Reli: Hyundai i20 WRC, Peugeot 208 R5, Red Bull, upokojitev Loeba …

1. 10. 2012
Deli

Letošnji avtomobilski salon v Parizu je bil za ljubitelje relija zelo zanimiv. Hyundai je predstavil svoj dirkalnik za svetovno prvenstvo v reliju, Peugeot novodobni dirkalnik skupine R5 za državna in evropsko prvenstvo, Red Bull je postal globalni promotor SP v reliju in Loeb je napovedal, da se bo dirkaško upokojil. No, skoraj ...

Hyundai se z modelom i20 spet vrača tja, kjer je pred slabim desetletjem že nastopal z Accentom WRC: v sam vrh svetovnega relija. Glede na dejstvo, da se bodo dirkanja resneje lotili šele v sezoni 2014 (prihodnje leto naj bi nastopili le na nekaterih izbranih dirkah), so glede tehnike še precej skrivnostni, lahko pa mirno rečemo, da bo i20 WRC iz 1,6-litrskega turbomotorja razvil okoli 300 'konjev' in da bo štirikolesni pogon brez aktivnih diferencialov (in tudi brez osrednjega diferenciala), saj jih pravila zaradi nižanja stroškov tekmovanja ne dovoljujejo. Videti je, da bodo imeli športni oddelek kar v Koreji, čeprav bo njihov sedež v nemškem Offenbachu precej dejaven.

Drugi, ki orje ledino, je Peugeot. Pod pariškimi reflektorji se je bahal 208 razreda R5, ki naj bi zamenjal dirkalnike S2000 na državnih in drugih prestižnejših sistemskih dirkah. Razširjeni 208 ima pod motorjem 1,6-litrski turbomotor, ki razvije okoli 280 'konjev', zgolj petstopenjski sekvenčni menjalnik in pasivni štirikolesni pogon. Kakšna je razlika med WRC-jem in R5? V stroških nakupa in predvsem vzdrževanja, R5 naj bi bil skoraj polovico cenejši, čeprav pravljicam nekateri ne verjamemo več. Razred R5 naj bi zamenjal uspešne dirkalnike S2000 tudi na tekmovanju IRC, vendar se to ne bo zgodilo, saj bo Eurosport prihodnje leto medijsko podpiral evropsko prvenstvo, IRC pa bodo zalučali na odpad zgodovine.

Ko smo že pri medijski podpori: Red Bull je skupaj z nemško agencijo Sportsman postal globalni promotor svetovnega prvenstva v reliju. Končno, bi lahko rekli, čeprav je zato manj prisoten pri Citroënovi ekipi, ki tudi zaradi skromnejše prodaje avtomobilov prihodnje leto začenja z manj ambicijami. Sebastien Loeb je v Parizu naznanil, da bo v sezoni 2013 nastopal zgolj na izbranih relijih (začenši z Monte Carlom), saj ne bo več nastopal na vseh dirkah prvenstva. Kdo ga bo zamenjal, je še neznanka, ve pa se, da bo Mikko Hirvonen ne glede na turbulentno dogajanje odpeljal vse dirke s Citroënom DS3 WRC. Toda Loeb ne bo sedel doma za televizorjem, saj je izjavil, da ga zelo zanima tekmovanje v krožnem prvenstvu WTCC.

Aljoša Mrak

FOTO: Vinko Kernc

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja