Reli Idrija: zmaga in naslov Longhiju

16. 10. 2011
Deli

Češki vrhunski vozniki so bili prava popestritev zadnjega letošnjega relija za domače državno prvenstvo, naš novi prvak pa je postal Italijan Piero Longhi (Škoda Fabia S2000).

Čeprav je Idrija središče slovenskega relija, so bili tujci tisti, ki so letošnji dirki dali največji pečat. Najprej naj omenimo Italijana Piera Longhija, ki je z vrhunsko predstavo znova potrdil, da dva italijanska naslova nista bila podarjena. Ob odsotnosti Roka Turka, ki se je namesto na domačo dirko z dirkalnikom Peugeot 207 S2000 raje podal v Francijo na predzadnjo dirko za evropsko prvenstvo, kjer je s Peugeotom 207 R3T še korak bližje naslovu pokalnega prvaka v kategoriji dvokolesno gnanih dirkalnikov, naslov niti ni bil vprašljiv, vsekakor pa je bilo vprašljiva zmaga. Na startu smo namreč videli svežega češkega prvaka Romana Kresto, ki je s Škodo Fabio S2000 prav gotovo hud zalogaj. Da, prav imate, to je dirkač, ki je nekoč vozil Forda Focusa WRC v svetovnem prvenstvu! Poleg Kreste seveda ne smemo pozabiti na Finca Jarkka Miettinena, ki je samo za to dirko najel Peljhanov Mitsubishi Lancer devete generacije, in seveda domačina Darka Peljhana (Mitsubishi Lancer EVO X), ki idrijske hitrostne preskušnje verjetno že sanja. Favorita sta bila seveda nova državna prvaka, čeprav smo imeli na startu tudi svetovnega mladinskega prvaka z letnico 2009. Več o tem pa v nadaljevanju zgodbe.


Žal ta reli ni bil najbolj srečen za Kresto. Že na petkovem superspecialu v središču Idrije se mu je pokvaril dirkalnik, saj je okvara zadnjega diferenciala (oziroma sklopke pred tem diferencialom) pomenila pogon le prednji kolesi. Osmi čas in 14,2 sekundi zaostanka za Longhijem pa ni bila najboljša popotnica za kratek sobotni del relija. Ob tem pa je treba pohvaliti Longhija, saj je samo na tej hitrostni preskušnji prehitel vse tekmece za sedem (ali več) sekund! Žal je Kresta moral odstopiti že na etapi proti drugi HP, zato smo bili prikrajšani za neposredni dvoboj med dvema prvakoma. »To je naša letošnja prva tehnična napaka, žal mi je, da se je pripetila ravno tu. Sicer pa sem po drugi strani kar srečen, da se mi ni na dirki češkega prvenstva, saj je nastop v Idriji zgolj zabava,« je dejal Kresta, ki pa je bil nad traso relija navdušen. »Zelo podobno je reliju Sanremo, res zelo lep reli, če bo prihodnje leto isti termin, se spet vidimo,« je obljubil. Na provokativno vprašanje, ali bi premagal Longhija, je bil jasen: »Jaz imam tako rekoč skoraj tovarniško Škodo, Target pa je zasebna ekipa s slabšo specifikacijo dirkalnika. Mogoče se ne bi peljal takoj na polno zaradi novega sovoznika, ki je sin mojega sponzorja, in nepoznavanja terena, zato bi bil izzid verjetno tesen,« je bil malce diplomatski. No, sovoznik je resda bil sorodnik od pokrovitelja (zato je po njegovih besedah sploh dobil zeleno luč za dodaten nastop), vendar pa ni bil brez izkušenj, saj sta lani peljala skupaj šest dirk v češkem prvenstvu relisprinta.

Druga žrtev zavitih cest v okolici Idrije in Cerknega je bil Finec Miettinen, saj je Lancer ostal brez prestav. Glede na dosežka, dvojno drugo mesto na prvih dveh HP, je Finec vsekakor zeeelo hiter dirkač. Če upoštevamo še dejstvo, da Fincu asfaltna podlaga ni najbolj domača, saj ima na Finskem šolo relija na makadami in snegu, je njegova hitrost presenetljiva. Po besedah Mirana Kacina, ki je Finca pripeljal v Slovenijo (z njim namreč sodeluje pri treningih relija), bo 33-letni dirkač z izkušnjami iz finskega in romunskega prvenstva ter nastopi iz SP v reliju in seriji IRC še kdaj zašel v naše loge. Upajmo.

Po napaki Longhija, ki je na tretji HP zaradi pretiravanja s hladnimi gumami zapeljal s ceste in se s pomočjo gledalcev srečno vrnil na stezo, in odstopu Miettinena je vodstvo prevzel domačin Darko Peljhan, vendar tudi on ni imel sreče. Že na naslednji HP mu je namreč odpovedal menjalnik. Longhi je nato z veliko prednostjo le še rutinirano odpeljal do cilja, prava borba pa se je odvijala za drugo in tretje mesto v generalni razvrstitvi. Čeprav je Mitja Klemenčič poskušal vse, je Rajko Žakelj izkoristil prednost poznavanja terena (v Zadlogu namreč s Peljhanom pogosto zaprejo cesto in testirajo) in Castrolova devetica je morala priznati premoč podobnemu dirkalniku, vendar z napisom GRC Zapolje na bokih.

