Reli SP: Mehika

13. 3. 2008 | Aljoša Mrak
Deli

Zdržali so: popravljen motor, gume na grobem makadamu in Loebovi živci, čeprav mu je šlo pred mehiško dirko vse narobe!

Francoz Sebastien Loeb bo začetek mehiške dirke poskušal čim prej pozabiti. Že na poti proti ‘shakedownu’ (uradnemu preizkusu dirkalnika) je motor Citroëna C4 WRC obmolknil. Ker so pri Citroënu dobili (neuraden) odgovor, da lahko zamenjajo motor brez časovnega pribitka, so to tudi naredili, potem pa so funkcionarji dirke kaznovali štirikratnega svetovnega prvaka s petimi minutami pribitka (ekipe lahko zamenjajo le pet motorjev na leto, saj mora vsak zdržati tri dirke).

Pritožba rdečih je pomagala: sklenili so kompromis, da lahko popravijo sistem za dovod goriva brez časovne kazni. Na začetku dirke je Jari-Matti Latvala (Ford) močno pritisnil na plin, Loeb pa je malce tipajoče znova dobival zaupanje v motor, čeprav ni bil najbolj zadovoljen. »Ni taktiziranja, vozim na polno, « se je čudil hitremu času Latvale.

V servisu so malce spremenili nastavitev podvozja, kar je štirikratnemu svetovnemu prvaku pomagalo, da se je lahko enakovredno kosal z mladim Fincem. Mehiški makadam z veliko ostrega kamenja se je znova izkazal za loterijo. Latvala je presekal bok prednje leve gume, vendar ta ni spustila, Dani Sordo pa je pretiraval, zadel brežino ob cesti in tako poškodoval volanski mehanizem in podvozje, da se je poslovil od dirke že na prvem HP.

Zelo slabo je šlo tudi tovarniški ekipi Suzukija: zaradi težav z motorjem je najprej odstopil Andersson, na četrtem HP pa zaradi slabo delujoče povezave med stopalko za plin in motorjem še Gardemeister. Drugi dan relija je Loeb začel narekovati tempo, mladi Latvala pa je kot prvi na cesti ‘čistil’ idealno linijo in počasi izgubljal stik s Francozom. »Ne vem, kaj je narobe, najbrž spolzka podlaga in slabše naravnano podvozje, « je povedal Latvala, presenečenje letošnje sezone. Hkrati je tudi napovedal, da bo v nedeljo še vroče.

No, kljub nadmorski višini dva tisoč metrov je res bilo vroče, vendar le njegovim mehanikom. Dvoboj Loeba in Latvale se je namreč končal v nedeljo, ko je n afinčevem dirkalniku popustila cev med hladilnikom polnilnega zraka in tubopuhalom, zaradi česar tovarniški Focus ni imel polne moči.

Tako je moral Latvala prepustiti drugo mesto Subarujevemu Atkinsenu. Za Atkinsena je bila to najboljša uvrstitev do zdaj in hkrati velik obliž na slabše nastope modrih. Vodilni v skupnem seštevku Hirvonen je naenkrat prebil kar obe desni gumi ? prednjo je zamenjal na HP, zadnja pa je počasi spuščala. Omenimo naj še težave Pettra Solberga, ki je zadel kup zemlje ob cesti in zaradi pokvarjenega volanskega sistema odstopil, ter Wilsona, ki mu je neuravnovešen gledalec vrgel velik kamen v vetrobransko šipo.

Na svetovnem prvenstvu se dogaja tisto, kar smo napovedovali: Latvala se z Loebom bori za zmage, Hirvonen pa pridno nabira točke. Manjka le več hitrih voznikov, saj bi Loeb lahko s polnim želodcem po kosilu počakal, da na cilj pridirka sedmouvrščeni. V JWRC-ju je zmagal . . ha, prav tako Francoz, prav tako Sebastien in prav tako v Citroënu. Ogier (C2 S1600) je močno premagal Estonca in Poljaka v Suzukijih Swiftih S1600. Se po Sebastienu obeta nov Sebastien?

Aljoša Mrak, foto:? moštva

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol