Reli SP: Japonska

8. 11. 2007
Deli

V deželi vzhajajočega sonca so se v petek temni oblaki zgrnili na vodilnega v prvenstvu Marcusa Grönholma, v soboto se je pooblačilo še v Loebovem taboru, sonce pa je zasijalo Mikku Hirvonenu.

Najbolje je začel Marcus Grönholm, ki pa je že na četrti hitrostni preizkušnji, dolgi le 2, 73 kilometra, zletel s ceste. Do cilja preizkušnje se je sicer še privlekel, vendar so v servisni coni ugotovili, da je dirkalnik preveč poškodovan. Odstop vodilnega dirkača v skupni razvrstitvi je pomenil veliko priložnost za Sebastiena Loeba, drugega kandidata za letošnji naslov, a Francoz, ki je pred relijem za Grönholmom zaostajal za štiri točke, darila ni izkoristil: v soboto je tudi sam zletel s ceste in odstopil. Posadka svetovnih prvakov redko dela takšne napake, kot jo je na Japonskem Loebov sovoznik Daniel Elena, ki je prebral napačno navodilo za ovinek.

Grönholm je imel torej veliko srečo, da Loeb ni izkoristil njegovega odstopa in povedel v skupnem točkovanju. Francoz je v nedeljo spet startal (superally pravilo) in znova odstopil ? tokrat zaradi težav z motorjem. Ker sta do konca sezone le še dva relija, v skupnem točkovanju pa Loeb za Grönholmom zaostaja za štiri točke, mora Francoz, če želi osvojiti naslov prvaka, zmagati na obeh zadnjih dveh relijih ? tudi če bi Grönholm na Irskem in Otoku osvojil dve drugi mesti in tako na koncu sezone zbral enako število točk, bi bil prvak Loeb, saj bi imel ob takšnem scenariju več zmag v letošnjem prvenstvu.

Odstop vodilnih v prvenstvu je dal preostalim dirkačem krila. Jari-Matti Latvala je v petek celo vodil, potem pa je v dvoboju z Mikkom Hirvonenom, s katerim bosta prihodnje leto morda celo moštvena kolega pri Fordu, odstopil. Latvala in Loeb sta odstopila na istem 13. HP-ju, kar je popolnoma spremenilo vrstni red na vrhu. Hirvonen, ki je z zmago na Japonskem potrdil tretje mesto letošnjega točkovanja, je reli povzel kot izredno težaven, saj so se vremenske razmere spreminjale iz ure v uro. Od megle do dežja in celo do ledu.

Daniel Sordo je z drugim mestom obdržal Citroënov stik s Fordom v tovarniškem točkovanju, tretji pa je bil Henning Solberg s Focusom. Njegovemu bratu Pettru tudi tokrat ni šlo po načrtih, saj je odstopil, k Subarujevemu polomu pa sta z ničlo prispevala še Atkinson in Pons. Veseli so Japonsko zapustili Wilson (četrto mesto), Companc (peti), Stohl (šesti), Villagra (sedmi) in Taguči (osmi). Wilson in Companc sta se za četrto mesto spopadla na zadnjem superspecialu, ekipa Munchi´s pa je kljub Compancovemu ‘porazu’ v neposrednem boju z Wilsonom odpeljala najboljši reli v svoji zelo kratki zgodovini, saj sta oba dirkača osvojila točke, Villagra pa je celo dosegel najboljše čase posameznih hitrostnih preizkušenj.

Na Japonskem je bilo dogajanje tudi v znamenju boja za naslov v skupini N. Toši Arai je na sedmi hitrostni preizkušnji zapravil vodstvo, Gabriel Pozzo pa je z zmago ostal v boju za naslov prvaka. Na prihodnjih dveh relijih, po Irski in Veliki Britaniji, se bo za naslov potegoval še Mark Higgins, čeprav so njegove možnosti z 20 točkami zaostanka zgolj teoretične. Na reliju po Japonskem se je kot ‘nula’ vozil poseben dirkal­nik: povsem novi Mitsubishi Lancer Evo X skupine N.

Še brez homologacije, ta naj bi prišla v letu 2008, in zgolj kot napoved prihodnje tekmovalne sezone. Medtem ko datum prvega relija novega Eva X še ni znan, so pri Subaruju že napovedali, da bo nova Impreza WRX STi N14 (tudi kot ‘nula’ na letošnjem japonskem reliju pripravljena za Monte 2008.

Naslednji reli bo od 16. do 18. novembra na Irskem. Ker gre za povsem nov reli na koledarju za SP, je krog favoritov širši, čeprav marsikdo pričakuje zmago Sebastiena Loeba. Francoz je na asfaltu večinoma nepremagljiv, prvaku v prid pa govorijo tudi izkušnje, saj je letos na Irskem že dirkal.

Mitja Reven

Foto: moštva

Rezultati relija Japonska

1. Hirvonen/Lehtinen (Ford Focus RS WRC 2007) 3.23:57, 6

2. Sordo/Marti (Citroën C4 WRC) + 37, 4

3. H. Solberg/Menkerud (Ford Focus RS WRC 2006) + 4:33, 7

4. Wilson/Orr (Ford Focus RS WRC 2006) + 6:37, 9

5. Companc/Volta (Ford Focus RS WRC 2006) + 6:40, 4

6. Stohl/Minor (Citroën Xsara WRC) + 7:04, 3

7. Villagra/Diaz (Ford Focus RS WRC 2006) + 11:15, 3

8. Taguči/Sato (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 20:40, 1

9. Pozzo/Stillo (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 21:53, 0*

*zmagovalec PWRC

SP v reliju za voznike:

1. Grönholm 104, 2. Loeb 100, 3. Hirvonen 84, 4. Sordo 53, 5. P. Solberg 38, 6. H. Solberg 34, 7. Atkinson 29, 8. Latvala 24, 9. Duval 12, 10. Stohl 12 …

SP v reliju za moštva:

1. Ford 189, 2. Citroën 155, 3. Subaru 73, 4. Stobart Ford 71, 5. Kronos Citroën 43, 6. Munchi’s Ford 14

Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del