Reli DP: Saturnus

22. 5. 2008 | Aljoša Mrak
Deli

Bilo je samo vprašanje, ali bo zmagal češki, nemški ali slovenski prvak. Na koncu je Čeh Vachlav Pech Jr. dokazal, da ni bil zaman tihi favorit.

Pred relijem je najboljši domači relist Tomaž Kaučič potiho priznal, da se boji samo enega, to je seveda trikratnega češkega prvaka Vachlava Pecha Jr., ki mora v letošnjem češkem prvenstvu priznati premoč le Romanu Kresti. Pech je že večkrat dokazal, da kljub smešni pojavi v dirkalnem avtomobilu ne pozna milosti, in tako je bilo tudi na našem reliju Saturnus.

V petek je na superspecialu, ki je potekal na progi za spidvej, še peljal za občinstvo, v soboto pa si je nabral že tako prednost, da je v nedeljo le še suvereno nadziral že zasluženo prvo mesto. Naš Kaučič je začel silovito, v soboto prišel v vodstvo, nato pa je začel delati manjše napake, ki so vplivale na čas.

»Tomaž Jemc me je opozoril, da sem začel peljati preveč na silo, pregrobo, zato sem v nedeljo vozil bolj nežno, kar se je izkazalo kot dober recept, « je dejal bodoči magister ekonomije ter hkrati priznal, da mu je v soboto že zmanjkovalo moči.

Okrogla dva tedna pred relijem je bil operiran zaradi vnetega slepiča, zato je njegov nastop visel v zraku vse do zadnje minute. »V dirkalniku me ni nič bolelo, poznala pa se je slabša fizična pripravljenost, saj sem v zadnjih dneh le miroval, « je priznal Mariborčan. Odličen tretji je bil stari znanec na slovenskih relijih, nemški prvak Hermann Gassner, zelo hiter in atraktiven kot vedno pa je bil tudi Darko Peljhan. Medtem ko je imel Pech Jr. kar minuto prednosti pred drugimi, so se Kaučič, Gassner in Peljhan čisto do cilja trudili za vsako desetinko.

Spet ni šlo brez nesreč in tehničnih okvar. Tomislav Cilenšek je svojo Imprezo parkiral kar ob drevo, prav tako je bilo drevo tisto, ki je Borutu Bratini tik za skokom precej predelalo zadnji del Citroëna C2 R2. Še najbolj nesrečen pa je bil verjetno Uroš Petrič, ki je dohitel počasnejšega Jana Medveda (Peugeot 206 RC) in ga tudi prehitel, a je kmalu nato naredil napako, ki je povzročila prevračanje Citroëna C2 R2.

Po pričevanju očividcev je bilo kar hudo, na srečo pa posadka ni bila poškodovana. Aleks Humar, ki je na start pripeljal povsem novega Citroëna C2 R2 Maxa, je preveč ‘sekal’ blagi desni ovinek in poškodoval prednje desno kolo (in tudi volanski končnik). Zaradi popravila je izgubil okroglih deset minut, na njegovo srečo pa je ostal v igri, saj so tekmeci odpadali kot zrela jabolka.

»Seveda je bila moja napaka, mogoče sem za centimeter preveč ‘sekal’. Sicer pa je podvozje boljše kot pri C2 R2, na zavore brez serva pa se bom moral (spet) privaditi, « je dejal hitri Idrijčan in obenem priznal, da ima predolg diferencial za tako razgiban reli.

V diviziji II je dolgo časa kazalo na zmagoslavje Marka Kavčiča (Renault Clio RS), dokler se ni v nedeljo zjutraj odvila matica pri vodilu v menjalniku, zaradi česar je dve hitrostni preizkušnji vozil le v drugi prestavi. Posledično je bil njegov zaostanek prevelik, da bi lahko ogrozil mladeniča Alana Pajka (Renault Clio RS) in 50-letno legendo Slavka Komela (Peugeot 206 RC).

Komel je imel veliko srečo, da je sploh pripeljal na cilj, saj je zadnji krog (zadnje tri HP) sklopka komaj ‘prijela’. Ni kaj, tudi sreča je sestavni del tega športa. Te pa nista imela Mitja Slejko (odpoved motorja na Cliu) in Tadej Miklavčič (prebit karter motorja pri Cliu), v diviziji I pa Sebastjan Rome (odpoved menjalnika pri Felicii) in Darko Lampe (prav tako odpoved menjalnika, a tokrat pri Fabii).

Za prvo mesto v najšibkejši kategoriji sta se do zadnjega metra borila Miha Prek (Volkswagen Polo) in Martin Štucin (Škoda Felicia), na koncu pa je za samo šest desetink zmagal Prek in se tako maščeval Štucinu za drugo mesto v Avstriji.

V pokalu Yugo je še nekaj hitrostnih preizkušenj pred ciljno zastavo najbolje kazalo zmagovalcu prve dirke Andreju Velkavrhu, saj je vodil za tri minute, a je na predzadnji hitrostni preizkušnji njegovemu dirkalniku odpovedal menjalnik. Med hitrimi Yugi je tako zmagala posadka Matjaž Vogrič-Boštjan Gomizelj.

Reli Saturnus je nekoč veljal za dobro zastopano dirko predvsem zaradi vzhodnih tovarniških ekip (Moskvič, Škoda) in avstrijskih dirkačev. Letošnji Saturnus se s starim imenom vrača na pota stare slave ? tovarniške vzhodnjake so zamenjali prav tako profesionalni Čehi, Avstrijce pa nekateri najhitrejši Nemci.

Dirka je v celoti uspela, le v tekmovalnem delu bo treba zamenjati pogojno zanimiv superspecial na Iliriji s pravo hitrostno preizkušnjo sredi Ljubljane. Žal je bil odziv Ljubljančanov medel, kar lahko pripišemo predvsem slabemu obveščanju, saj meščani kljub dogajanju na Gospodarskem razstavišču (servisna cona) za dogodek verjetno niso niti vedeli. Potrebnih je le še nekaj izboljšav netekmovalnega dela in reli Saturnus bo znova tak, kot ga imamo vsi v spominu. Legendaren.

Rezultati

1. Pech Jr.-Uhel (ČEŠ, Mitsubishi Lancer EVO IX) 2.36:09, 0

2. Kaučič-Zorenč (SLO, Mitsubishi Lancer EVO IX) +50, 3

3. Gassner-Thannhäuser (NEM, Mitsubishi Lancer EVO IX) +1:02, 9

4. Peljhan-Kacin (SLO, Mitsubishi Lancer EVO IX) +1:15, 3

5. Štrajf-Ernst (ČEŠ, Subaru Impreza STi) +3:31, 0

6. Klemenčič-Korpar (SLO, Mitsubishi Lancer EVO IX) +4:02, 3

7. Gassner Jr.-Bayer (NEM, Mitsubishi Lancer EVO IX) +4:19, 5

8. Arazim-Gal (ČEŠ, Mitsubishi Lancer EVO IX) +4:56, 8

9. Trojan-Rihak (ČEŠ, Mitsubishi Lancer EVO IX) +5:10, 4

10. Barvik-Bertonick (ČEŠ, Mitsubishi Lancer EVO IX) +7:54, 7

11. Trček-Česenj (SLO, Mitsubishi Lancer EVO IX) +9:42, 1

Divizija I:

1. Prek-Mršnik (Volkswagen Polo) 2.55:04, 5

2. Štucin-Rehar (Škoda Felicia) 2.55:30, 7

3. Seljak-Tavčar (Škoda Fabia) 2.57:55, 0

Divizija II:

1. Pajk-Ošlaj (Renault Clio RS) 2.50.19, 5

2. Komel-Širok (Peugeot 206 RC) 2.51:01, 9

3. Kavčič-Sčuka (Renault Clio RS) 2.51:02, 4

Divizija III:

1. Humar-Čuk (Citroën C2 R2 Max) 2.52:21, 4

2. Lovšin-Pahor (Renault Clio Williams) 3.03:20, 7

3. Kostajnšek-Oberč (Opel Astra GSI) 3.05:41, 4

Aljoša Mrak, foto:? Aleš Pavletič, Dušan Lukič

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj