Lani je Rok Turk prvi oral ledino s Peugeotom 207 S2000, letos pa bo očitno dobil družbo. Obstaja namreč zelo velika verjetnost, da bomo tudi v Sloveniji videli v akciji Škodo Fabio S2000!
V dobi kislih kumarc, ko se končujejo pogovori s sponzorji in 'zapirajo' finančna ogrodja projektov, je še veliko neznank. Zato morate ta članek brati kot 'naj bi', saj je v zraku še toliko negotovosti, da je vmes tudi nekaj ugibanj ali želja. A star pregovor pravi: kjer je dim, je tudi ogenj, zato smo za vas preverili, kaj nam v sezoni 2011 v državnem prvenstvu v reliju pripravljajo naši dirkači.
Že pred novim letom se je v avtomobilski branži začelo govoriti, da želi slovenski zastopnik za znamko Škoda Porsche Slovenija pripeljati dirkalno Škodo Fabio S2000 v naše loge. Seveda so si naši najboljši dirkači začeli podajati vrata pri vodilnih v tem podjetju, a najbolj srečno roko (beri: prepričljiv nastop) je očitno imel povratnik, nekdanji slovenski in hrvaški prvak Tomaž Kaučič.
»Zdaj že lahko povem, da je projekt Fabie S2000 za slovensko prvenstvo potrjen, zdaj pa mrzlično iščemo primeren dirkalnik za nakup oziroma najem,« je dejal Mariborčan. Seveda govorimo o Fabii druge generacije (EVO2), saj prvi letos poteče homologacija, zato bivša Baumschlagerjeva specialka (na fotografiji v skoku z mariborskega relija) ne pride v poštev. »Preprosto je premalo dirkalnikov, zato so Fabie bolj ali manj zasedene ob terminih, ko bodo izpeljane naše dirke,« je še dodal Kaučič, ki je bil neulovljiv v sezonah 2007 in 2008.
Veliko bolj odkrit je bil Mitja Klemenčič, ki naj bi tudi kupil Škodo Fabio S2000. »Skupaj s Silvanom Lulikom in še nekaterimi somišljeniki smo v Italiji kupili Škodo Fabio, ki jo bomo ponujali v najem. Če se bom ugodno dogovoril s sponzorji, bom ta dirkalnik vozil kar sam na državnem prvenstvu, sicer pa ga bomo zgolj ponujali v najem drugim, najverjetneje tujcem,« je dejal Klemenčič. Na Kaučičeve težave je hudomušno odgovoril, da se vrhunska Fabia lahko dobi, vse je odvisno le od količine denarja.
Seveda ima Klemenčič doma še deveto evolucijo Mitsubishija Lancerja, s katerim bo ob slabšem izkupičku pri sponzorjih najverjetneje še naprej dirkal. Še najtiše so v ekipi Target Motorsport, saj verjetno čakajo, kako se bodo pripravili tekmeci. Bo za aktualnega prvaka Aleksa Humarja dovolj Subaru Impreza STI skupine N, bo treba Imprezo čim prej nadgraditi v razred R4 ali celo kupiti dirkalnik S2000? »Za zdaj še nič ne vem, saj se o sezoni 2011 še nismo pogovarjali,« je dejal Humar in v nadaljevanju pogovora ugotavljal, da so lani ob takem času že pridno končevali pripravo dirkalnika.
Ali se bodo po izredno uspešni sezoni 2010, ko je Humar slavil na vseh dirkah, poslovili? Dvomimo. Ne nazadnje je prav Alen Vuk, eden od pobudnikov primorske ekipe, lani tožil, da si želijo več konkurence. Alen, letos bo večja … Darko Peljhan je bil tudi nekaj časa v igri za Škodo, na koncu pa bo verjetno ostal kar pri Mitsubishiju Lancerju EVO X, ki ga bo sčasoma nadgradil v R4. Še najbolj jasen je bil Rok Turk, ki želi nadaljevati uspešen konec lanske sezone s Peugeotom 207 S2000.
»Pogajanja o dirkalniku S2000 so v zaključni fazi in priznam, da sem optimističen. Poleg tega pa bomo dodelali še Peugeota 207 R3T, s katerim bi rad nastopal na izbranih dirkah v tujini. Mogoče celo kakšno dirko IRC-ja,« pravi Turk, ki je letos že nastopil na reliju Monte Carlo. Po dirkaškem premoru, saj smo ga proti koncu sezone 2010 pogrešali, bo ponovno nadel dirkaške rokavice tudi Tomislav Cilenšek, ki pripravo dirkalnika že končuje.
»V Subaru Imprezo smo namestili novo turbopuhalo (zadnje specifikacije), s Stohl Racingom pa sem v stalnih stikih glede predelav v razred R4. Ko bomo vedeli, kaj lahko zamenjamo in koliko stane taka predelava, je seveda želja nadgraditev,« je dejal Cilenšek. Zakaj toliko nejasnosti glede R4? Slab mesec od napovedane homologacije za Mitsubishija Lancerja in Subaru Imprezo v specifikacijo R4 še vedno ni jasno, kaj to sploh pomeni.
Po kuloarjih se govori, da bo razlika v masi od 60 do 90 kilogramov (lažja vrata in motorni pokrov), da bodo imeli močnejše motorje (sploh Subaru z nesrečno postavljenim hladilnikom za hlajenje vstopnega zraka), nekoliko dodelana podvozja in sekvenčni menjalnik. Neki okviren strošek dodelave naj bi bil 40 tisoč evrov. Toda glede na tempo FIE pri pripravi pravil in tovarn (tovarniških ekip) pri pripravi homologacij bo to verjetno aktualno šele v sezoni 2012, če sploh bo dovolj zanimanja, saj prihajajo dirkalniki Superproduction …
Sašo Vusič ne bo sedel za volan, ampak bo raje skrbel za najem Citroëna C2 R2 Maxa, ki naj bi ga tudi letos vozil Friderik Vajnhandl, je pa Mitsubishija Lancerja devete evolucije prodal Alanu Pajku. Od stalnih (ali občasnih) dirkačev bomo v Lancerjih najverjetneje spet videli Rada Raspeta, Rajka Žaklja, po nekaterih namigih celo Domna Menarda in Saša Horvata. Jani Trček se je odločil, da bo namesto devete evolucije Lancerja (ki ga ima še doma) raje preganjal starodobnega Porscheja 911 ST, prava popestritev pa bo znova Asja Zupanc.
Naša edina punca, ki se poti za volanom dirkalnika za reli, je zamenjala sovoznico, zato optimistično zre v prihodnost. »S Tajdo Turk sva se sporazumno razšli, letos pa bo na sovozniškem sedežu sedela Blanka Kacin. Z Gassnerjem sva načeloma dogovorjena, da peljem podobno kot lani – torej vse relije pokala Mitropa in nekatere izbrane dirke, seveda z znanim Mitsubishijem Lancerjem EVO IX,« je bilo v slušalko prav prijetno za spremembo poslušati ženski glas.
Med dirkalniki na prednji pogon je malce več nejasnosti. Zelo verjetno bo za volan novega Citroëna DS3 R3T sedel Uroš Petrič, čeprav se še niso dokončno dogovorili. »Rad bi seveda vozil najnovejši Citroënov dirkalnik, ki ga pripravljajo pri Target Motorsportu. Zagotovo bom nastopal na relijih za DP in tudi na Barumu ter Croatii, želja pa je še več nastopov na dirkah za evropsko prvenstvo,« je bil odkrit Petrič. Žal pa je obupal mladi idrijski talent Marko Jeram, saj pri podjetju Renault Slovenija ni bilo dovolj posluha za nastope z vrhunskim Renaultom Cliom R3.
»Veliko časa, truda in tudi 'vez' sem porabil, da bi sodelovali, a brezuspešno,« je razočaran Jeram. Tako se Renault ni odločil, da bo vsaj deloma podprl šport, ki je tako povezan z njihovo osnovno dejavnostjo, prodajo avtomobilov. Res škoda, da se ne bo pridružil domačim zastopnikom Peugeota, Škode in Citroëna, ki vlagajo vsaj del sredstev v slovensko državno prvenstvo v reliju. Vrača se Matej Grudnik, ki je uspešno diplomiral, zato bo znova oživel Renaulta Clia RS skupine N na vseh dirkah državnega prvenstva.
Prvak divizije I Matej Oblak je že na lanskih jesenskih dirkah na Hrvaškem testiral Peugeota 206 RC, zato kljub hudi nesreči verjetno ni obupal nad željo, da bi se letos pomeril v diviziji II. Zelo dejaven pa je bil med zimo Mitja Slejko, ki je bivšega Prunkovega Renaulta Clia Williams skupine N predelal v skupino A. »Predelali smo podvozje, imeli bomo večja kolesa in zavore, motor bo imel okoli 230 'konjev', le menjalnik bo ostal isti, saj je sekvenčni predrag. Vozil bom na Saturnusu in v Ajdovščini, tudi Ilirski Bistrici, zaradi želje sponzorjev pa bom na startu tudi večine relijev hrvaškega prvenstva,« je priznal.
Če nas spomin ne vara, je preselitev iz gorskih dirk v reli napovedal tudi Slavko Zorman, upajmo, da mu je uspelo zbrati dovolj denarja za nastope z vrhunskim Cliom Williamsom skupine A. Primorec Borut Bratina pa si bo vzel še leto dni premora. »Letos bom videl, kateri dirkalnik je hitrejši, Renault Clio R3 ali Citroën DS3 R3T. Potem pa bom kupil boljšega oziroma ga začel delati, vendar bo vse to priprava na sezono 2012.«
Dirkalnik Citroën C2 R2 prodaja oziroma ga bo dal v najem, saj ga letos ne namerava voziti. Neznanki ostajata Alojz Udovč, ki je lani vse bolj uspešno priganjal Renaulta Clia R3, ter Martin Štucin, ki bi tudi rad napredoval. Veliko bolj megleno pa je v najštevilčnejši diviziji I, v kateri bodo letos dovolili nastopati tudi dirkalnikom specifikacije Kit Car. Čeprav je poteza AŠ2005 glede na finančno krizo morda nora, pa pomeni le usklajevanje s pravili, ki veljajo v tujini (FIA).
Brane Senica je že na lanskem superspecialu relija Ajdovščina 'kuril' s Fiatom Pando 1.4 Kit Car kot predvozilom, zato ni čudno, da je po njegovih besedah kar nekaj zainteresiranih kupcev. Če k Pandam dodamo še Felicie Kit Car, potem že imamo favorite v tej diviziji, čeprav dirkalniki Polo in MG niso prav veliko počasnejši. Pokal Yugo seveda ostaja.
Okvirni koledar je zunaj, prav tako so znane želje, zdaj morajo le še sponzorji odpreti svoje mošnjičke. To pa je najtežji del dirkanja.
Okvirni program relijev za DP:
Rally Lavanttal (8.–9. april)
Rally Saturnus (13.–15. maj)
Rally Velenje (18.–19. junij)
Rally Ajdovščina (19.–20. avgust)
Rally Idrija (14.–15. oktober)
Aljoša Mrak, foto: Saša Kapetanovič, Aleš Pavletič
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"