Posadka Tomaž Kaučič-Peter Zorenč (Subaru Impreza STi) je zmagovalna kombinacija na zadnjem reliju za DP, ki se je odvijal na Primorskem in Notranjskem. A bolj kot zmagovalec je bil zanimiv boj med Logarjem in Peljhanom za naslov prvaka. Dobil jo je mladi, 29-letni Boštjan Logar!
Tomaž Kaučič je izkoristil napake in smolo Andreja Jereba in Darka Peljhana ter drugič zapored odprl največji šampanjec na zmagovalni stopnički. »Super dirka, veliko je bilo pasti (beri: spolzkega asfalta in celo megle, op. a.), zato sem vesel, da smo brez večjih težav znova slavili, « je dejal Mariborčan.
Najbolje je začel Darko Peljhan (Mitsubishi Lancer EVO IX), ki je potreboval visoko uvrstitev oziroma boljše mesto v primerjavi z Boštjanom Logarjem (Mitsubishi Lancer EVO VIII), ki je prišel v Postojno z desetimi točkami prednosti. »Prvi dan bom napadel, v sobotnem delu pa bomo videli, kako se bo razpletalo, « je svojo taktiko pred relijem napovedoval komaj 29-letni Škofjeločan.
Da Peljhan misli zelo resno, je dokazal z vodstvom po prvem delu relija, čeprav letos v nasprotju z Logarjem sploh še ni zmagal na nobenem reliju. Žal pa je predrta guma pokopala upe večkratnega prvaka iz Idrije, ki je tako lahko le upal na napako manj izkušenega tekmeca ali pa tehnične težave njegovega Lancerja, za katerega skrbi Mrakova ekipa.
A Logar je prepričljivo odpeljal do konca, celo zanemarjal ročno zavoro in s tem prikrajšal gledalce za tako všečno vožnjo počez. »Nikakor nisem hotel tvegati, zato tudi nisem tako užival v vožnji, kot bi lahko, « je na cilju priznal presrečni Logar, ki je – če smo popolnoma odkriti – letošnje največje odkritje v reliju. Andreju Jerebu je zmagoslavje onemogočil izlet s ceste, ko je z Imprezo zadel ob smetnjak, Marko Jeram pa je zapravil boljšo uvrstitev zaradi vnovičnih težav z menjalnikom.
Na petkovem delu relija so dirkači odpeljali superspecial na karting stezi v Luciji, ki se je izkazala za odlično potezo, nekoliko manj sreče pa so imeli organizatorji pri preostalih dveh hitrostnih preizkušnjah (HP). Prvo in četrto (HP Vinjole 1 in 2) so morali razveljaviti, ker so se domačini pravočasno pritožili in z argumenti preprečili nastop dirkačem, glede preostalih dveh (HP Sv. Peter 1 in 2) pa je bilo do zadnjega trenutka napeto, ali se bosta sploh odpeljali.
Tik pred začetkom mednarodne prireditve, ki je poleg slovenskega in hrvaškega državnega prvenstva veljala tudi za evropski reli pokal FIA s koeficientom 2 in srednjeevropski pokal FIA starodobnikov, se je namreč poslanec, nekdanji prometni minister in podpredsednik državnega zbora Marko Pavliha spomnil, da mu prireditev pred domačim pragom ne ustreza in da jo je treba onemogočiti. Njegovo lobiranje ni uspelo (pohvala pokončni drži Zveze in organizatorju! ), saj sta prireditev potrdili tudi Upravna enota in Policija, zato pa se sprašujemo, ali lahko prav vsak pavliha onemogoča mednarodne prireditve v Sloveniji! Očitno v samem ’vrhu’ naše države ne vedo, da živimo v pravni državi, kjer veljajo predpisi za vse, tudi za poslance.
A da zadnji reli za državno prvenstvo tudi drugače ni bil dolgočasen, so poskrbeli dirkači z nesrečami in bojkotom zadnje, meglene hitrostne preizkušnje. Najhujšo nesrečo sta doživeli posadki Marko Kavčič-Andrej Kavčič ter Aljoša Gregorič-Mija Kogoj, ki sta z Renaultom Cliom RS ter Peugeotom 106 GTI podirala drevesa ob stezi, a na srečo brez hujših posledic.
Kavčič bo moral popraviti že tretjo karoserijo letos (! ! ), medtem ko bo Peugeot poleg ličarskih del verjetno potreboval še nov motor. Malce manj hudo nesrečo sta doživela tudi Andrej Jernejčič-Saša Trobec (Seat Ibiza TDI), ki sta tako nesrečno zadela v most, da sta preprečila nadaljevanje HP, vendar pa so Jernejčiča podobno kot druge nesrečneže odpeljali na preventivni pregled v bolnišnico. Mogoče je bil tudi pogled na razbitine kriv, da so nekateri dirkači nasprotovali odvijanju zadnje HP relija (hitre Hrušice), saj se je nad Ajdovščino ugnezdila gosta megla.
»Na etapi proti Colu smo vozili deset kilometrov na uro, tako megleno je bilo! « so soglasno zatrjevali, zato pa je zadnjo HP (ki je bila – kot se je izkazalo kasneje – meglena le kakšen kilometer po startu) odpeljalo le 16 dirkačev. Nekateri so se ustrašili nepreglednosti, drugi zaradi blokirane ceste niso mogli do starta. Ne glede na to, da je bilo verjetno nevarneje kot sicer, pa je funkcija vodje HP in direktorja dirke, da odločita, ali je položaj goden za etapo ali ne. Z vsemi posledicami, če bi se zaradi megle zgodila nesreča! Zato poteza ni bila športna niti do organizatorja, še manj pa do tistih dirkačev, ki so (brez večjih težav) HP odpeljali.
Vsi so zato (verjetno) dobili čas zadnjega, ki je še pripeljal skozi cilj, zagotovo pa ne vemo, ker odločitve žirije niso nikjer objavljene. V nasprotju s formulo 1, ko po nekaj minutah na zaslonu že vidimo, kakšna je kazen (ali odločitev) o kakšnem spornem dogodku . .
Poleg prvaka v skupni razvrstitvi imamo še tri prvake v posameznih divizijah: Boruta Bratino, Roka Turka in Klemna Seljaka. Tri Primorce, od tega dva iz Idrije. Bratina se je moral paziti vedno hitrega Alexa Humarja in zanesljivega Podpečana, Turk je imel precej dela z Jermanom, s Prezljem in Komelom, Velkavrh pa tudi zaradi smole s češko tehniko ni mogel slediti zmagovalcu divizije I in pokala Yugo Seljaku. Čestitke vsem trem, seveda pa tudi sovoznikom in spremljevalnim ekipam!
Veliko gledalcev ob cesti, legendarne HP (Velike Žablje, Hrušica in Planina) in izredno izenačeno prvenstvo so zagotovilo, da se prireditvi Postojnska jama-Portorož in nasploh slovenskemu reliju obetajo še lepi časi! In da prihaja v ospredje novi rod dirkačev . .
Rezultati
Skupna razvrstitev:
1. Kaučič-Zorenč (Subaru Impreza STi) 1.27:03, 4
2. Jereb-Kacin (Subaru Impreza STi) + 32, 4
3. Logar-Kalan (Mitsubishi Lancer EVO VIII) + 1:07, 6
4. Jeram-Jeram (Mitsubishi Lancer EVO VIII) + 2:34, 9
5. Klemenčič-Ilijaž (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 3:03, 5
6. De Cecco-Campeis (ITA, Subaru Impreza STi) + 3:13, 0
7. Reitsperger-Nyirfas (HR/MAD, Mitsubishi Lancer EVO VII) + 4:10, 8
8. Peljhan-Kacin (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 4:46, 3
9. Kobal-Korpar (Subaru Impreza STi) + 6:23, 5
10. Turk-LožnarKranjc (Peugeot 206 RC) + 7:15, 0
Divizija I:
1. Petrič-Lah (Zastava Yugo) 1.38:39, 5,
2. Seljak-Lapajne (Zastava Yugo) 1.39:57, 8,
3. Rome-Peterc (Zastava Yugo) 1.40:56, 2
Divizija II:
1. Turk-Ložnar Kranjc (Peugeot 206 RC) 1.34:18, 4,
2. Jerman-Tonejc (Peugeot 206 RC) 1.35:44, 9,
3. Komel-Širok (Peugeot 206 RC) 1.36:20, 4
Divizija III:
1. Eržen-Kerčmar (Peugeot 306 S16) 1.38:45, 9,
2. Hvala-Vončina (Opel Astra GSi) 1.39:39, 6,
3. Podpečan-Podpečan (Peugeot 306 GTI) 1.40:24, 3
Točkovanje za DP:
Skupna razvrstitev: 1. Logar 240, 2. Kaučič 225, 3. Peljhan 221, 4. Jereb 206, 5. Jeram 185 . .
Divizija I:
1. Seljak 210*, 2. Velkavrh 167, 3. Petrič 163 . .
Divizija II:
1. Turk 253, 2. Jerman 205, 3. Prezelj 178 . .
Divizija III:
1. Bratina 253, 2. Humar 223, 3. Podpečan 223 . .
Aljoša Mrak