Sreča spremlja pogumne . . Proti Leobovi zmagi na Finskem je govorilo vse.
A le do četrtkovega superspeciala, na katerem se je po šesttedenskem odmoru začela druga polovica letošnje sezone. Takrat je štirikratni svetovni prvak prevzel vodstvo na reliju, na katerem so v več kot pet desetletij trajajoči zgodovini zmagali le trije neskandinavski dirkači (Didier Auriol, Carlos Sainz in Markko Märtin).
Da gre pri tem reliju, ki mu zaradi pokrajine pravijo tudi Reli tisočerih jezer, za skorajda državno prvenstvo Finske, govori statistika, ki v več kot petdesetletni zgodovini relija ne pozna več kot sedem nefinskih zmagovalcev. Po sedmih zmagah letos upokojenega Marcusa Grönholma (v zadnjih osmih letih) smo letos čakali na novega zmagovalca tega skandinavskega relija, saj na startu letošnje štiri dni trajajoče preizkušnje (24 HP-jev, skupno 340 tekmovalnih kilometrov) ni bilo dirkača, ki bi se pohvalil s to skandinavsko trofejo.
Glavna favorita sta bila zaradi državljanstva oba Fordova dirkača, Hirvonen in Latvala, njun edini resni tekmec pa je bil Francoz Loeb, ki je bil v zadnjih dveh letih blizu finske zmage. Letos so bili dirkači v boju za desetinke, ki velikokrat odločijo zmagovalce finske velike nagrade (tako finskemu reliju pravijo zaradi zelo velikih povprečnih hitrosti), zaradi enotnih gum prikrajšani za izbiro, ki je na relijih velikokrat odločilna.
Še nekaj je bilo novega: slovite hitrostne preizkušnje Ouninpohje ni bilo več. Organizatorji so HP, na kateri so dirkači dosegali povprečne hitrosti blizu 130 kilometrov na uro (na makadamu! ), zaradi varnosti črtali. Dobrih 33 km dolgo preizkušnjo je Petter Solberg pred štirimi leti odpeljal z neverjetno povprečno hitrostjo 129, 39 km/h (za kar je potreboval rekordnih 15 minut in 19 sekund), zaradi katere so preizkušnjo nato prepolovili, a povprečne hitrosti niso ostale manjše!
Letos je bilo ob Ouninpohji manj za finski reli značilnih širokih cest, namesto po njih so traso ponekod speljali po ožjih (približno pol relija je bilo novega), na katerih pa je Loeb gradil letošnjo zmago, svojo prvo na finskem reliju. Hirvonen, navdihnjen s slavo prvega favorita domačega relija, je začel s šalo: na superspecialu sta z Gallijem zamenjala zapiske, sovoznik Lehtinen pa je tako nekaj časa bral v italijanščini.
Smeh je vodilnega v točkovanju, ki je praznoval svoj 28. rojstni dan, minil v petek zjutraj, ko je Loeb še povečal vodstvo in si do večera nabral ugodno prednost 14 sekund. Kako na nož sta šla Hirvonen in Loeb, pričajo njuni trije popolnoma enaki najhitrejši časi. Vsakič ko je Mikko dosegel najhitrejši čas, mu je Super Seb odgovoril s povečanjem prednosti na naslednjem.
Mikko je tožil, da v nekaterih delih ne gre povsem na polno, da je preveč previden, a v resnici si vodilna v prvenstvu na Finskem nista puščala niti centimetra podlage. Po treh dneh srditih bojev za vsako desetinko je Mikko, ki je pred relijem resno pričakoval domačo zmago, priznal premoč: »Nor tempo ves konec tedna. Prepričan sem, da sva več tvegala kot lani, a Sebastien je našel še tistih nekaj sekund in zmagal.«
Mikkov načrt, da si s finsko zmago v skupnem seštevku nabere dodatno prednost pred asfaltnimi reliji, kjer je velik favorit Loeb, je v Skandinaviji splaval po vodi. Loeb je zmanjšal zaostanek za Mikkom na vsega točko, opomogel pa si je tudi Citroën. Pri zmanjševanju zaostankom za Fordom je pomembno vlogo s četrtim mestom odigral Loebov moštveni kolega Sordo, na drugi strani pa je razočaral mladi Latvala.
Finec je v petek zadel v skalo (v zapiskih ni bila označena, napaka posadke) in nato s polomljenim vpetjem zletel v jarek, kjer se je kljub sobotni vrnitvi v reli (superally pravilo) zaradi velikega zaostanka končalo njegovo upanje, da bi osvojil točke. Od njih se je v jarku po odličnem dvoboju z moštvenim kolegom Henningom Solbergom v soboto poslovil še Galli.
Tudi Estonec Aava je po dobrih časih, ki so ga 'držali' na tretji stopnički, končal reli v jarku, ves čas, od petka do nedelje, pa se je iz ozadja prebijal Avstralec Atkinson. Chris je na svojem tretjem reliju s povsem novo Imprezo začel previdno in iz metra v meter stopnjeval tempo, kar je na koncu zadostovalo za letošnje pete stopničke, uspešno piljenje Imprezine forme pa je kljub nekaj porodnim krčem s tehniko s tretjo zaporedno uvrstitvijo med dobitnike točk kronal še Petter Solberg.
Napredovali so tudi pri Suzukiju, kjer je Anderssona ustavil jarek, Gardemeister pa se je z nekaj tehničnimi težavami (menjalnik, servovolan …) pripeljal na dobro osmo mesto. Finca je na hitrem odseku, ko je dirkal v peti prestavi, dvignilo na le eno kolo in le malo je manjkalo, pa bi bil novi SX4 zrel za odpad. Toni je pokomentiral, da je izboljšani SX4 WRC, ki ima boljšo razporeditev mase (prednji del je lažji) in izboljšave na področju vzmetenja in hidravlike, precej bolje vodljiv pri večjih hitrosti, prvič v tej sezoni pa je bilo mogoče na obrazu vseh Suzukijevcev zaznati realen optimizem.
Na domačem terenu je pozitivno presenetil še mladi Matti Rantanen, ki je s Focusom WRC odpeljal svoj prvi WRC reli in bil kar sedmi! Nič manj kot boj za zmago v skupnem seštevku nista bili zanimivi odločitvi o zmagovalcih v razvrstitvah JWRC in PWRC. Med mladinci sta se do sobote za zmago bojevala Michal Kosciuszko in Martin Prokop, a dvoboja na nož je bilo konec, ko je Kosciuszko na 20. preizkušnji zletel v jarek.
Salov sobotni izlet s ceste je odločil tudi boj za zmago v razredu serijskih dirkalnikov, med katerimi je slavil Juha Hänninen z Mitsubishijem. Finec se je vodečemu v prvenstvu Aignerju (ta je na Finskem zapeljal v jezero) približal na le osem točk zaostanka.
WRC se sedaj seli na asfaltno Nemčijo, kjer je absolutni favorit Loeb. Francoz tu v zadnjih letih ne pozna poraza, zato bo zelo zanimivo spremljati, kaj lahko naredi Mikko Hirvonen z novo evolucijo Forda Focusa. Finec obljublja boj za zmago na vsakem HP-ju.
Rezultati finskega relija
1. Loeb/Elena (Citroën C4 WRC) 2.54:05, 5
2. Hirvonen/Lehtinen (Ford Focus RS WRC 07) +9, 0
3. Atkinson/Prevot (Subaru Impreza WRC2008) +3:17, 0
4. Sordo/Marti (Citroën C4 WRC) +3:30, 9
5. H. Solberg/Menkerud (Ford Focus RS WRC 07) +3:57, 7
6. P. Solberg/Mills (Subaru Impreza WRC2008) +4:04, 1
7. Rantanen/Lonegren (Ford Focus RS WRC 07) +6:11, 1
8. Gardemeister/Tuominen (Suzuki SX4 WRC) +8:18, 7…
13. Hänninen/Markkula (Mitsubishi Lancer Evo IX) +14:32, 6* …
20. Prokop/Tomanek (Citroën C2 S1600) +23:46, 7**
*zmagovalec v prvenstvu PWRC
** zmagovalec v prvenstvu JWRC
SP v reliju za voznike:
1. Hirvonen 67, 2. Loeb 66, 3. Atkinson 37, 4. Sordo 35, 5. Latvala 34, 6. P. Solberg 23, 7. H. Solberg 20, 8. Galli 17 . .
SP v reliju za moštva:
1. Ford 108, 2. Citroën 105, 3. Subaru 62, 4. Stobart Ford 45, 5. Munchi's Ford 19, 7. Suzuki 12
Mitja Reven, foto: Moštva
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere