Reli: Monza Rally Show 2007

Valentino Rossi, (samo)poimenovan tudi The doctor, je očitno splošni zdravnik. Strokovnjak za vse, tudi za reli. Zato ne preseneča, da je na letošnjem Monza Rally Showu znova prepričljivo zmagal!

Reli: Monza Rally Show 2007 (foto: Aleš Pavletič) Aleš Pavletič
11. 12. 2007

Il dottore je očitno diplomiral iz motociklizma, se specializiral v reliju, doktoriral pa iz MotoGP-ja. Če mu tehnika dovoljuje, je nepremagljiv. Le psihiater bi bil verjetno slab, saj tekmecem preveč zbija moralo!

Na letošnjem reliju Monza, tradicio­nalni zmesi šova in dirke ob zaključku sezone, ki poteka med številnimi umetnimi šikanami na starem (tudi po znamenitem ovalu! ) in novem delu dirkališča Monza, je bil z lanskim Fordom Focusom WRC znova neulovljiv. Najnevarnejšega tekmeca, enega od vrhunskih italijanskih relistov Piera Longhija (Subaru Impreza WRC), je že po četrti hitrostni preizkušnji spravil na kolena z vodstvom več kot 40 sekund!

Do konca sobotnega dela prireditve je razliko le še nadziral, zato smo lahko številni (tudi slovenski) ljubitelji te prireditve spet ugotovili, da ga po prvenstvu MotoGP čaka lepa prihodnost v WRC-ju ali IRC-ju! A da je The doctor tudi zmotljiv, je pokazal nedeljski del, saj je pri izpadanju moral priznati premoč precej bolj izkušenemu Longhiju.

Reli v Monzi je kombinacija dirke (po dirkališču je speljana zahtevna trasa) in šova. Zanimivost te prireditve so znameniti gostje, ki se pomerijo kot vozniki ali sovozniki, gledalci pa neposredno iz tribun spremljajo ples več dirkalnikov, ki si utirajo pot med številnimi šikanami.

Tudi letos so organizatorji pritegnili zveneča imena svetovnega relija (Didier Auriol je nastopil s Toyoto Corollo S2000, Francois Delecour je sedel v Porscheju 911 GT3, Jean ‘klovn’ Ragnotti pa je kot predvoznik navduševal najprej z Renaultom Cliom R3, v nedeljo pa še z Renaultom Maxijem skupine B), motociklizma (zdaj že ikona tega relija Valentino Rossi in dirkač Gilere GP 250 Marco Simoncelli) ter krožnega dirkanja (Rinaldo Capello, Audijev voznik v seriji ALMS in eden od najhitrejših na dirki Le Mans, Stefano D’Aste, letošnji prvak z BMW 320si med zasebniki v prvenstvu WTCC), med drugimi pa je sodeloval tudi smučar Giorgio Rocca, ki se je pomeril v Focusu WRC kot sovoznik . .

Kot zanimivost naj povemo, da je vrh sobotne končne razvrstitve zasedel že omenjeni Valentino, zadnje mesto pa njegov oče Graziano Rossi, ki je Maseratija Gransporta peljal bolj kot zaprisežen drifter kot pa relist, ki bi rad čim prej prevozil ciljno črto!

Letošnja dirka je torej postregla z zvenečimi imeni, poleg tega pa so se na njej neposredno primerjali dirkalniki WRC, S2000, S1600, N in GT. Seveda so božansko dragi dirkalniki WRC razred zase, a presenetilo je deseto mesto Lotusa Exiga, prvouvrščenega v razredu GT. D’Aste je dokazal, da ima hitrost v krvi. Po mokrem je bil presenetljivo hitrejši od Luce Rossettija (11. mesto s prvim dirkalnikom razreda S2000) in Luce Cantamessa (prvi Mitsubishi Lancer EVO IX na 16. mestu), zmagovalec razreda S1600 pa se je s Cliom uvrstil šele na 21. mesto.

Tako hudo konkurenco bi si želeli na marsikateri dirki za SP! Da smo letos pustili pečat tudi Slovenci, sta poskrbela Miha Rihtar in Gaber Keržišnik, ki sta najela dirkalnik Mitje Klemenčiča ? Lancerja EVO IX. Končno 63. mesto od 85 uvrščenih posadk se mogoče ne sliši najbolje, lahko pa povemo, da sta kljub nekaterim težavam (bližnje srečanje zadka z zidom in nekaj piruet) pustila dober vtis.

Za Monzo z letnico 2008 se že išče pacient, ki bo doktorju dal nekaj več dela!

Aljoša Mrak, foto: Aleš Pavletič

Skupna razvrstitev

1. Rossi-Cassina (Ford Focus WRC) 52:10, 2

2. Longhi-Cassol (Subaru Impreza WRC) + 44, 7

3. Perico-Carrara (Peugeot 206 WRC) + 57, 4

4. Virag-Pozzi (Peugeot 307 WRC) + 1:00, 9

5. Re-Bariani (Škoda Fabia WRC) + 2:07, 8

10. D’Aste-D’Aste (Lotus Exige) + 2:50, 5

11. Rosetti-Chiarcossi (Peugeot 207 S2000) + 3:11, 7

16. Cantamessa-Capolongo (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 3:55, 0

21. Oppizzi-Nicola (Renault Clio S1600) + 4:20, 5

63. Rihtar-Keržišnik (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 7:38, 2