RELI DP: Lavanttal 2014 v znamenju prebitih gum

13. 4. 2014
Deli

Če ne bi bilo drame na zadnjih hitrostnih preskušnjah zaradi prebitih gum, bi lahko prvi letošnji reli za slovensko državno prvenstvo v Avstriji ožigosali za dolgočasen. Posadka Humar-Rus z Renaultom Cliom R3 pač melje dalje.

Do sobote popoldne je bil prvi reli za slovensko državno prvenstvo bolj kot ne dolgočasen, saj smo vsi pričakovali vodstvo Humarja, za drugo in tretje mesto pa borbo med Rokom Turkom (Peugeot 208 R2), Asjo Zupanc in Janijem Trčkom (oba Mitsubishi Lancer EVO IX). Nato pa je prišel zadnji krog s štirimi zaključnimi hitrostnimi preskušnjami ...

Na 10. hitrostni preskušnji (HP), ko je imel aktualni državni prvak kar minuto in 27,7 sekund prednosti pred Turkom, je prebil gumo in izgubil večino prednosti, vendar je bila tehnika (zavore) preveč poškodovana, da bi lahko držal tempo Turka na naslednji HP. Zato je pred zadnjima dvema HP Turk imel kar 43,1 sekund prednosti, kar bi bilo za rutiniranega dirkača povsem dovolj. Na predzadnji HP je voznik Peugeota vodstvo še povečal, nato pa je najhitrejši idrijski dirkač tvegal vse ali nič in ob prebiti gumi Turka tudi zmagal na letošnjem prvem reliju za DP s prednostjo 28,4 sekunde. S tem uspehom je Humar zmagal tudi v skupni razvrstitvi med dirkači v dvokolesno gnanih dirkalnikih (po hudi nesreči Zanona v Renaultu Cliu S1600 že na prvi HP mu je bil edini tekmec Avstrijec Michael Böhm s Suzukijem Swiftom S1600, ki pa je imel nato težave z menjalnikom), zato je tudi zelo visoko uvrščen v avstrijskem prvenstvu (po treh dirkah: Jannerju, Rebenlandu in Lavanttalu) ter v mednarodnem pokalu Mitropa. »Žal je dirk preveč, da bi na vseh nastopal, saj je že slovensko prvenstvo in pokal Mitropa velik finančni zalogaj. Bi pa z veseljem nastopal na vseh dirkah avstrijskega prvenstva in v slovensko-avstrijsko-italijanskem pokalu Alpe Adria Rally Cup,« je povedal Humar, hkrati pa navrgel, da se ne bi branil niti kakšne dirke evropskega ali svetovnega prvenstva. Verjamemo.

Rok Turk je pri nedolžnem izletu s ceste kar precej predelal prednji del Peugeota 208 R2, naša najlepša posadka Asja Zupanc-Blanka Kacin pa je reli končala brez večjih težav. Njen delodajalec (če lahko tako rečemo) Hermann Gassner starejši ima še bolj predelanega Mitsubishija Lancerja desete generacije (R4), zato bi bilo lepo, če bi tudi Asja dobila boljši dirkalnik EVO IX R4. Ahh, pobožne želje ... Jani Trček je imel težave z delovanjem motorja, saj je zaradi kratkega stika motor nekajkrat ugasnil, prav tako je imel Peugeot 208 R2 ekipe Oktan Šport porodne težave (beri: stopljena masa na motorju).  Alan Pajk je priznal, da 208 R2 veliko bolj odpušča voznikove napake kot Citroën C2 R2 Max, vendar je treba vožnjo prilagoditi novi tehniki. »Pri C2-ju sem pri pretikanju v nižje prestave uporabljal sklopko, pri 208 se tega ne sme, ker sklopka kmalu odpove. Tu moraš biti z menjalnikom veliko bolj grob, kar ni moja navada. Ker nisem vedel, kam bi dal levo nogo, sem jo imel na zavorah, in očitno sem navkreber pretiraval s pritiskanjem, saj sem na dolgem spustu ostal povsem brez zavornega učinka,« je povedal Pajk. Njegov sovoznik Jaka Cevc je zgolj zaradi usluge prijatelju zadnji trenutek naredil dirkaško licenco in se usedel na vroč sovozniški sedež, skupaj pa načrtujeta še nastopa na dirki Rally Legend s Škodo Felicio Kit Car. Brez zavor na istem spustu je ostal tudi Tim Novak (Škoda Fabia R2). Avstrijec s slovensko licenco Alfred Kramer pa je znova predčasno končal zaradi tehnične težave svojega Mitsubishija Lancerja, Grega Premrl pa je bil zgolj gledalec že od starta, saj v ekipi niso uspeli končati priprave Citroëna DS3 R3T.

