Reli SP: Norveška

Še pred časom Sebastiena Loeba bi bilo na skandinavskem reliju pametno staviti na domače dirkače.

3. 3. 2009

Drugi reli v sezoni 2009 si bomo zapomnili po štirih stvareh: odlični organizaciji, sanjskih razmerah (norveški reli je bil z metrskimi snežnimi bankinami čisto pravi zimski in ob letošnjem manjkajočem švedskem reliju povsem edinstven), fantastičnih navijačih (bi vztrajali ves dan v snež­nih zametih pri temperaturah pod –20 stopinj Celzija? ) in Sebastienu Loebu.

Aktualni svetovni prvak je v petek dvakrat vodil. Prvič po tretji HP (prvo je na veliko veselje domačih navijačev dobil Petter Solberg s Xsaro WRC, na drugi pa je bil najhitrejši Hirvonen), drugič pa po zadnji petkovi preizkušnji. V petek je za presenečenje poskrbel Per-Gunnar Andersson – lani je bil eden izmed dirkačev Suzukija SX4 WRC – ki je s staro Fabio WRC osvojil kar dve preizkušnji in bil do sobotnih težav s sklopko (HP13) na odličnem šestem mestu.

Že v petek sta Mikko Hirvonen in Sebastien Loeb postavila tako izjemne najhitrejše čase, da ni bilo dvoma, kdo se bo spopadel za zmago. Velike snežne bankine, ki so v lepem vremenu pričarale čistokrvno zimsko vzdušje, so popravile mnogo napak in omogočale večje hitrosti, mehaniki pa so menjavali poškodovane odbijače pogosteje kot običajno.

Trasa norveškega relija je bila na nekaterih odsekih prav divje hitra, saj so dirkači z ježevkami (posebne gume z žebljički za dirkanje po zaledeneli in zasneženi podlagi) dosegali tudi hitrosti okoli 200 kilometrov na uro! Komaj sedmi čas Hirvonena na zadnji petkovi preizkušnji je dišal po taktični odločitvi Fordovih šefov, ki so v soboto verjetno pričakovali nekaj sveže zapadlega snega in si zato zaželeli, da bi bil Hirvonen v drugem dnevu relija na cesti za Loebom.

Francoz bi moral po takem scenariju vso soboto čistiti cesto, Hirvonen pa bi bil zaradi čistejše podlage v prednosti. A novega snega ni bilo, Loeb pa je s kopico najhitrejših časov pobegnil v daljavo. Mikko ga je vse do konca relija lovil, favorita za naslov sta menjaje dosegla kar nekaj najhitrejših časov, a na vsako Hirvonenovo pridobljeno sekundo je Loeb našel odgovor.

Francoz je skupaj z moštvenim kolegom Danielom Eleno v nedeljo osvojil že (znova rekordno) 49. zmago na relijih za svetovno prvenstvo, zlata norveška medalja pa pomeni, da je Loeb zmagal že na 20 različnih relijih. Kapo dol! Da je na Norveškem potekala bitka med njim in Hirvonenom, ki mu je za predstavo čestital sam predsednik PSA-jevega sporta Olivier Quesnel, dobro pričajo veliki zaostanki drugih. Hirvonenu je na koncu do zmage zmanjkalo manj kot deset sekund.

»To je bil izjemno utrujajoč reli, « je po zmagi komentiral Loeb, ki je verjetno precej ogrel norveška srca z izjavo, da so skandinavske preizkušnje ene izmed najlepših, po katerih je dirkal. Super Seb je priznal, da mu Hirvonen s hitrimi časi ni dal možnosti za počitek.

»Ker nisva popuščala, sva se dvakrat znašla v zelo kočljivem položaju, « je dodal svetovni prvak. S petim mestom se je izkazal tudi vsega drugega kot beline vajeni Daniel Sordo, ki so mu Citroënovi šefi zadnji dan pristrigli peruti. »Moral je dirkati počasneje, da bi osvojili točke, če bi se kaj zgodilo Loebu, « je pojasnil Quesnel.

Precej manj je bil s tretjim mestom zadovoljen Jari-Matti Latvala, od katerega smo nedvomno pričakovali več. Finec, ki ni dosegel veliko zelo hitrih časov, je povzel, da je prva dva dneva »lovil prave občutke«. 'Ujel' jih je šele na 15. in 16. HP, ko je bilo že prepozno, da bi se uvrstil višje od tretjega mesta. »Že prej, ne komaj v nedeljo, bi moral 'omehčati' nastavitve vzmetenja, « je Jari-Matti našel tehnični izgovor.

V resnici pa si po Irski ni mogel privoščiti novega razbijaškega konca tedna, ki bi bil lahko zelo blizu, če bi Latvala držal tempo moštvenega kolega.

Skozi reli je napredoval tudi Henning Solberg. Sprva je imel nekaj težav, potem pa je po spremembi nastavitev diferencialov 'poletel' do naziva najhitrejšega Norvežana na domačem reliju. Zadovoljen je opomnil tudi na naziv najhitrejšega izmed bratov Solberg.

Nič manj zadovoljen ni bil Petter, čigar Xsara WRC ni delovala brez tehničnih težav. »S šestim mestom sem zelo zadovoljen. Še pred mesecem dni nisem imel ne ekipe ne dirkalnika, zdaj pa nas poglejte, « je dodal nekdanji prvak, ki ga, kot druge, sredi marca čaka tretji reli za SP. Ciprski reli bo prvi mešani v sezoni, saj bo poleg makadama postregel tudi z asfaltnimi preizkušnjami.

Zgodovinska zmaga Škode

Patrik Sandell je s prvim mestom v točko­vanju serijskih reli dirkalnikov poskrbel za pravo senzacijo, saj se je prvič v zgodovini zgodilo, da je v kategoriji, poplavljeni s klasičnimi dirkalniki razreda N, zmagal dirkalnik Super 2000. Škodina Fabia je bila s Sandellom za volanom nerešljiva uganka za vse Lancerje in Impreze. Fabii S2000 je uspelo zmagati na njenem drugem nastopu. »Super je bilo, ko sem leta 2006 osvojil naslov mladinskega svetovnega prvaka, a danes je eden najboljših dni v moji karieri, « je bil Sandell vesel prve zmage na svojem prvem nastopu z Red Bullovo Fabio.

Nove gume

Na Norveškem so debitirale nove Pirellijeve zimske gume. V preteklosti so bile ježevke zaradi večje sile, ki je držala stik z zamrznjeno podlago, ožje od gum za makadam (asfaltne so še širše), od letošnje sezone pa je širina enaka. Širino Pirellijevih zimskih gum s 384 žebljički so povečali, da bi ustrezale standardni velikosti 15-palčnega platišča, kar je del načrta varčevanja Mednarodne avtomobilistične zveze. Pri Pirelliju so bili z uvodnim nastopom zadovoljni, saj se vodilni dirkači niso pritoževali nad odpadanjem žebljičkov. Pravzaprav so gume presenetljivo hvalili. »Včasih sploh nisem mogel verjeti, koliko oprijema so gume ponujale na ledu, « je italijansko črno zlato pohvalil zmagovalec Loeb.

Rezultati norveškega relija

1. Loeb/Elena (Citroën C4 WRC) 3.28:15, 9

2. Hirvonen/Lehtinen (Ford Focus RS WRC 08) +9, 8

3. Latvala/Anttila (Ford Focus RS WRC 08) +1:21, 8

4. H. Solberg/Menkerud (Ford Focus RS WRC 08) +3:33, 5

5. Sordo/Marti (Citroën C4 WRC) +3:52, 0

6. P. Solberg/Mills (Citroën Xsara WRC) +6:25, 4

7. Wilson/Martin (Ford Focus RS WRC 08) +6:35, 6

8. Aava/Sikk (Ford Focus RS WRC 08) +6:49, 1 . .

12. Sandell/Axelsson (Škoda Fabia S2000) +21:27, 7*

* zmagovalec v prvenstvu PWRC

SP v reliju za voznike:

1. Loeb 20, 2. Hirvonen 14, 3. Sordo 12, 4. H. Solberg 10, 5. Latvala 6, 6. Atkinson 4, 7. Wilson 4, 8. Ogier 3, 9. P. Solberg 3, 10 Aava 1 . .

SP v reliju za moštva:

1. Citroën 32, 2. Ford 22, 3. Stobart Ford 16, 4. Citroën Junior 7

Mitja Reven, foto: Moštva