Španski dirkač je spregovoril o pripravah na Dakar, razlogih za menjavo avtomobila in o tem, ali ga še lahko pričakujemo tudi na dveh kolesih.
Pravijo, da najboljše šele pride; v primeru dakarske legende Nanija Rome bo to vsekakor držalo. Petinštiridesetletnik se po enoletnem premoru vrača, vendar tokrat ne bo zastopal Overdrive Toyote, temveč se je pridružil X-Raid Mini squadu, ekipi, za katero je dirkal v letih 2012-2016. S posebej predelano različico vozila Mini All4 Racing Countryman bo Nani poskušal ponoviti uspeh iz leta 2014.
Deseti reli v Južni Ameriki, ki bo hkrati tudi štirideseti po vrsti v znameniti seriji Dakar Rally, bo vse prej kot lahka naloga. Spremenjena proga in nekatera nova pravila bodo predstavljala izziv za tekmovalce, ki se bodo s predelanimi vozili spopadli z nepoznanim terenom Peruja, kjer se bo 14-etapna dirka 6. januarja tudi uradno začela.
Roma je na Dakarju 2017 pristal na 4. mestu za tremi dominantnimi Peugeoti. Po 12-mesečnem treningu, ki je vključeval priprave s hiperbarično komoro na ekstremni nadmorski višini, in po intenzivnih testih v Maroku, je Roma v odlični formi in pripravljen na zmago.
Hej Nani, kako gre?
Moje telo je v Španiji, moja glava pa že v Limi, če me razumeš, kaj hočem povedati. Dva tedna me ločita do odhoda v Južno Ameriko. Božični čas je prav tako poln izzivov. Vsako leto sem malce zaskrbljen, zaradi teže izziva, ki je pred menoj. Po 22 letih dirkanja na Dakarju vem, kaj me čaka!
Je težko ostati motiviran za Dakar, glede na to, da poteka samo enkrat letno?
Mislim, da bom takrat, ko bom izgubil motivacijo, tudi prenehal dirkati. Za ta dogodek se pripravljaš mesece. Bolj ko se začetek približuje, težje postaja, vedno več je pritiska. Če nisi motiviran, nisi sposoben odpeljati. Na reliju je težko že samo vsati zjutraj in začeti z vožnjo. Tako zahtevno je. Fizično in psihično. Moja motiviranost je letos drugačna kot prejšnja leta. V preteklosti je šlo za pričakovanja, ko nisem vedel, kaj je še vse pred menoj. Tokrat se bom boril tako, da bom uporabil izkušnje iz preteklih let in tako poskusil zmagati.
Je to leto kaj drugačno od ostalih?
Vsak Dakar je poseben, sploh pa letošnji. Ko se je leta 2009 Dakar začel v Južni Ameriki, je bil to velik izziv. Vznemirljivo je videti, kako se dogodek razvija. To, da je norcu Thierryju Sabinu pred 40 leti uspelo začeti z nečim, kar traja še danes in hkrati ohranja pustolovski duh, je enkratno! Res gre za poseben dogodek, ki ga moraš spoštovati tudi z vidika zahtevnosti proge, organizacije in gledalcev. Biti del dakarske zgodbe je resnično posebno doživetje.
Presedlal si tudi nazaj v Mini …
Res je. Začel sem s Toyoto in njihovim odličnim avtom ter ekipo, vendar sem sredi lanskega leta srečal bivšega vodjo moje ekipe (Svena Quandta) in se zapletel v pogovor o možnostih glede moje vrnitve. Na začetku sem bil omahljiv, zaradi dobrih odnosov s Toyoto, vse do trenutka, ko mi je g. Quandt pokazal razvoj novega buggyja, ki ga je sestavila ekipa. Sedaj, ko so se pravila spremenila, so moji pogledi dolgoročni. X-Raid ekipa je zagnana in željna zahtevnega dela ter investiranja v prihodnost. Njihove dirkalnike si želijo ohraniti konkurenčne. Če bodo pravila naklonjena Buggyju ali 4x4 kategoriji, potem imam pri X-Raidu možnosti. Prav tako bi se rad zahvalil Toyoti za njihov trud in delo. Nikoli ni lahko, ko se moraš odločiti med dvema izjemno močnima ekipama. Na koncu sem se odločil za tisto, ki sem jo smatral kot boljšo za mojo prihodnost.
Tekmoval si na petih relijih Dakar in enkrat zmagal; Mini je nov avto, vendar ti ni tuj, je tako?
Bo kar držalo. Avto je predelan, da ustreza letošnjim pravilom. Lažji je za 100 kilogramov. Kolegi pri BMW-ju so ze zelo potrudili pri motorju, tudi BF Goodrich pnevmatike so odlične. Vse je na mestu. To je lepo za videti. Za letošnjo dirko smo imeli kar nekaj priprav in testiranj. V Maroku smo prebili 20 dni, kjer smo prepeljali več kot 5.000 kilometrov. No, Dakar ostaja Dakar. Vsega ne moreš nikoli predvideti, lahko pa s trdim delom celotne ekipe tveganje minimaliziramo. Vsi so se pripravljeni boriti za zmago, kar nas navdaja z odličnimi občutki.
Misliš, da se boste letos lahko zoperstavili Peugeotu?
Vsekakor. Kot vedno poudarjam; cilj ostaja isti - in to je zmaga. Vendar je tukaj še ostalih osem vrhunskih voznikov z istim ciljem! Zagotovo bo lepo premagati Peugeota. Oni so popolna tovarniška ekipa z odličnimi vozniki ter sovozniki. Normalno jih bodo vsi želeli premagati. Ne bo lahko, ampak mi smo pripravljeni! Vedno poudarjam, da je pomembno verjeti v zmago še preden se tekma sploh začne. Letos smo vsi zelo samozavestni. Zavedam, se da je ekipa močna in pripravljena, avto je odličen, tudi moj sovoznik Alex Haro se je na izziv trdo pripravljal. Popolnoma smo pripravljeni na boj.
Povej nam kaj o trasi - začne se v Limi in konča v Argentini. Kaj bo zate igralo ključno vlogo?
Ponavadi so začetne etape manj zahtevne in delujejo bolj kot ogrevanje za prihajajoče. Letos bo drugače, saj se bo akcija začela že v Limi. Prvi kilometer letošnjega Dakarja se bo že odvijal na sipinah! Prvih pet dni bomo vozili po pesku. Časa za ogrevanje ne bo, zato moramo biti na štartu še toliko bolj previdni. Zatem bomo prispeli v Bolivijo, kjer nas čakajo zelo dolge etape na 4.000 metrih nadmorske višine. Vreme v Boliviji je prav tako zelo nepredvidljivo. Na območjih, kot so Belén in Fiambalá, se temperatura povzdigne nad 50°C. Letos bo vsaka etapa težka in zahtevna. Ves čas bomo morali biti osredotočeni in dajati vse od sebe.
Kako je potekal tvoj trening, kako si se pripravljal na višinske razmere?
Letos sem se intenzivno pripravljal. Vesel sem, da ni prišlo do nobenih poškodb. Včasih zaradi zahtevnih treningov dobiš vnetje mišic in moral za kak teden prenehati. Treniral sem v komori, ki je simulirala temperaturo in nadmorsko višino, na kateri bo potekal letošnji Dakar. Konsistentnost je najpomembnejša. Pripravljal sem se eno leto brez večjih premorov. Počutim se resnično dobro. Pripravljen sem.
Še imaš ambicije, da bi ponovno presedlal nazaj na dvokolesnika?
Ha, ha … Včasih, ko vidim motorista na koncu etape, rečem svojemu sovozniku Alexu: "Ne morem verjeti, da sem to nekoč počel tudi sam." Ponosen sem, da sem prevozil Dakar na motorju, vendar nisem več motiviran za kaj takega. Kot sem že omenil, gre pri Dakarju za nadzorovanje rizika. Zdaj imam z avtom možnost nadzirati, kje lahko tvegam in kje ne. Na motorju je tveganje, sploh pa pri visokih hitrostih, zelo visoko. Hitrost, ki jo tile fantje sedaj dosegajo - tudi na manjših motorjih - je neverjetna. Užival sem, ko sem dirkal s hitrimi motorji in sodeloval z odličnimi ekipami, vendar sem zadovoljen, da sem s to knjigo v svoji karieri zaključil.
vir: Monster Energy
foto: Monster Energy, osebni arhiv Nani Roma