Avstralski reli je odločil, kdo je prvak letošnje sezone. Sebastienu Loebu za osvojitev tretjega zaporednega naslova sploh ni bilo treba nastopiti. Grönholm se je izločil sam.
Sebastien Loeb je zaradi poškodbe roke izpustil relija po Turčiji in Avstraliji. Na prvem je Marcus Grönholm zmanjšal zaostanek za Francozom v skupnem seštevku na 25 točk, v Avstraliji, če je odločitev o naslovu hotel prestaviti na zadnja dva relija, pa bi moral biti tretji. In se je zataknilo.
Grönholm je na zahrbtnem avstralskem pesku, na katerem so imeli težave domala vsi, ki so na njem nastopili, naredil napako, zletel s ceste, povaljal Focusa in izgubil vsaj 10 minut. Finec je padel na 56. mesto. Daleč od tretjega, ki ga je moral osvojiti. Marcus se je na koncu s kopico najhitrejših časov znašel na petem mestu in bil v boju za naslov prekratek – Sebastien Loeb in sovoznik Daniel Elena sta osvojila še tretji naslov svetovnih prvakov zapored.
Loebu, ki je bil doma, 14.000 kilometrov stran od avstralskega Pertha, kjer je potekal reli, so o dogajanju na reliju poročali sproti. Francoz relija ni spremljal v ’živo’, saj ni hotel ponoviti Turčije, kjer se je njegov tekmec Marcus Grönholm poigral s konkurenco in zmagal. Je pa Loeb prebiral čase po vsaki končani preizkušnji in presenečeno ugotovil, da ima Grönholm 10 minut zaostanka. Ko je bilo relija konec, je stari novi svetovni prvak Grönholmu poslal sporočilo SMS in se mu zahvalil za letošnji boj.
Finec mu je naslov privoščil kot vsi drugi, saj je Sebastien Loeb letošnji zasluženi prvak. Letos je bil najboljši, najhitrejši in najmanj zmotljiv. Sedaj se rekorder relija za SP lahko v miru posveti celjenju poškodbe. Ekipa Kronos je izpolnila svoj prvi letošnji načrt – v točkovanju dirkačov so premagali tovarniški ekipi Forda in Subaruja (kar ob njunih velikih težavah s formo in vzdržljivostjo ni bilo težko). Po vsej verjetnosti je letošnji naslov zadnji za Citroënovo Xsaro WRC, saj se dirkalnik poslavlja. Že naslednje leto ga bodo pri Citroënu (zopet povsem tovarniška ekipa! ) zamenjali z novim C4.
Avstralski reli je sicer postal kraj srečnega imena za drugega Fordovega tovarniškega dirkača Mikka Hirvonena. Finec je na reliju tam spodaj vodstvo prevzel že v petek, vodil vse do cilja in osvojil svojo prvo zmago v relijih za svetovno prvenstvo. Konkurenco je imel le v Solbergovem Subaruju Imprezi, s katerim pa Norvežan vseeno ni bil dovolj hiter. Precej hitrejši je bil na začetku njegov moštveni kolega Chris Atkinson. Domačin je prevzel vodstvo, a nato zletel s ceste. Daniel Sordo, ki je moral skrbeti za ohranjanje prednosti v moštveni razvrstitvi, je obupaval nad pokvarjenim menjalnikom svoje Xsare. S steze je prvi dan zletel tudi Henning Solberg.
Mikko Hirvonen je zadnji dan brez težav ohranil prednost pred Pettrom Solbergom, za katerega je bil to eden zadnjih relijev na Pirellijevih gumah. Italijani se po koncu sezone poslavljajo. Manfred Stohl je v Avstraliji ponovno presenetil s tretjim mestom, ki mu ga je uspelo osvojiti pred Citroënovim Xavierjem Ponsom. Marcus Grönholm je po nesreči v Avstraliji prehitel vse, ki jih je bilo mogoče prehiteti. Za kaj več kot peto mesto bi moral pred njim kateri od dirkačev tudi odstopiti. A ti v soboto in nedeljo niso delali večjih napak.
Sezona 2006 je odločena. Pravzaprav je bila že pred meseci, ko je Loeb začel svoj nalet prepričljivih predstav in je edina kombinacija, ki bi ga lahko ogrozila pri branjenju naslova, Gronholm-Ford, naredila preveč napak. Vseeno ostaja boj za konstruktorsko krono odprt. Brez Loeba bo Kronos težko zmagal. Mimogrede, ste vedeli, da je Sebastien Loeb postal prvi svetovni prvak v zasebnem moštvu po Ariju Vatanenu iz leta 1981?
Rezultati relija po Avstralija
1. Hirvonen-Lehtinen (Ford Focus RS WRC 06) 3.15:11, 8
2. P. Solberg-Mills (Subaru Impreza WRC 2006) + 37, 1
3. Stohl-Minor (Peugeot 307 WRC) + 3:58, 6
4. Pons-Del Barrio (Citroën Xsara WRC) + 4:45, 4
5. Grönholm/Rautiainen (Ford Focus RS WRC 06) + 12:23, 8
6. Latvala-Anttila (Subaru Impreza WRX Sti) + 17:09, 2
7. Baldacci-Agnese (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 17:42, 9
8. Herridge-Hayes (Subaru Impreza WRX Sti) + 18:22, 0
SP v reliju za vozniki:
1. Loeb 112,
2. Grönholm 91,
3. Hirvonen 57,
4. Sordo 43,
5. Stohl 40,
6. P. Solberg 31,
7. H. Solberg 25,
8. Pons 23,
9. Gardemeister 20,
10. Atkinson 17…
SP v reliju za moštva:
1. Ford 167,
2. Citroën 151,
3. Subaru 94,
4. OMV Peugeot 73,
5. M-Sport Ford 37,
6. Red Bull Škoda 23
SP v reliju za voznike (JWRC):
1. Attiyah (Subaru) 38,
2. Nutahara (Mitsubishi) 32,
3. Baldacci (Mitsubishi) 27 . .
Mitja Reven
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere