Ni veliko hitrostnih preizkušenj, po katerih je prva izjava aktualnega prvaka Sebastiena Loeba takšna: »Dal sem čisto vse od sebe, a Marcus Grönholm je preprosto nedosegljiv.« Vendar je takole Super Seb na Finskem pogosto govoril.
Reli po Finski ali reli tisočerih jezer, kot mu zaradi prelepe narave še rečejo, je zaradi izjemne zahtevnosti ponavadi domena Skandinavcev. Ker je zelo hiter (povprečne hitrosti okoli 120 kilometrov na uro niso nobena redkost, prav tako ne izmerjene največje hitrosti 200 kilometrov na uro) in z veliko slepimi zavoji, je za dober rezultat pomembno imeti zelo dobro nastavljen dirkalnik, v katerega lahko dirkač popolnoma zaupa, in tako izkoristi vse njegove zmogljivosti.
Le trije neskandinavski zmagovalci (Auriol, Sainz, Martin) v zelo bogati zgodovini tega relija so velik dokaz, da je odločilen dejavnik za zmago tudi dobro poznavanje terena. To se je potrdilo tudi letos, saj je Marcus Grönholm prvi dan še bil dvoboj z moštvenim kolegom Mikkom Hirvonenom (finska fordovca sta se dajala za desetinke sekunde), drugi dan pa se je, predvsem na slavni Ouninpohji (izvrstna, kar 33-kilometrska preizkušnja, ki jo mnogi relisti štejejo za najboljšo v koledarju svetovnega prvenstva), popolnoma odlepil od tekmecev.
Sebastien Loeb je bil obupan. Dal je vse od sebe, a več kot tretje mesto zanj ni bilo dosegljivo. Vseeno je v soboto izbral drugačne gume kot fordovca, se še poigral z nastavitvami in prišel do enega najhitrejšega časa. A Grönholm in Hirvonen sta Francozu, ki prvič po letu 2002 po polčasu prvenstva ni vodilni na lestvici, odgovorila z novimi najhitrejšimi časi, za ovratnik C4 WRC-ju pa sta dihala tudi tokrat odličen Avstralec Chris Atkinson in Henning Solberg.
Tretje mesto Loeba je ob dvojni Fordovi zmagi in odstopu Daniela Sorda (okvara motorja) otežilo Citroënov položaj v prvenstvu, saj Francozi za Fordom zaostajajo že ogromnih 40 točk. Konstruktorska krona je skoraj že Fordova, saj modri oval osvaja točke na tako rekoč vsakem reliju, medtem ko se Citroën za večino osvojenih točk zahvali Loebu in manj Sordu. Marcus Grönholm je na Finskem zmagal že sedemkrat in tudi letos je vsa konkurenca lahko gledala le v odbijač novega Focusa, saj je bil preprosto prehiter za vse.
Nova evolucija je Focusu prinesla boljšo aerodinamiko (če primerjate prejšnjega in zdajšnjega, takoj opazite spremembe na prednjem odbijaču in zadnjem krilcu), boljšo razporeditev mase (to so dosegli tudi s tem, da so oba sedeža pomaknili proti zadku, s čimer so povečali varnost posadke ob morebitnem trku) in za okoli 20 kilogramov nižjo maso.
Zaradi velikih hitrosti, s katerimi so med gozdovi in po prašnem makadamu (ta je bil zaradi zapadlega dežja manj prašen in bolj zbit) drveli dirkalniki, in zaradi številnih skokov ter trdih pristankov, so pri opremljevalcu z gumami BFGoodrichu pripeljali močnejše gume, ki so bile očitno dovolj dobre, saj se dirkači niso pretirano pritoževali nad njimi.
Med vodilnimi letošnjega relija po Finski sta se znašla tudi Chris Atkinson, ki je prišel v vodstvo na četrtkovem superspecialu (reli je končal kot najboljši Neevropejec na četrtem mestu), in mladi Finec Jari-Matti Latvala, ki je n arelijih velikokrat hiter, a ga potem izda koncentracija. Podobno je bilo tudi na Finskem, kjer je, ko je Matti prevzel vodstvo, z voznikovih vrat odstopljena tesnilna guma udarjala po dirkačevem ramenu, kar je Latvalo tako zmedlo, da je izgubil koncentracijo in zletel s ceste. Jari-Matti je bil seveda upravičeno jezen sam nase.
Pravo, zdaj že tudi osebno dramo je na Finskem doživljal Petter Solberg. Nekdanji svetovni prvak, ki so mu zaradi zvezdniškega obnašanja pravili gospod Hollywood, je po stopničkah na Akropolisu (po katerem so se dirkači in moštva pred Finsko odpravili na dvomesečni odmor) že upal, da bo šlo Subaruju navzgor. Potem pa je prišla Finska, ki je sodu izbila dno.
Po začetnih težavah (vnovič) s servoojačevalnikom volana je Impreza postajala vse manj vozna, dokler se Subaru po hitri trasi finskega relija ni peljal kot kakšen star ‘razjahan’ Yugo. Petter je obupan ustavil in odstopil. Pred novinarje zaradi velikega razočaranja sploh ni stopil, je izjave dajal kar sovoznik Mills. Vse pa pri Subaruju vendarle ni tako črno, kot je videti, saj se je Atkinson peljal dobro.
Čeprav mu je dvakrat ugasnil motor in je poročal o manj stabilnem dirkalniku, je osvojil pomembne točke, ki bodo Subaruju v boju s poltovarniškimi ekipami prišle še kako prav. Do konca sezone so Modri podpisali še pogodbo z lanskim Citroënovim tovarniškim dirkačem Ponsom (ki je v svoji karieri preizkusil že skoraj vsakega WRC). Pri Subaruju bodo na prihajajočem avtomobilskem salonu v Frankfurtu pokazali koncept nove Impreze WRC, za katero verjetno Petter Solberg že upa, da mu bo bolj naklonjena od trenutne. Če bo svetlolasi Norvežan sploh še pri Subaruju … Med osmoljence letošnje Finske se je vpisal tudi Manfred Stohl, ki je svojo Xsaro WRC pri ‘izletu’ s ceste popolnoma uničil. S posadko je bilo na srečo vse v redu.
Prihaja reli po Nemčiji (tudi s slovensko udeležbo! ), na katerem je bil v zadnjih petih letih nepremagljiv Sebastien Loeb. Kralj Nemčije, podobno kot je Grönholm kralj Finske, pa je v napovedih previden, saj so pri Fordu prepričani, da bodo z novim Focusom (boljša razporeditev mase, nižja masa) tudi na asfaltu, kjer je po pravilu dominiral Loeb, igrali vidnejšo vlogo. Ker Loeb v skupnem točkovanju za Marcusom zaostaja že za 13 točk, je zmaga v Nemčiji skoraj nujna. Še bo zanimivo.
Rezultati relija po Finski:
1. Grönholm/Rautiainen (Ford Focus RS WRC 07) 2.57:26, 1
2. Hirvonen/Lehtinen (Ford Focus RS WRC 07) + 24, 2
3. Loeb/Elena (Citroën C4 WRC) + 1:09, 9
4. Atkinson/Prevot (Subaru Impreza WRC 2007) + 3:02, 8
5. H. Solberg/Menkerud (Ford Focus RS WRC 06) + 4:29, 4
6. Pons/Amigo (Subaru Impreza WRC 2007) + 7:00, 5
7. Aava/Sikk (Mitsubishi Lancer WRC) + 7:39, 6
8. Östberg/Unnerud (Subaru Impreza WRC 2006) + 9:31, 9…
18. Sandell/Axelsson (Renault Clio R3) + 27:48, 4*
*zmagovalec JWRC
SP v reliju za voznike:
1. Grönholm 75, 2. Loeb 62, 3. Hirvonen 57, 4. Sordo 28, 5. H. Solberg 28, 6. P. Solberg 26, 7. Atkinson 20, 8. Latvala 12, 9. Carlsson 9 …
SP v reliju za moštva:
1. Ford 132, 2. Citroën 92, 3. Subaru 48, 4. Stobart Ford 45, 5. Kronos Citroën 27, 6. Munchi’s Ford 6
Mitja Reven, foto: Moštva
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?