Sebastien Loeb je po zmagi na Korziki zatrdil, da bo na predzadnjem letošnjem reliju, ki je bil pretekli teden na Japonskem, dirkal preračunljivo in zbral potrebno število točk, ki so mu zadostovale za osvojitev rekordnega petega (zaporednega) naslova svetovnega prvaka.
Na 29 hitrostnih preizkušenj, ki so skupaj merile 343 tekmovalnih kilometrov, se je svetovni prvak pognal previdno, zato so trije Fordi (Hirvonen, Latvala in Duval) brez večjih težav prišli v vodstvo. V petek so morali zaradi nepredvidljivih vremenskih razmer (sneg) odpovedati tretjo in sedmo preizkušnjo, zaradi hude nesreče posadke Duval/Pivato pa je odpadla tudi osma.
Zaradi Duvalove nesreče – v hitrem ovinku je zdrsnil z drseče ceste in nesrečno trčil v ogrado – je na tretje mesto, ki je bilo ob zmagi Hirvonena dovolj, da reli pred koncem osvoji naslov svetovnega prvaka, napredoval Sebastien Loeb. V nesreči se je huje poškodoval Duvalov sovoznik Patrick Pivato, ki so ga po rešitvi iz precej načetega Focusa WRC odpeljali v bolnišnico v Sapporo.
V času pisanja tega prispevka je bil Patrick, ki si je v nesreči zlomil medenico in golenico, v kritičnem, vendar stabilnem stanju. Po prvih podatkih bo moral na Japonskem ostati vsaj mesec dni. Stobartovo moštvo letos nima sreče, saj se je v njihovi ekipi že poškodoval dirkač Galli. V nadaljevanju relija Loeb ni napadal na vso moč, Fordova dirkača sta brez težav obdržala vodilni mesti in slavila novo zmago.
Tretje mesto Loeba je bilo dovolj, da je Francoz osvojil rekorden, že peti zaporedni naslov svetovnega prvaka. V konstruktorski razvrstitvi se bo o prvaku odločilo na naslednjem reliju v Veliki Britaniji. Fordu je na Japonskem uspelo zmanjšati točkovni zaostanek tudi zaradi Sordovih težav s turbopuhalom, ki so Španca ustavile že prvi dan. »Lani sva z Danielom s četrtim naslovom izenačila rekord, zdaj sva edina s petimi, « je bil po reliju presrečen Loeb, ki je bil vesel, da je konec zelo zahtevnega relija.
Konca dirkanja po drseči podlagi, ki je na ozkih cestah kaznovala vsako napako, je bil vesel tudi Suzukijev Gardemeister. »Zelo sem vesel, da je relija konec. Sploh ni bilo lepo, « je povedal Finec, ki je skupaj z rojakom Anderssonom s petim in šestim mestom praznoval najboljšo Suzukijevo uvrstitev. Prava drama se je odvijala v razredu PWRC. Mladi Rus Evgeniy Novikov je vodil z minutno prednostjo, a je na zadnji preizkušnji zaradi težav s sredinskim diferencialom izgubil preveč časa in prepustil prvo mesto in zmago Fincu Juhi Hanninenu.
Rezultati japonskega relija
1. Hirvonen/Lehtinen (Ford Focus RS WRC 08) 3.25:03, 0
2. Latvala/Anttila (Ford Focus RS WRC 08) +31, 1
3. Loeb/Elena (Citroën C4 WRC) +2:30, 6
4. Atkinson/Prevot (Subaru Impreza WRC2008) +3:42, 4
5. Andersson/Andersson (Suzuki SX4 WRC) +5:12, 9
6. Gardemeister/Tuominen (Suzuki SX4 WRC) +6:09, 4
7. Wilson/Martin (Ford Focus RS WRC 07) +7:05, 3
8. P. Solberg/Mills (Subaru Impreza WRC2008) +13:19, 9…
10. Hanninen/Markkula (Mitsubishi Lancer EVO IX) +18:27, 4* …
*zmagovalec v prvenstvu PWRC
SP v reliju za voznike:
1. Loeb 112, 2. Hirvonen 102, 3. Sordo 59, 4. Latvala 50, 5. Atkinson 50, 6. P. Solberg 41, 7. Duval 22, 8. H. Solberg 22, 9. Galli 17 . .
SP v reliju za moštva:
1. Citroën 175, 2. Ford 164, 3. Subaru 93, 4. Stobart Ford 64, 5. Suzuki 28, 6. Munchi's Ford 22
Mitja Reven, foto: Moštva
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj