Če bi obstajal časovni stroj, bi bil Marcus Grönholm prvi, ki bi ga zavrtel nazaj v oktober. A ker ga ni, je Sebastien Loeb brez težav zasluženo slavil svoj četrti zaporedni naslov svetovnega prvaka!
>Super Sebu pred meseci ni kazalo najbolje, saj je Marcus Grönholm vodil v skupnem seštevku vse do predzadnjega relija, ko je na Irskem pri zaviranju naredil napako, se zletel v zaščitni zid, odstopil in zapravil prednost štirih točk pred Loebom. Francoz je izkoristil darilo in v Sligu zmagal ter v skupnem seštevku povedel za šest točk. Glede na to, da sta Loeb in Grönholm v letošnjem prvenstvu razred zase (drugi jima ne pridejo blizu), je Francoz moral le priti v cilj zadnjega britanskega relija (če bi zmagal Grönholm, bi mu zadostovalo peto mesto), da bi še četrtič zapored osvojil naslov prvaka.
A v motošportu je tako, da se slavi šele po prihodu v cilj, saj se prej lahko zgodi marsikaj. Spomnimo se leta 1998, ko sta se na zadnjem reliju za naslov borila Mäkinen in Sainz. Finec je odstopil, Sainzu, ki je imel naslov tako rekoč že v rokavu, pa so se sanje razblinile vsega 500 metrov pred koncem zadnje preizkušnje, ko je v Corolli odpovedala poslušnost motorja. Prvak je postal Mäkinen. Dramatično je bilo tudi leta 2001, ko so favoriti za naslov odpadali kot po tekočem traku. Mäkinen se je poslovil zaradi pokvarjenega vzmetenja, Sainz je padel v ozadje zaradi počene gume, McRae je Focusa obrnil na streho, zmagal pa je Burns.
Letošnja odločitev o naslovu prvaka ni bila tako dramatična. Sebastien Loeb je brez večjih pretresov nadzoroval prednost šestih točk in se v cilj pripeljal kot tretji. Dvakratnemu svetovnemu prvaku Marcusu Grönholmu tako tudi zmaga ne bi pomagala, da bi se od relija za SP poslovil še s tretjim naslovom. Fordova tolažba ? naslova med dirkači niso osvojili že od leta 1981, ko je bil najboljši na svetu Vatanen ? je dvojna britanska zmaga in že na Irskem osvojeni konstruktorski naslov.
Medtem ko sta Grönholm in Loeb pazila drug na drugega, se Mikko Hirvonen ni oziral nazaj. V blatu, dežju in megli, zaradi katere je bila vidljivost izredno slaba, tekmeci niso mogli dohajati mladega Finca. Mikko je v petek na šestih preizkušnjah dosegel kar pet najhitrejših časov (njegova prednost pred drugouvrščenim moštvenim kolegom je v petek zvečer znašala skoraj 40 sekund), v soboto je malce popustil, a je takoj zatem odgovoril na Grönholmove napade.
Pohvalil je predvsem dobre zapiske, zaradi katerih je lahko v petek, ko se je oprijem iz HP-ja v HP spreminjal, in v soboto popoldan, ko se zaradi megle včasih ni videlo več kot nekaj metrov naprej, pritiskal na vso moč, veliko pa je k njegovi tretji letošnji zmagi (po Norveški in Japonski) prispevalo več tveganja. Finec je izpolnil moštvena pričakovanja in se uvrstil pred Loeba.
V boju s Francozom bi morali sodelovati še Stobartovi Fordi, ki bi z uvrščanjem pred njega koristili Grönholmu, vendar je bil Wilson kljub zanj izstopajočemu nastopu prepočasen, da bi se prebil mimo Loeba, druga dva Stobarta (Latvala in Solberg) pa sta v petek na večerni hitrostni preizkušnji zaradi zarošenih šip iz varnostnih razlogov odstopila. Čeprav sta nato startala po pravilu superally, je uvrstitev med najboljše splavala po vodi. Vseeno pa je Latvala z izjemnimi časi (vsi nedeljski najboljši časi so bili njegovi) ponovno opozoril nase in reli končal na desetem mestu. Če ne bi bilo tiste desetminutne kazni, bi mladi Finec mogoče stal na stopničkah.
V Britaniji je, kot že rečeno, presenetil Matthew Wilson, ki je zdržal napade Chrisa Atkinsona in si v nedeljo priboril šesto mesto. Petter Solberg je za seboj držal Daniela Sorda, še bolj pomembno za Subaru pa je bilo to, da je ekipa v konstruktorskem boju prehitela Stobarta. Tako se Japoncem katastrofalno slaba sezona ni obrnila še na slabše. V Veliki Britaniji je spet nastopilo moštvo Suzukija s tovarniškim SX4 WRC, ki pa je zaradi težav z zavorami odstopil že prvi dan.
Lindholm je nato znova startal (superally) in na koncu zabeležil nič kaj blesteče 27. mesto. Japonci sicer trdijo, da je za njimi produktivno testiranje (ker letos ne dirkajo za uvrstitev v skupnem seštevku, so oba relija, na katerih so nastopili, izkoristili za testiranje), a pravi obraz bodo morali pokazati že prihodnje leto.
Letos je reli štel kar 16 preizkušenj, zdi pa se, da je bila ključna Irska, kjer je Loeb reli pred koncem sezone dobil vajeti prvenstva spet v svoj kokpit. Citroën C4 je že v svoji prvi sezoni postal svetovni prvak, s čimer je zagotovo zadovoljen tudi Guy Frequelin, zdaj že skoraj nekdanji šef Citroën Sporta. Frequelin je eden zadnjih dinozavrov, ki so se iz kokpita reli dirkalnika preselili za komandni pult moštva. V ozadju krožijo govorice, da naj bi se prihodnje leto pojavil prvi zasebni C4. Vanj naj bi italijanska ekipa ob veliki podpori Pirellija (prihodnje leto bo pri obutvi tovarniških ekip zamenjal Michelin) posadila Gallija.
Wales je bil morda prizorišče zadnjega relija za SP v karieri Manfreda Stohla. Avstrijec je osvojil osmo mesto, njegovo nadaljevanje kariere pa je zaradi umika sponzorja pod velikim vprašajem. Reli VB je ustoličil tudi prvaka v razredu PWRC. Ta je spet Toši Arai (uslugo mu je z odstopom naredil Gabriel Pozzo), na zadnjem letošnjem reliju pa je zmagal domačin Guy Wilks.
Kako naprej? Na papirju za sezono 2008 ne vidimo nobenega paketa (dirkač-ekipa), ki bi bil za Sebastiena Loeba trd oreh na poti do petega naslova svetovnega prvaka. Ali se motimo?
Mitja Reven, foto: moštva
Rezultati relija Velika Britanija
1. Hirvoven/Lehtinen (Ford Focus RS WRC 2007) 3.22:50, 9
2. Gronholm/Rautiainen (Ford Focus RS WRC 2007) + 15, 2
3. Loeb/Elena (Citroën C4 WRC) + 1:33, 0
4. P. Solberg/Mills (Subaru Impreza WRC 07) + 2:57, 3
5. Sordo/Marti (Citroën C4 WRC) + 3:14, 3
6. Wilson/Orr (Ford Focus RS WRC 2006) + 7:32, 9
7. Atkinson/Prevot (Subaru Impreza WRC 07) + 8:29, 5
8. Stohl/Minor (Citroën Xsara WRC) + 8:54, 6
13. Wilks/Pugh (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 21:32, 8*
*zmagovalec PWRC
Končni vrstni red SP v reliju za voznike:
1. Loeb 116, 2. Gronholm 112, 3. Hirvonen 99, 4. Sordo 65, 5. P. Solberg 47, 6. H. Solberg 34, 7. Atkinson 31, 8. Latvala 30, 9. Stohl 13, 10. Duval 12 …
Končni vrstni red SP v reliju za moštva:
1. Ford 212, 2. Citroën 183, 3. Subaru 87, 4. Stobart Ford 81, 5. Kronos Citroën 45, 6. Munchi’s Ford 14
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?