Po treh dneh, tisočih ovinkih, različnih cestnih podlagah in loteriji pri izbiri gum je bila razlika med Fincem Marcusom Grönholmom in Francozom Sebastienom Loebom na cilju le pičle tri desetinke sekunde! Naš Andrej Jereb 26. oziroma 10. v razvrstitvi PWRC.
Najbolje je reli začel Marcus Grönholm (Ford Focus WRC 07), saj je aktualni svetovni prvak Sebastien Loeb (Citroën C4 WRC) izbral premehke gume za makadam. »Se bo treba drugi dan bolj potruditi, « je v številne televizijske kamere z malce stisnjenimi zobmi obljubljal Loeb, zavedajoč se, da mora, če hoče ostati v igri za naslov letošnjega prvaka, nabrati čim več točk in s tem zmanjšati zaostanek za trenutno vodečim Fincem.
In res, Francoz je v nasprotju s Fordovo tovarniško ekipo drugi dan izbral mehkejšo različico gum in začel zmagovati na posameznih preizkušnjah. S tem pa ni samo zmanjševal zaostanka za vodečim, pred zaključnim delom relija je celo vodil z minimalno prednostjo. Glavna igralca v igri Kdo bo novi svetovni prvak v reliju sta velikokrat bolj letela kot drsela skozi številne hitre in s kuclji posejane ovinke.
Da pa bo na koncu razlika med Grönholmom in Loebom samo tri desetinke sekunde v prid Fincu, si ne bi upal staviti noben poznavalec. Grönholm se je tako veselil že pete zaporedne zmage na novozelandskem reliju, Loeb pa je po dirki z malce bledim obrazom priznal, da je velikokrat peljal povsem na meji in da je v bistvu srečen, da je sploh videl cilj.
Kot osamljen jezdec se je zanesljivega tretjega mesta držal Grönholmov kolega v Fordovi ekipi Mikko Hirvonen, čeprav bi si vodja ekipe Malcom Wilson želel, da bi bolj ogrožal Francoza in s tem povečal možnosti, da prvak naredi usodno napako. Veliko več zanimanja pa so poželi vozniki, ki so se neusmiljeno borili za vsako desetinko sekunde, ki bi jih zakoličila na skupno četrto mesto.
Mladi, 22-letni Latvala (Ford Focus WRC 06), ki kot nesporni talent (hitrost) ob primerni količini dirkaških kilometrov (izkušnje) velja za bodočega zvezdnika tega športa, se je enakovredno kosal s tovarniškimi dirkači Atkinsonom (Subaru Impreza WRC 2007), Sordom (Citroën C4 WRC) in Solbergom (Subaru Impreza WRC 2007).
No, na koncu je Atkinson le dokazal, da se je na domačih avstralskih cestah bolje naučil voziti na makadamskih podlagah, kakršne so na Novi Zelandiji, kot je to uspelo Latvali na finskih cestah. A bi se morali pri Subarujevi ekipi vseeno malce zamisliti nad tem, da se po hitrosti in zanesljivosti kosajo le še z drugo ligo. Sicer je tudi ta precej hitra, kar je dokazal Estonec Aava, ki je na tem reliju s starim Mitsubishijem Lancerjem WRC osvojil osmo mesto in s tem tudi točko za svetovno prvenstvo!
V prvenstvu razvrstitve PWRC (Production oziroma po domače povedano tekmovanje dirkalnikov Subaru Impreza in Mitsubishi Lancer skupine N) je slavil Arai z le 2, 6-sekundno prednostjo pred McShaejem (oba Subaru Impreza). Na tem reliju je nabirala izkušnje tudi slovenska posadka Andrej Jereb-Miran Kacin (Mitsubishi Lancer EVO IX), za katero je bil to šele tretji povsem makadamski reli. Čeprav si z dvema nastopama na grškem uničevalskem kamenju ni mogla veliko pomagati, je sčasoma zmanševala razliko za najhitrejšimi in zadovoljna zapeljala skozi cilj kot 26. v skupni razvrstitvi in deseta v tekmovanju PWRC.
»Že na popisovanju proge me je presenetilo, da proga ni tako hitra, kot bi pričakoval glede na sloves, ki ga ima ta izvrsten reli. Podlaga se večkrat zamenja, prav tako je treba na hitrih in srednje hitrih ovinkih obdržati hitrost, sicer si kmalu nabereš veliko zaostanka, « je ugotavljal Jereb in dodal, da je res pravi užitek nastopati na tako kompaktni makadamski podlagi. Skupaj s sovoznikom Kacinom sta se izognila vsem tehničnim težavam, prav tako nista nikoli zapeljala s ceste. Smolo sta imela le s prebito gumo, a na srečo zaradi tega nista izgubila veliko časa.
Letos smo videli pravo poplavo slovenskih dirkačev, ki so se pomerili na relijih za SP. Jereb je nastopil na švedskem snegu ter na grškem in novozelandskem makadamu, Humar in Prezelj sta drsela po nemškem asfaltu, nekateri naši najboljši pa za zdaj še računajo na svoj letošnji nastop med elito. Poglejmo (trenutni) izkupiček v skupnem seštevku: Jereb 25. in dvakrat 26., Humar 36. in Prezelj 64. mesto.
Bolj kot uvrstitve pa so zanimivi skupni zaostanki za neulovljivimi dirkači v tovarniških dirkalnikih WRC: Jereb 35 minut na severnem, 39 minut na južnem in 29 minut na reliju tam doli, za zmagovalcem na nemškem reliju pa sta imela Humar 40 minut, Prezelj z najšibkejšim avtomobilom pa eno uro in eno minuto zaostanka. Zanimivo, kajne?
Rezultati relija Nova Zelandija
1. Grönholm/Rautiainen (Ford Focus RS WRC 07) 3.52:53, 9
2. Loeb/Elena (Citroën C4 WRC) + 0, 3
3. Hirvonen/Lehtinen (Ford Focus RS WRC 07) + 1:42, 8
4. Atkinson/Prevot (Subaru Impreza WRC 2007) + 2:32, 3
5. Latvala/Anttila (Ford Focus RS WRC 06) + 2:36, 9
6. Sordo/Marti (Citroën C4 WRC) + 3:42, 0
7. P. Solberg/Mills (Subaru Impreza WRC 2007) + 3:54, 7
8. Aava/Sikk (Mitsubishi Lancer WRC) + 9:16, 3
9. H. Solberg/Menkerud (Ford Focus RS WRC 06) + 9:54, 6
10. Wilson/Orr (Ford Focus RS WRC 06) + 10:19, 9
13. Arai/Sircombe (Subaru Impreza STi) + 20:41, 9*
26. Jereb/Kacin (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 29:29, 3
*zmagovalec PWRC
SP v reliju za voznike:
1. Grönholm 90, 2. Loeb 80, 3. Hirvonen 69, 4. Sordo 31, 5. P. Solberg 31, 6. H. Solberg 29, 7. Atkinson 25, 8. Latvala 17, 9. Gardemeister, 10. Carlsson 9 . .
SP v reliju za moštva:
1. Ford 159, 2. Citroën 113, 3. Subaru 60, 4. Stobart Ford 55, 5. Kronos Citroën 35, 6. Munchi’s Ford 6
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?