Na začetku relija je zelo dobro kazalo Janu Mraku, saj se je z novim dirkalnikom MG ZR 105 peljal enako hitro kot počasnejši tujci v veliko zmogljivejših dirkalnikih S2000, R3 in R2. Očitno prehitro, saj je na 7. HP na hitrem in popeskanem delu proge zletel s ceste med drevesa. Škoda, saj je bil do 6. HP na robu trideseterice, pred Pajkom, Zrinskem (BMW M3), Novakom in Popitom (Citroen C2 R2), v diviziji I pa je imel pred drugouvrščenim aktualnim prvakom divizije I Velkavrhom kar minuto 48 sekund prednosti. Tako je prepustil lahko zmago Velkavrhu, ki z Volkswagnom Polom 1.4 16V ne more tekmovati z močnejšimi MG-ji, jih pa Vrhničan prekaša po 'tekoči' in pametni vožnji. Ja, hitri mladeniči se morajo naučiti, da rek To finish first, first you have to finish ni iz trte zvit. Drugi je bil Martin Mlinar, tretji s skoraj šestminutnim zaostankom pa je bil Matjaž Mihevc, predčasno pa sta odstopila Matej Požar (VW Polo 1.4 16V) in Franci Božič (menjalnik MG ZR 105).

Prihodnji reli za DP bo konec maja, kjer se na krajšem reliju Saturnus pričakuje veliko več domačih posadk. (AMr)

FOTO: Uroš Modlic

Rezultati
1.    Grössing-Schwarz    AVT    Ford Fiesta R5    1.49:39,7
2.    Saibel-Mayrhofer    AVT    Škoda Fabia S2000    + 1:00,0
3.    Kössler-Hofmann    AVT    Subaru Impreza WRX R4 TMR    + 2:11,9
4.    Neubauer-Ettel        AVT    Ford Fiesta S2000    + 2:13,7
5.    Brugger-Wicha    AVT    Škoda Fabia S2000    + 3:04,2
6.    Gassner-Thannhäuser    NEM    Mitsubishi Lancer EVO X R4    + 3:56,9
7.    Humar-Rus    SLO    Renault Clio R3    + 7:47,5
8.    Baumschlager-Zeltner    AVT    Škoda Fabia S2000    + 8:02,3
9.    Turk-Ložnar    SLO    Peugeot 208 R2    + 8:15,9
10.    Zupanc-Kacin    SLO    Mitsubishi Lancer EVO IX    + 9:07,4
11.    Trček-Ošlaj    SLO    Mitsubishi Lancer EVO IX    + 9:42,4

DIVIZIJA I:
1.    Velkavrh-Gorenc    SLO    Volkswagen Polo 1.4 16V    2.09:33,1
2.    Mlinar-Mlinar    SLO    MG ZR 105    + 1:44,0
3.    Mihevc-Bobnar        SLO    Škoda Fabia 1.4 16V    + 5:51,0

DIVIZIJA II:
1.    Humar-Rus    SLO    Renault Clio R3    1.57:27,2
2.    Turk-Ložnar    SLO    Peugeot 208 R2    + 28,4
3.    Pajk-Cevc    SLO    Peugeot 208 R2    +7:13,0   

VSI REZULTATI

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj