Letošnji argentinski reli za SP je bil zaradi zelo slabih razmer, katerih glavni vzrok je bilo predvsem vreme, videti kot generalka za Dakar, najtežjo preizkušnjo na svetu, ki bo prihodnje leto v Južni Ameriki. V Argentini je nastopila tudi naša posadka Jereb-Kacin.
Dirka, ki je zaradi razmer (dež, megla, blato, skale, potoki vode …) bolj spominjala na vztrajnostni reli kot na hiter makadamski reli svetovnega prvenstva, je iz preizkušnje v preizkušnjo mešala vrstni red na vrhu in pod njim.
Najbolje je začel Fordov Mikko Hirvonen, ki si je nabral že skoraj minuto prednosti pred najbližjimi zasledovalci, a je na peti hitrostni preizkušnji prvega dne zadel v skalo, polomil prednje vpetje in vodstvo prepustil Sebastienu Loebu v novo pobarvanem Citroënu C4 (Francozi so pod okrilje svojih sponzorjev pospremili slovitega proizvajalca energijskega napitka).
Sebastien se je do konca relija izogibal težavam in reli dobil s prednostjo več kot dveh minut. Ekstremne razmere, zaradi katerih so imeli tekmeci obilico težav, so šle Francozu na roko. Hirvonen je izkoristil pravilo superally in se v soboto zjutraj vrnil na start. Izkoriščal je odstope drugih in se z dobrimi časi prebil s 25. na dobro peto mesto ter poskrbel, da se Loeb z zmago ni preveč oddaljil v skupnem točkovanju prvenstva.
Kako neobičajne razmere so bile na četrtem letošnjem reliju, veliko pove tudi Loebova izjava: »Rad dirkam v težkih razmerah, a takšnih še nisem doživel.« Po 39. zmagi je svetovni prvak še dodal: »Podobne razmere – megla, blato in dež – smo že doživeli na prenekaterih relijih, a do zdaj smo imeli za tako zahtevne razmere vedno na izbiro ustrezne gume.
Upam, da lahko kaj rešimo na tem področju.« Ford je sicer zadržal prvo mesto med proizvajalci, a je šef ekipe Malcolm Wilson prepričan, da je ekipa dosegla najslabši rezultat na reliju po Kitajskem 1999, kjer sta oba tovarniška Forda odstopila že na začetku.
Drugi dirkač modrega ovala Jari-Matti Latvala je v petek zaradi prevračanja izgubil devet minut, potem se je z dobrimi časi prebil na osmo mesto, nato pa je s trkom v skalo uničil zaganjalnik in odstopil. V nedeljo se je vrnil (pravilo superally), dobil dva od treh HP-jev (slikovita HP-ja Giulio Cesare in El Condor ležita več kot dva tisoč metrov nad morjem) in s 15. mestom osvojil dve točki za moštvo.
Petter Solberg je bil na zelo dobri poti, da doseže najboljši rezultat po lanskem reliju na Portugalskem, vsi (takrat povsem realni) upi na stopničke pa so se razblinili v nedeljo, ko je njegova Impreza obstala zaradi električnih težav. Pettrova smola je na drugo stopničko povzpela tokrat odličnega Chrisa Atkinsona, Solbergovega moštvenega kolega, ki je sezono 2008 začel naravnost odlično, saj je na kar treh od štirih relijev stal na stopničkah!
Da je bil reli zelo zahteven za mehanike in dirkače, priča tudi pogled na končno razpredelnico: Sordo tretji, mladi Rautenbach, ki skoraj nima izkušenj z WRC-jem, četrti, Villagra šesti, Galli sedmi (tudi on se ni izognil težavam), Andreas Aigner pa kar osmi. Avstrijec ni le (prvič) zmagal v razvrstitvi prvenstva serijskih avtomobilov, ampak je osvojil celo osmo mesto v skupni razvrstitvi.
Argentina je bila prva letošnja SP-postaja za Andreja Jereba, ki je že pred relijem skupaj s sovoznikom Miranom Kacinom delal na polno paro. »Samo prvi dan sva bila v avtomobilu več kot 12 ur, prevozila pa sva dobrih 900 kilometrov, « je po prvem treningu povzel Primorec, ki je pozneje z navdušenjem govoril tudi o fanatičnem argentinskem občinstvu. Takrat morda še ni vedel, da ga čaka eden najtežjih relijev v karieri. Z
ačela sta slabo, saj se jima je že v petek na tretji preizkušnji na razriti cesti odlomil končnik. Z velikim zaostankom, ki je pokopal upe na točke, je njuna Subarujeva Impreza WRX STi v soboto spet startala, Jereb in Kacin pa sta v blatni kopeli dirkala previdno in tudi zaradi težav tekmecev pridno pridobivala mesta. »Razmere na progi so tudi danes zelo težke, saj v tem blatu komaj spelješ z mesta.
Reli je zelo zahteven, a ko ob progi vidiš vse te gledalce, takoj dobiš nasmešek na obraz, « je bil Jerebov sobotni komentar. V nedeljo je slovenska posadka pridobila še dve mesti in svoj prvi letošnji reli za SP z več kot uro zaostanka za prvouvrščenim končala na 25. mestu. »V cilju skoraj ni celega dirkalnika, kar pove marsikaj o težavnosti tega relija. Občasno sem bil kar presenečen, kaj vse dirkalniki zdržijo, saj so bile ceste v zelo slabem stanju.
S svojo vožnjo sem vsekakor zadovoljen, še posebej glede na vse okoliščine. Žal sva zaradi okvare pridobila toliko časovnega pribitka, da se ni dalo prebiti med osmerico, « je povzel dogajanje Andrej, ki je napovedal boljši rezultat na svojem prihodnjem nastopu na reliju za SP. Ta bo med 29. majem in 1. julijem v Grčiji. Izkušenj z Akropolisom mu ne manjka. Karavana WRC-dirkalnikov ne bo čakala do poletja, saj bo naslednja preizkušnja že zadnji aprilski konec tedna, ko se bosta Fordova izzivalca s prvakom Loebom spopadla v Jordaniji.
Rezultati argentinskega relija
1. Loeb/Elena (Citroën C4 WRC) 4.05:48, 6
2. Atkinson/Prevot (Subaru Impreza WRC 07) +2:33, 2
3. Sordo/Marti (Citroën C4 WRC) +4:04, 7
4. Rautenbach/Senior (Citroën C4 WRC) +20:03, 5
5. Hirvonen/Lehtinen (Ford Focus RS WRC 07) +25:15, 3
6. Villagra/Companc (Ford Focus RS WRC 07) + 27:42, 0
7. Galli/Bernacchini (Ford Focus RS WRC 07) +27:51, 8
8. Aigner/Wicha (Mitsubishi Lancer Evo IX) +28:59, 3* …
25. Jereb/Kacin (Subaru Impreza WRX STi) +1.12:58, 5
*zmagovalec v prvenstvu PWRC
SP v reliju za voznike:
1. Loeb 30,
2. Hirvonen 25,
3. Atkinson 22,
4. Latvala 16,
5. Galli 11,
6. Sordo 9,
7. P. Solberg 9,
8. Rautenbach 5,
9. Duval 5 …
SP v reliju za moštva:
1. Ford 44,
2. Citroën 41,
3. Subaru 33,
4. Stobart Ford 22,
5. Munchis Ford 10,
6. Suzuki 6
Mitja Reven, foto:? moštva
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere