Po šestih letih bomo končno spet lahko držali pesti za slovensko posadko na reliju za svetovno prvenstvo, saj se bosta Tim Novak in Uroš Ocvirk v Nemčiji pomerila v pokalu DMACK Fiesta Trophy s Fordovo Fiesto R2.
Tim Novak in Uroš Ocvirk bosta prihodnji konec tedna soočena z največjim izzivom doslej v njuni dirkaški karieri, nastopu na reliju za svetovno prvenstvo (WRC). V pokalu DMAC Fiesta Trophy bosta prvič sedla v dirkalnik Ford Fiesta R2 z litrskim turbomotorjem.
Prihodnji konec tedna, točneje od 20. do 23. avgusta, se bosta naša mlada talenta prvič pomerila na reliju najvišjega ranga. ADAC Rallye Deutschland ozirom nemški reli se bo ovijal na ozkih asfaltnih cesticah med slikovitimi vinogradi, za kuliso pa bo poskrbelo mesto Trier, kjer bo tudi osrednje dogajanje relija. Hitrostne preskušnje so blizu meje z Luksemburgom ter Belgijo, zato lahko pričakujemo veliko navijačev ob progi. Tudi slovenskih, saj bomo po šestih letih zopet imeli našega predstavnika na reliju WRC!
»WRC Nemčija je prva dirka za svetovno prvenstvo za naju, zato bo to velik izziv tako psihično kot tudi fizično. V treh dneh bomo prevozili kar 375 dirkalnih kilometrov, kar pomeni, da na dan naredimo več kilometrov kot je v celoti dolga povprečna slovenska dirka. Treba bo paziti na pravilen tempo vožnje, da bova midva, dirkalnik in predvsem gume zdržale, ker 'zaganjanje' hitro pomeni odstop zaradi vozniške napake ali odpovedi tehnike,« je dejal 21-letni Tim, ki sicer guli šolske klopi kot študent strojništva.
Drugo vprašanje pa je, kako hitro se bo navadil na novo tehniko, saj dirkalnika Ford Fiesta R2 še nikoli ni vozil. »Avtomobil in gume so zame čista neznanka, saj bodo moji prvi kilometri šele na uradnem testiranju, poimenovanem tudi shakedown. Žal je dejstvo, saj je Fiesta R2T z motorjem 1.0 EcoBoost tako sveža, da si jo ne moremo sposoditi za kakšen test, ker jih ni! Sicer je avto res razreda R2, torej podobno kot moja Škoda Fabia R2, ampak glavna razlika je, da ima Ford turbomotor, zato bo treba hitreje prestavljati oziroma bolje izkoristiti navor pri nižjih vrtljajih. Malce nas tolaži dejstvo, da imamo vseh deset dirkačev v pokalu popolnoma enake avte, saj se lahko prilagaja le nastavitve amortizerjev. Prosta je seveda še izbira gum DMACK, saj imamo vsi na razpolago 18 gum za shakedown in dirko z možnostjo izbire med trdo, mehko in mešanico za dež. Kot že rečeno, tudi gume DMACK bodo za naju nove, zato se bo treba na nove zmesi hitro privaditi,« je še pristavil.
Seveda je dirka uspešna le z vidnim rezultatom. »Odkrito rečeno velikih pričakovanj glede rezultatov v ekipi nimamo, edino kar lahko obljubiva je, da bova dala vse od sebe in se peljala po svojih najboljših močeh. Upam, da bova med dirko na posameznih hitrostnih preskušnjah dosegla kakšen dober čas v pokalu in da nabereva veliko izkušenj z dirko svetovnega kova, seveda pa si želiva predvsem uspešen zaključek dirke. Bo pa prav zagotovo težko, ker je drugih 10 fantov kar navoženih v Fiestah. Medtem ko midva nisva dirkala že od konca maja, so oni letos prevozili že tri dirke prvenstva WRC.«
Priprave na nemško dirko pa so se začele že v začetku julija, ko sta popisala reli po Poljskem (Lotos 72. Rally Poland), ki je prav tako štel za svetovno prvenstvo. »Da, kot novinec v WRC-ju so mi svetovali, da najprej zgolj popišem kakšen podoben reli, da padeš v ritem in vidiš vso dimenzijo takega dogodka. Zato sva z Urošem popisala reli po Poljski. Izkušnja nama bo prav gotovo zelo pomagala, da se nemškega relija lotiva na pravi način. Po posnetkih hitrostnih preskušenj lahko rečem, da naju v Nemčiji čaka mešanica hitrih in tehničnih delov med vinogradi, ponekod bo cesta tudi precej popeskana. Svoje potem doda še spremenljivo vreme, ki je značilno za tisto pokrajino. Na srečo imamo v pokalu DDFT profesionalne 'vremenarje', ki nam bodo posredovali vedno aktualno vremensko napoved. Upam, da se pri izbiri gum ne bova kdaj tudi uštela.«
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj