Reli pred koncem letošnje sezone sta Sebastien Loeb in Daniel Sordo Citroënu pripeljala naslov konstruktorskega prvaka. Dirkaški naslov bo podeljen na zadnjem reliju sezone v Veliki Britaniji.
Pet točk prednosti Mikka Hirvonena pred relijem po Španiji je največjim optimistom že dalo vedeti, da bi Finec lahko svoj prvi naslov svetovnega prvaka vknjižil že pretekli konec tedna v Kataloniji. A predzadnji reli, na katerem je imel prvo zaključno žogico, je potekal na asfaltni podlagi, na tem španskem 'parketu' pa je Sebastien Loeb slavil že štirikrat.
Odvzeti Loebu šest točk na dirki, ki bi jo lahko odlično odpeljal z zavezanimi očmi, je bila misija nemogoče. Po drugi HP je sicer kazalo, da bo zgodba morda tudi drugačna, saj je Mikko držal stik s Citroënoma, toda ta sta nato oddrvela v daljavo.
Hirvonen je takoj navrgel šalčko izgovorov, prednjačile so težave z gumami, ki naj bi silile njegovega Focusa WRC v podkrmarjenje. Da so bile morda res krive gume, ki so letos enotne izpod delovnih ročic Pirellijevih delavcev, je nakazal tudi Loeb.
Vendar sta bila tovarniška Citroëna tokrat resnično neulovljiva. Sordo je do sobote popoldan vodil, nato pa so v ospredje stopili moštveni ukazi, a mladi Španec je pred številčno domačo publiko nakazal, da je bil tokrat enakovreden tekmec moštvenemu kolegu Loebu, ki se seveda ni obotavljal, ko je Sordo namenoma upočasnil.
»Šlo je za tehnične težave, « je na vprašanja sedme sile na temo prepovedanih moštvenih ukazov sicer odgovoril Sordo in se tako z neškodljivo lažjo izmuznil resnici. Jasno kot beli dan je, da je Olivier Quesnel, glavar PSA-jevega športa, drugemu tovarniškemu dirkaču ukazal, naj spusti Loeba predse.
Če bi bil Loeb drugi, bi za tretjeuvrščenim Hirvonenom v skupnem seštevku zaostajal tri namesto ene točke, kar je velika razlika, saj po novi Loebovi zmagi favoritoma za naslov na zadnjem reliju, ki bo v blatni in morda že zimski Veliki Britaniji, ne bo dovoljeno kalkuliranje, ampak poln napad. Vsaj v začetku.
Če bi v Španiji recimo zmagal Sordo, bi se Hirvonen na Otoku mirno pripeljal v cilj za Loebom, če bi bil ta prvi, drugi, tretji ali slabši. Tako pa bo moral biti Finec pred Francozom, saj ima rekorder s Citroënom v letošnji sezoni več zmag, kar pomeni, da mora biti v VB Mikko nujno v cilju pred Sebastienom, če hočejo Fordovci osvojiti vsaj enega izmed naslovov.
Konstruktorska krona je v Španiji namreč že romala v roke Citroëna, za katerega sta Loeb in Sordo zbrala maksimalni izkupiček točk. K osvojitvi Citroënovega konstruktorskega naslova so veliko pripomogli tudi dirkači francoske mladinske ekipe.
No, dva dirkača, saj je Evgeny Novikov svojega C4 WRC z novim sovoznikom Prevotom vred v soboto dopoldan parkiral v ograjo. Stephane je navajen že vsega hudega, saj je nosil glavo naprodaj že v Duvalovih avtomobilih. Petter Solberg, ki je svojo ostarelo Xsaro WRC tokrat kot član Citroënove mladinske ekipe nadomestil z veliko modernejšim C4 WRC, je v Kataloniji spoznaval dirkalnik in postavil celo nekaj najhitrejših časov.
Celoten reli je lovil Hirvonena, a ga na koncu ni prehitel, tako kot petouvrščeni Sebastien Ogier ne, a sta Norvežan in Francoz za seboj zadržala vsaj tokrat povsem izgubljenega Jarija-Mattija Latvalo. V Sredozemlju so se podili tudi mladinci, med katerimi je sprva najbolje kazalo letos nepremagljivemu Martinu Prokopu, a je nesreča svetovnega prvaka na prvo stopničko potisnila Hansa Weijsa.
Rezultati španskega relija
1. Loeb/Elena (Citroën C4 WRC) 2.24:01, 3
2. Sordo/Marti (Citroën C4 WRC) + 1, 5
3. Hirvonen/Lehtinen (Ford Focus RS WRC 09) + 48, 5
4. P. Solberg/Mills (Citroën C4 WRC) + 1:10, 9
5. Ogier/Ingrassia (Citroën C4 WRC) + 1:30, 9
6. Latvala/Anttila (Ford Focus RS WRC 09) + 2:31, 7
7. Wilson/Martin (Ford Focus RS WRC 08) + 5:52, 6
8. Villagra/Perez Companc (Ford Focus RS WRC 08) + 6:43, 0 . .
13. Weijs/Degandt (Citroën C2 S1600) + 13:29, 0 . . *
*Zmagovalec v prvenstvu JWRC
SP v reliju za voznike:
1. Hirvonen 84, 2. Loeb 83, 3. Sordo 58, 4. Latvala 39, 5. P. Solberg 30, 6. H. Solberg 29, 7. Wilson 25, 8. Ogier 24,
9. Villagra 16, 10. Rautenbach 8 . .
SP v reliju za moštva:
1. Citroën 151, 2. Ford 130, 3. Stobart Ford 73, 4. Citroën Junior 42, 5. Munchi’s Ford 23
Slovenca odstopila
Na reliju po Španiji sta do sobote dirkala tudi Miran Jerman in Boris Tonejc s Peugeotom 206. Sprva jima je v razredu N3 kazalo odlično, nato pa je odpovedal menjalnik. Škoda.
Mitja Reven, foto: Moštva
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem