Reli DP: Idrija 2009

21. 10. 2009 | Aljoša Mrak
Deli

V Godoviču nad Idrijo se je končal zadnji letošnji reli, ki je štel za slovensko državno prvenstvo. Posadka Darko Peljhan in Igor Kacin (Mitsubishi Lancer EVO IX) sta bila spet razred zase, na startu pa smo imeli celo svetovnega prvaka!

Peljhan si je na uvodnih hitrostnih preizkušnjah po šampionsko privozil veliko prednost, sredi relija celo prevzel vodstvo za slabo minuto, v zadnjih dveh hitrostnih preizkušnjah pa rutinirano zmanjšal ritem ter zanesljivo slavil na petih od šestih letošnjih prireditvah. »Če ne štejem napake na koncu relija, ko sem se uštel pri gumah, na tej dirki nisem imel težav, « je dejal najhitrejši Idrijčan. Grozeči oblaki in nekaj kapljic dežja so v servisni coni zavedli številne, a je bil konec dirke povsem suh.

Največ pozornosti pa je bil deležen dvoboj za drugo mesto na idrijskem reliju in s tem tudi za drugo mesto v letošnji razvrstitvi odprtega državnega prvenstva. Mladi Uroš Petrič (Subaru Impreza STi N11) in veteran Jani Trček (Mitsubishi Lancer EVO IX) sta se bojevala do zadnjega metra sicer kratkega relija, na koncu pa je druga največja pokala osvojil nekdanji državni prvak Trček. A Trček je bil z mislimi že v sezoni 2010, saj je njegova hčerka Špela prvič sedela kot sovoznica v Peugeotu 106, v prihodnosti pa naj bi zame­njala zapiske za volan in pod taktirko Janija poskušala premagati vse pasti, ki jih pred dirkače postavlja na tisoče ovinkov na vsakem reliju.

A da se veliko dogaja tudi med dirkami, je lep primer Petrič, saj so njegov dirkalnik sestavili tik pred idrijsko preizkušnjo. Na testiranjih se je namreč zalomilo in Petrič je Subaruja prekucnil na streho. Popravilo je trajalo do zadnje minute pred startom in lep bel Subaru je za konec prvenstva dobil kar precej črne barve. Številni navijači so bili veseli vrnitve Boštjana Logarja (Renault Clio R3) in Boruta Bratine (Citroën C2 R2), čeprav sta oba dirkača odkrito priznala, da jima manjkajo ‘dirkaški kilometri’.

Logar je predrl gumo že na prvi HP, nato pa je iz začelja priplezal kar do 13. mesta v skupni razvrstitvi. A dirkač relija je bil znova Aleks Humar. S Citroënom C2 R2 Max je bil večkrat med najhitrejšimi (s precej šibkejšim dirkalnikom in le na sprednji pogon je bil dvakrat celo drugi! ), premagal je vse tekmece v dirkalnikih na sprednji pogon in za slabih 17 sekund zgrešil najnižje zmagovalne stopničke. Da se pogum ob talentu vedno obrestuje, pričajo neuradne govorice, da naj bi Vusič prodal svojega Subaruja, in nekateri v njem že vidijo hitrega Humarja.

Lastnik ekipe Target Motorsport Alen Vuk je nakazal, da bodo vzporedno zagrizli še v kakšen projekt poleg C2 R2 Maxa (ki naj bi ga v prihodnosti vozil kakšen hiter in nadarjen mladenič ali celo mladenka). Med zanimivejšimi bo (če bo seveda podpisana pogodba) Citroënov pokal, ki bi vključeval vse Citroëne C2 R2 (in Maxe). Za pokal bi štele vse domače dirke, vozniki pa bi dobivali dodatne nagrade za dobre uvrstitve. Vsekakor smeli načrti in dobrodošle spremembe!

Na dirki je manjkal Rok Turk, saj je tik pred relijem že drugič odpovedala elektronika na Peugeotu 207 R3T. Idrijskemu dirkaču in njegovi ekipi ne moremo očitati slabe priprave, saj dopis iz Peugeota Sporta dokazuje, da gre za ‘tovarniško’ napako, ki jo poskušajo čim prej odpraviti. Rajko Žakelj je Subaruja prodal v Francijo, zato je na hitrostnih preizkušnjah v okolici Godoviča preizkusil Peljhanovega Mitsubishija Lancerja devete evolucije.

V diviziji III je tudi zaradi predrte gume Logarja, odsotnosti Turka in težav Udovča (izlet s ceste in odpoved servovolana na Cliu R3) zelo prepričljivo zmagal Humar, ki tudi sicer ni imel primernega tekmeca, če pogledamo dosežene čase. V diviziji II je še na predzadnji HP vodil (ha, spet Idrijčan) Marko Jeram (Ford Fiesta ST), nato pa je na zadnji preizkušnji predrl gumo. Podobna usoda se je zgodila Mitji Slejku (Renault Clio RS), vendar je Primorec nadaljeval s prazno in izgubil manj časa kot idrijski šampion.

Prvak v tej diviziji je postal Tadej Miklavčič, ki je moral ta reli le končati. Da je navodila iz boksov upošteval zelo dosledno, pričajo časi, saj je samo na prvi HP zaostal za vodilnim Jeramom za dobro poldrugo minuto. Tudi v prvi diviziji je vodilni Matej Oblak (VW Polo) predrl gumo na zadnji HP, zato je moral vodilna mesta prepustiti tekmecem. Zmagal je Vasja Miklavčič (Suzuki Swift GTi) za le devet desetink pred Andrejem Velkavrhom (Zastava Yugo), tretjeuvrščeni Andrej Mrak pa je zaostal za aktualnim prvakom v pokalu Yugo za samo 3, 9 sekunde! Še dobro, da imamo divizijo I, saj sta med prijavljenimi vsaj dve tretjini dirkalnikov iz te (najcenejše) divizije, pa tudi sicer se mladi talenti kalijo v neusmiljenih bojih za vsako sekundo.

Na idrijskem reliju smo imeli celo svetovnega prvaka! Sovoznik mlademu Čehu Tomašu Kašpareku (Ford Fiesta ST) je bil Jan Tomanek. Ta je letošnji prvak v razredu JWRC, saj je skupaj z voznikom Martinom Prokopom in Citroënom C2 S1600 slavil v razvrstitvi mladinskega svetovnega prvenstva. Na žalost je morala češka posadka odstopiti zaradi pokvarjene polgredi.

Da je Idrija meka slovenskega relija, ne dvomi nihče. Odlični vozniki (Peljhan, Humar, Jeram, Turk, Mrak, Lampe,

Seljak . . ), sposobni organizatorji (v tem primeru brata Kacin oziroma podjetje IK Sport) in zvesti navijači so stalnica na vseh relijih za DP. Škoda je le, da je Idrija premajhna ali da v Sloveniji ni vsaj nekaj takih mest – potem bi mogoče na smučanje kot na nacionalni šport kar pozabili.

Rezultati

1. Peljhan-Kacin (Mitsubishi Lancer EVO IX) 48:15, 4

2. Trček-Česenj (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 29, 7

3. Petrič-Rus (Subaru Impreza STi N11) + 41, 8

4. Humar-Lah (Citroën C2 R2 Max) + 8, 6

5. Klemenčič-Korpar (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:49, 1

6. Agnič-Babnik (BMW M3 E30) + 2:09, 8

7. Raspet-Logar (Mitsubishi Lancer EVO VIII) + 2:10, 8

8. Slejko-Šavelj (Renault Clio RS) + 2:45, 2

9. Bratina-Mrak (Citroën C2 R2) + 3:51, 8

10. Komel-Širok (Opel Astra GSi) + 4:10, 7

DIVIZIJA I:

1. V. Miklavčič-Simčič (Suzuki Swift GTi) 54:47, 4

2. Velkavrh-Štirn (Zastava Yugo) 54:48, 3

3. Mrak-Kacin (Zastava Yugo) 54:52, 2

DIVIZIJA II:

1. Slejko-Šavelj (Renault Clio RS) 51:00, 6

2. Štucin-Rehar (Renault Clio RS) 52:27, 5

3. Papež-Papež (Renault Clio RS) 53:05, 1

DIVIZIJA III:

1. Humar-Lah (Citroën C2 R2 Max) 49:14, 0

2. Bratina-Mrak (Citroën C2 R2) 52:07, 2

3. Komel-Širok (Opel Astra GSi) 52:26, 1

KONČNA RAZVRSTITEV V DP PO 6 DIRKAH:

1. Peljhan 340

2. Trček 253

3. Petrič 248 . .

Aljoša Mrak, foto: Tadej Pišek

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja