
3. Lovšin-Pahor (Renault Clio Williams) 53:49, 3
Aljoša Mrak, foto: Simon Špilar (www.superspecial.si)