Odličen četrti je bil Boštjan Logar (Peugeot 206 R3), ki je znova dokazal, da je resnično vozniški talent. Prvak v diviziji II Friderik Vajnhandl (Citroën C2 R2 Max) je dobil časovni pribitek, saj je sovoznik naredil napako na časovni kontroli, Aleks Humar pa je že na začetku druge HP prebil gumo, ki sta jo s sovoznikom zamenjala kar na 'brzincu'.


Nenavadno veliko pozornosti pa je bilo tokrat namenjeno diviziji I in pokalu Yugo. Čeprav sta se Andrej Velkavrh in Jernej Fakin borila za naslov prvaka med dirkači v srbski tehniki, ki ga je povsem zasluženo zopet osvojil Velkavrh, pa je bilo več oči uprtih v kasnejšega zmagovalca in predvsem v goste iz Češke. Zmagal je Martin Mlinar, ki je po svojih besedah končno dočakal reli brez večjih tehničnih težav, med Čehi pa Martin Prokop. Ne boste verjeli, svetovni mladinski prvak z letnico 2009 in trenutno 16. voznik sveta (oziroma 3. v prvenstvu SWRC) je skupaj s kolegoma v ekipi Josefom Petkom in Michaelom Hondo stavil, da se bodo v primerljivi tehniki pomerili, kdo je hitrejši. Ker so z Miranom Kacinom skupaj nastopali na vztrajnostnem reliju, je bilo dovolj časa, da so se dogovorili za Idrijo in dirkalnik Zastava Yugo. Idrijci so jim dali na razpolago tri primerljive avtomobile, ki so jih pred začetkom relija žrebali. No, na koncu lahko rečemo, da Češki gostje niso razočarali, saj je bil Prokop med dirkači v Yugih peti, Honda deveti, medtem ko je Petak moral predčasno odstopiti. »Bila je le zabava, vendar moram povedati, da z vsakim kilometrom bolj spoštujem dirkače v teh avtomobilih. Še en dan, pa bi mi roke odpadle,« je v smehu dejal Prokop, ki je imel zaradi prioritete FIA B na dirkalniku številko 1. Verjetno se ne bo več zgodilo, da bi imela Zastava Yugo številko 1, kaj pravite? »S Fordom Fiesto S2000 bi bilo neprimerno lepše, saj mi je trasa relija zelo všeč, vendar pri Yugu zaradi pomanjkanja serva žal ne 'čutim' ceste,« se kar ni nehal smejati Prokop, ki bo že danes (nedelja) testiral Forda Fiesto S2000 v okolici Postojne. Se sprašujete, zakaj ni nastopil kar s Fiesto, če jo je že pripeljal v Slovenijo? Odgovor je na dlani: ker se z njo odpravlja na makadamski reli, je podvozje nastavljeno za makadam. No, da so Čehi idrijski nastop res vzeli kot zabavo, priča tudi sestava posadk, saj so si vozniki zamenjali še sovoznike. Ko smo že pri diviziji I, moramo pohvaliti tudi Nika Loviščka, ki je z Renaultom Cliom 1.4 16V dejansko zmagal, vendar pa ni prijavljen v prvenstvo, Matjaža Mihevca, ki je s Škodo Felicio dosegel kar 11. čas v skupni razvrstitvi na petkovem superspecialu, in Majo Hribar, ki je uspešno zaključila svoj prvi nastop kot voznica.


Reli Idrija je z odlično organizacijo in vrhunskimi vozniki naredil še korak naprej, zato ga odslej lahko tudi po kakovosti prištevamo bolj k Mariboru in Saturnusu kot pa k Ajdovščini in Velenju. Predvsem pa moramo pohvaliti neposredne radijske prenose iz konca vsake HP, kar bi morali vsi organizatorji posnemati, zanimivo spletno stran, superspecial, gledalce ... Če bodo prihodnje leto sprejeli povabilo isti dirkači, pa bi lahko videli na startu še veliko zanimivih dirkalnikov, recimo Prokopovo Ford Fiesto S2000 (s katerim nastopa na prvenstvu SWRC), Petakov Peugeot 207 S2000 (njegov dirkalnik na češkem prvenstvu) in Hondin Citroën C2 S1600 (viden v njegovih rokah na češkem in svetovnem prvenstvu). Če bi se Longhiju in Turku lahko enakovredno zoperstavila še Aleks Humar s Škodo Fabio S2000 in Boštjan Logar v Peugeotu 207 S2000, pa bi bila res svetovna dirka, vredna idrskega navdušenja nad tem športom. (AM)

REZULTATI

FOTO: Uroš Modlic

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja