Reli po Cipru

1. 4. 2009
Deli

Petdesetič v karieri je slavila posadka Loeb-Elena, ki je z letošnjim stoodstotnim izkupičkom na najboljši možni poti, da ponovno osvoji naslov svetovnega prvaka.

Prepričljiva zmaga Sebastiena Loeba na prvem reliju na mešani asfaltno-makadamski podlagi po letu 1996 potrjuje, da je svetovni prvak v vseh pogledih v svetovnem merilu razred zase in je ob komaj 35 prijavljenih posadkah dokaz, v kako veliki krizi je reli za svetovno prvenstvo.

Mednarodna avtomobilistična zveza se je ugriznila v jezik in spremenila pravilo o nujnosti dveh dirkalnikov na ekipo v prvih dveh tekmovalnih razredih in tako poskrbela, da je suša nekoliko manjša. Na Cipru sta se namreč pojavila ekipa Munchi’s s Federicom Villagro in Fordovim Focusom ter Petter Solberg s Xsaro WRC, precej verjetno pa je tudi, da bo ekipa Adapta s Subarujevo Imprezo nastopila še na katerem letošnjem reliju. Če bi morali dirkati z dvema dirkalnikoma, omenjenih verjetno letos ne bi več videli.

Na Cipru smo hitro prešteli vse nastopajoče, saj je bilo prijavljenih komaj 35 posadk, kar je le ena več od neslavnega rekorda iz Monte Carla 2005, ko je bilo na startu komaj 34 dirkalnikov. Z omenjenim Montejem pa je povezana še ena štorija, ki je po eni strani tudi odraz stanja, v katerem je reli za SP: prvič po Monteju '05 se je namreč zgodilo, da je na stopničke za zmagovalce zapeljal netovarniški dirkač. Pred štirimi leti je bil to Toni Gardemeister, na Cipru pa je to uspelo Pettru Solbergu s Xsaro WRC, s katero je ugnal do takrat tretjeuvrščenega Daniela Sorda na predzadnji hitrostni preizkušnji.

Za nekdanjega svetovnega prvaka je bil to šele drugi reli v dvojni vlogi dirkača in vodje ekipe. Po prvem dnevu je bil Solberg s petim mestom daleč od stopničk, na katerih je Daniel Sordo ogreval drugo mesto, tik pred Mikkom Hirvonenom.

Zmagovalec Loeb je imel v petek zvečer, po šestih odpeljanih asfaltnih hitrostnih preizkušnjah, pred Mikkom že minutno prednost, ki jo je Fincu v naslednjih dveh povsem makadamskih dneh uspelo prepoloviti, a na koncu je lahko le priznal, da je bil Super Seb znova razred zase. Francoz si je zmago pripeljal v prvem dnevu 332 kilometrov dolgega, na 14 HP razdeljenega relija, ko se je odločil za pogumno potezo in na prednji kolesi namestil obrabljene (makadamske) gume. Vsi drugi so dirkali z novimi in Loebu sledili, ko so videli njegovo hitro vožnjo.

A takrat je bilo že prepozno, zaostanek preveč previdnega Mikka Hirvonena, ki nima popolnega zaupanja v dirkalnik (zopet se je ponovila stara zgodba prepočasnega začetka), pa že prevelik, da bi Finec resneje ogrozil francosko zmago.

Posebnost na grško in turško stran razdeljenega sredozemskega otoka je bila mešana podlaga: v petek so dirkači dirkali na šestih asfaltnih preizkušnjah, v soboto in nedeljo pa po skupaj osmih makadamskih. Zaradi klestenja stroškov ekipe niso smele pripraviti asfaltne in makadamske specifikacije dirkalnika, ampak je bil na vrsti kompromis makadamskih gum in makadamskih zavor za obe podlagi.

Mehkejše gume z veliko več gibanja in odvečnega profila so skrbele za veliko dirkanja 'počez', dirkači pa so morali zaradi kompromisov prilagoditi slog dirkanja, kar se je na asfaltu posebej poznalo pri zgodnejših zaviranjih (posledica manjših zavor in 'neasfaltnih' gum). Kako gre lahko na asfaltu narobe, če na dirkalniku ni pravih gum, je pred tremi leti na asfaltnem superspecialu s trkom v krožišče pokazal Daniel Sordo.

Španec je v petek osvojil zadnjo HP (vseh pet pred njim je najhitreje prevozil Sebastien Leob) in po prvem dnevu dokazal, da mu neprave gume na njemu ljubi asfaltni podlagi ne pridejo do živega. Sta mu pa težave povzročala naslednja dva z makadamom posuta dneva, ko se je drugi dirkač Citroënove ekipe uvrstil za Hirvonena in Solberga.

Skandinavca sta v soboto in nedeljo blestela, z njima pa tudi drugi fordovec Latvala, ki pa je na drugi sobotni HP zaradi izleta s ceste nasedel na njen rob in izgubil več kot 21 minut, ko je tekel po gledalce, da so mu Focusa pomagali odnesti na cesto, in ponovil staro zgodbo hitrega, a razbijaškega zelenca. Razbijala sta tokrat oba člana Citroënovega mladinskega moštva, Ogier in Novikov.

Svetovnemu mladinskemu prvaku je šlo tokrat narobe precej stvari: ugašal mu je dirkalnik, nekajkrat se je zavrtel, se prevrnil na streho, enkrat pa je celo zgrešil smer in pri tem skoraj trčil v komisarjevo vozilo. Odstop le 400 metrov pred nedeljskim ciljem (bil bi peti) je bil Ogierjev vrhunec verjetno najslabšega relija v njegovi karieri.

Dobra forma Mikka Hirvonena in Jarija-Matija Latvale je dober obet, da bo na naslednjem reliju po Portugalskem še zanimivo in da Loeb zmage ne bo odnesel tako poceni, kot jo je na Cipru, kjer mu je pomagalo tudi slabo sobotno in nedeljsko vreme, ki je poskrbelo, da je kot prvi na stezi s čiščenjem izgubil manj časa.

Rezultati ciprskega relija

1. Loeb/Elena (Citroën C4 WRC) 4.50:34, 7

2. Hirvonen/Lehtinen (Ford Focus RS WRC 08) + 27, 2

3. P. Solberg/Mills (Citroën Xsara WRC) + 1:49, 4

4. Sordo/Marti (Citroën C4 WRC) + 2:26, 3

5. Wilson/Martin (Ford Focus RS WRC 08) + 6:41, 0

6. Rautenbach/Barritt (Citroën C4 WRC) + 11:11, 9

7. Villagra/Perez Companc (Ford Focus RS WRC 08) + 12:18, 5

8. Al Kasimi/Orr (Ford Focus RS WRC 08) + 13:44, 1

9. Sandell/Axelsson (Škoda Fabia S2000) + 19:36, 6* . .

14. Prokop/Tomanek ((Citroën C2 S1600) + 30:19, 3**

* zmagovalec v prvenstvu PWRC

** zmagovalec v prvenstvu JWRC

SP v reliju za voznike:

1. Loeb 30, 2. Hirvonen 22, 3. Sordo 17, 4. H. Solberg 10, 5. P. Solberg 9, 6. Wilson 8, 7. Latvala 6, 8. Atkinson 4, 9. Ogier 3, 10. Rautenbach 3 . .

SP v reliju za moštva:

1. Citroën 48, 2. Ford 32, 3. Stobart Ford 22, 4. Citroën Junior 11, 5. Munchi’s Ford 3

Mitja Reven, foto:? Moštva

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja