Reli SP: Reli po Irski

16. 2. 2009
Deli

Pri Fii so zopet ustrelili mimo, ko so za otvoritveni reli sezone predpisali dva tipa gum: gume za suho cesto in zimske gume. So pozabili, da po dolgih letih čast odprtja sezone ni pripadla monaški zimski ruleti, ampak irskemu reliju?

Sezona 2008 se je začela drugače od zadnjih, saj na startu ni bilo Subaruja (in ne Suzukija), legendarne ekipe in ne Pettra Solberga, ki je leta 2003 modrim pripeljal zadnji naslov svetovnih prvakov. Na startu so bile le štiri tovarniške ekipe: Citroënova in Fordova prva ter satelitski ekipi obeh tovarn, ki še vztrajata v svetovnem reli prvenstvu, ki ga bo od leta 2010 do 2020 promoviral izključno ISC (International Sportsworld Communicators Limited).

Dogovor med Fio in novim/starim promotorjem je na Irskem objavil sam Max Mosley, ki je povedal še, da je prihodnost WRC-ja na svetovnem spletu. Hecno, gospod Mosley in Fia sta se še pred časom bojevala proti spletnim navdušencem, ki so na internetu objavljali WRC-gradivo.

No, IRC, ki se je letos ironično začel v Monte Carlu, je očitno zdrava konkurenca. Fantje in dekleta na čelu Zveze imajo z relijem za SP polno dela, saj kot kaže, letos ne bo Munchija in norveškega moštva Adapta. Pri obeh že imajo prva dirkača, a za nastop potrebujejo še drugo ime. Šef Adapte Morten Ostberg še ni vrgel puške v koruzo in računa na kakega VIP-ovca ali 'lokalmatadorja'.

Ganljiv posnetek dečka, ki je pomagal neznancu: “Ne skrbi, jaz sem Batman”

Sezona se je kljub irskemu reliju začela po klasičnem receptu: z veliko ruleto. Upamo, da so Fijini komisarji zimska oblačila pustili doma, saj je Irska karavano WRC-ja pričakala nepobeljena. Bila pa je zelo mokra, pravzaprav poplavljena, zato so dirkači že pred startom zmajevali z glavami, saj dežnih gum niso imeli.

Začelo se je tako, da sta Jari-Matti Latvala in Urmo Aava (prvi tovarniški, drugi Stobartov Ford Focus) startala z zimskimi gumami in zadela žebljiček na glavico. Zimske gume so bile najboljša odločitev, je napako pri izbiri obuval priznal Citroënov šef Olivier Quesnel.

Njegova Sebastien Loeb in Daniel Sordo sta z gumami za suh asfalt pričela previdneje, a potem nataknila zimske copate in začela povečevati tempo. Sebastien je v četrti preizkušnji prevzel vodstvo in nizal najhitrejše čase (HP 2-6). Takrat Latvale, ki je po skoku polomil pogonsko gred in odstopil, že ni bilo več.

Tudi Aave, ki je po odstopu Latvale prvič v življenju vodil na reliju za SP, ni bilo med 'živimi', saj je obstal v jarku. Mikko Hirvonen je lansko sezono opisal kot dobro, a izpostavil preveč mlačen začetek. Finec se je na Irskem pokazal v boljši luči, a na asfaltu je še vedno 'prekratek', da bi posegel v Citroënovo dominanco.

Do sobote se je prvi Fordov dirkač dobro bojeval, a potem je zaradi okvare servoojačevalnika izgubil preveč časa in Daniel Sordo se je na drugem mestu udobno pripeljal do cilja. Do nedelje sta se za četrto mesto potegovala Henning Solberg (še vedno oranžni Stobart) in lanski Subarujev dirkač Chris Atkinson, ki je za prvi letošnji reli sedel v C4 WRC.

Avstralec je za debi v novem dirkalniku, s katerim je opravil le en testni dan pa še tega v Franciji pri –10 stopinjah Celzija, izbral zelo zahteven reli in imel težko nalogo. Kako živčen je bil, dokazuje slabo pritrjen pokrov motorja, ki se je v petek zjutraj na poti na hitrostno preizkušnjo odprl in razbil prednjo šipo.

Celoten reli je Atko stopnjeval tempo, se po hudi napaki, ko je izgubil oblast nad dirkalnikom in podrl drog električne napeljave, vrnil v igro in Solbergu odvzel četrto mesto. Živčnost pri Chrisu ni popustila – v predzadnji preizkušnji se je uštel pri zaviranju, prebil zid in četrto mesto poklonil bratu lanskega moštvenega kolega.

Kot kaže, je Atkinson na asfaltu naredil dober vtis na Citroënovega šefa Quesnela, ki je po reliju dejal, da upa na nadaljevanje sodelovanja. Vsekakor pa je bil Atkinson najhitrejši član francoske junior ekipe. Druga dva, Ogier (zmagovalec IRC Monte Carla izpred tedna dni) in Rautenbach, sta zletela v jarek.

Lanskemu mladinskemu prvaku je na koncu vseeno uspelo osvojiti prve točke v WRC-ju, prve pa je bil zagotovo vesel Arabec Khalid Al Kassimi, ki je v svoji karieri dirkača vse prej kot navajen namočenega asfalta. Prava zvezda irskega relija je bil Niall McShea, ki je bil po prvem HP-ju s Protonom Satrio Neom S2000 celo tretji!

Dobro je vozil tudi Aaron Burkart, ki je svojo misijo, osvojitev naslova mladinskega svetovnega prvaka, začel z novim avtom – Citroëna C2 S1600 je zamenjal s Suzukijem Swiftom S1600. Naslednji reli bo že ta konec tedna na Norveškem, kjer bo med izzivalci Sebastiena Loeba tudi Norvežan Petter Solberg s Citroënom Xsaro WRC.

Dodatna zaščita

Na prvem reliju sezone so bila tovarniška moštva opremljena z dodatnimi zaščitami v vratih, ki absorbirajo energijo v primeru trka. Zaradi tega novega dela, ki zavzema prostor mehanizma za spuščanje in dvigovanje stranskih šip, so morali pri Citroënu in Fordu narediti nekaj posegov. Pri Citroënu so se odločili za šipo iz polikarbonata z majhnim odpirajočim se delom, pri Fordu pa so se po testiranju okenc v slogu nekdanje skupine B raje odločili za snemljive šipe.

Impresivnih 111 km/h

Povprečna hitrost zmagovalca letošnjega relija po Irskem je bila s 110, 53 km/h kar za sedem km/h hitrejša kot leta 2007, ko je bil prvič organiziran reli za svetovno prvenstvo po Irskem. Večja povprečna hitrost je toliko bolj impresivna zato, ker so na letošnjem prvem reliju večinoma dirkali z zimskimi gumami!

Asfaltni irski reli je hitrejši celo od Katalonije (2008 je povpreč­je znašalo 105, 41 km/h), medtem ko so Nemčija, Monte Carlo in Korzika še počas­nejši, a odpeljani z gumami za suho cesto! Najhitrejši reli zadnjih let je bil leta 2004 reli po Finskem, ko je Marcusu Grönholmu (Peugeot 307 WRC) števec pokazal 122, 62 km/h, s 123, 5 km/h pa je bil še hitrejši Hannu Mikkola z Audijem Quattrom na reliju po Argentini leta 1983.

Rezultati irskega relija

1. Loeb/Elena (Citroën C4 WRC) 2.48:25, 7

2. Sordo/Marti (Citroën C4 WRC) +1:27, 9

3. Hirvonen/Lehtinen (Ford Focus RS WRC 08) +2:07, 8

4. H. Solberg/Menkerud (Ford Focus RS WRC 08) +6:32, 4

5. Atkinson/Prevot (Citroën C4 WRC) +7:51, 9

6. Ogier/Ingrassia (Citroën C4 WRC) +10:44, 0

7. Wilson/Martin (Ford Focus RS WRC 08) +11:23, 8

8. Al Kassimi/Orr (Ford Focus RS WRC 08) +14:07, 9 . .

16. Burkart/Kolbach (Suzuki Swift S1600) +28:15, 8

* zmagovalec v prvenstvu JWRC

SP v reliju za voznike:

1. Loeb 10, 2. Sordo 8, 3. Hirvonen 6, 4. H. Solberg 5, 5. Atkinson 4, 6. Ogier 3, 7. Wilson 2, 8. Al Kassimi 1

SP v reliju za moštva:

1. Citroën 118, 2. Ford 8, 3. Stobart Ford 8, 4. Citroën Junior 5

Mitja Reven, foto:? Moštva

Novo na Metroplay: "Dezinformacije so povsod" | N1 podkast s Suzano Lovec