Taktična igra je zdaj kazala na Fordovo, zdaj na Citroënovo zmago. Na koncu se je jeziček ustavil pri Loebu.
Od evropskih baz reli moštev najbolj oddaljena preizkušnja za svetovno prvenstvo ima med dirkači svojevrsten status, saj je trasa novozelandskega relija speljana po čudovitih makadamskih cestah v prelepi zeleni naravi in ob morju. Ceste so tekoče, hitre in večinoma nagnjene, kar Subarujevega Chrisa Atkinsona spomni na serijo Nascar, kjer večinoma dirkajo po ovalih.
Novozelandski 'oval' reli voznikom omogoča hitrejšo vožnjo kot na povsem ravni cesti, dirkači dirkalnike prelagajo iz ovinka v ovinek, veliko je bočnega drsenja, vsaka napaka, ko dirkalnik ne sledi nagibu ovinka, pa se hitro spremeni v vrtenje. Takšno prakso je letošnja Nova Zelandija pokazala velikokrat. Lani se je na tem reliju zgodil najtesnejši izid v zgodovini: Marcus Grönholm (Ford) je Sebastiena Loeba (Citroën) premagal za pičle tri desetinke sekunde.
Kazalo je, da bo tesno tudi na letošnji preizkušnji, namesto Marcusa pa sta na Sebastiena v treh tekmovalnih dneh in 354 kilometrov dolgem reliju čakala oba Fordova dirkača. Pravzaprav si je konkurenca kar oddahnila, da je po nemškem asfaltu, kjer se je Super Seb izkazal za nepremagljivega, končno čas za tekoči makadam.
Aktualni prvak je začel slabo, z vrtenjem na prvem HP-ju je izgubil še več časa, kot ga je izgubljal zaradi prvega startnega položaja (čistil je stezo pred konkurentom za naslov Hirvonenom). »Imela sva srečo, da se nisva prevrnila, « je vožnjo po dveh kolesih komentiral Loeb, ki je v petek zaradi vloge čistilca v primerjavi z obema Fordoma izgubljal. Domnevno tudi načrtno, saj naj bi bila električna težava, zaradi katere motor njegovega C4 WRC ni vžgal pravočasno, izmišljena.
Kakorkoli, zaradi zamude na start in pribitka pol kazenske minute si je Loeb zagotovil za sobotne preizkušnje drugo startno mesto, za Fordovim Hirvonenom. Načrt, ne startati kot prvi, je bil uspešen, saj je Francoz na sobotnih preizkušnjah tudi zaradi boljšega startnega izhodišča zmanjševal zaostanek za Mikkom, ker pa v sobotnem zaključku časovna razlika ni bila dovolj velika, da bi mu kljub prvemu startnemu položaju na nedeljskih HP-jih zagotovila dovolj veliko prednost, je v zaključku sobotnega tekmovalnega ritma namerno upočasnil in dosegel, da sta bila v nedeljo pred njim na cesti oba Forda (za vodilnim Latvalo je zaostajal 13, 3 sekunde).
Francozi so s to potezo dokazali, da znajo tudi taktizirati. Nedeljski napad Loebu ni uspel, saj se je že zjutraj zavrtel. Ko je že kazalo na Fordovo dvojno zmago, pa se je Loebu nasmehnila sreča. Kot po tekočem traku sta oba Forda zašla v težave, najprej je Latvalo zavrtelo, povožena skala pa je razbila dirkalnik, iz katerega je steklo olje, nato pa je brez zmage ostal še Hirvonen, ki je po počeni gumi izgubil oblast nad Focusom WRC in z vrtenjem izgubil vsaj 50 sekund (da je bilo razočaranje še večje, je s petim mestom v rokah s ceste zletel še Duval s Stobartovim Focusom, ki dirka namesto poškodovanega Gallija).
Pot do Loebove zmage je bila nato odprta, moštveni kolega Sordo je z drugim mestom dopolnil uspeh Citroëna, kjer so slavili že petdeseto WRC zmago. Mikko je v skupnem seštevku izgubil dodatne štiri točke v primerjavi z Loebom in pojasnil, da je bilo to eno največjih razočaranj v njegovi dirkaški karieri. Hirvonen je sedaj pred težko nalogo, saj mora na naslednjih dveh asfaltnih relijih zmanjšati točkovni zaostanek.
Na drugi strani lahko Loeb postavi temelje petega naslova svetovnega prvaka. Čeprav sta bila na Novi Zelandiji sposobni zmagati le dve tovarniški moštvi (Subaru in Suzuki sta imela preslab tempo in preveč tehničnih okvar), je bil reli zelo zanimiv. Morda bo v prihodnje še bolj, saj govorice o zanimanju Volkswagna za WRC postajajo čedalje glasnejše. Šefi VW-jevega motošporta so se oglasili na relijih po Finski in Nemčiji, bili so na nedavnem sestanku WRC-moštev, VW naj bi tudi ustavil razvoj dakarskega Touarega . . Je čas, da se koncern Volkswagen po dirkališčih (Audi – Le Mans in DTM, Seat – WTCC) loti še relija za SP?
Rezultati novozelandskega relija:
1. Loeb/Elena (Citroën C4 WRC) 3.59:18, 9
2. Sordo/Marti (Citroën C4 WRC) +17, 5
3. Hirvonen/Lehtinen (Ford Focus RS WRC 07) +41, 5
4. P. Solberg/Mills (Subaru Impreza WRC2008) +2:48, 9
5. Aava/Sikk (Citroën C4 WRC) +3:30, 7
6. Andersson/ Andersson (Suzuki SX4 WRC) +7:37, 4
7. Gardemeister/Tuominen (Suzuki SX4 WRC) +7:54, 9
8. Villagra/Companc (Ford Focus RS WRC 07) +8:35, 0…
10. Prokop/Tomanek (Mitsubishi Lancer Evo IX) +13:49, 0*…
*zmagovalec v prvenstvu PWRC
SP v reliju za voznike:
1. Loeb 86, 2. Hirvonen 78, 3. Sordo 51, 4. Atkinson 40, 5. Latvala 34, 6. P. Solberg 32, 7. H. Solberg 22, 8. Galli 17 . .
SP v reliju za moštva:
1. Citroën 141, 2. Ford 121, 3. Subaru 74, 4. Stobart Ford 51, 5. Munchi's Ford 22, 6. Suzuki 20
Mitja Reven, foto: Moštva
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?