RX Cartel, dvojec, ki je na glavo obrnil svet relikrosa

25. 6. 2020
Deli

Šport ne gradi karakterjev, ampak jih razodene. Če boste to omenili Andreasu Bakkerudu iz RX Cartela, se bo zelo verjetno strinjal z vami. 28 letni Norvežan že vse življenje dirka v Supercar relikros prvenstvih, zadnja sezona pa je bila najbolj odmevna v njegovi karieri.

Ko je v Cape Townu na zadnji dirki lanskega prvenstva zapeljal preko ciljne črte, je imel Bakkerud  isto število točk kot zmagovalec sezone, a šampionski naslov mu ni pripadel. Kakorkoli, podprt z maso novih oboževalcev in revolucionarno ekipo, ki stoji iza njegovega uspeha, je več ali manj jasno, da ta šport potrebuje Andreasa. Naj navedemo nekaj dejstev...

Da bomo celotno zgodbo bolje razumeli, se moramo vrniti v november 2018. Debate o električni energiji, ki bi naj nadomestila bencin, so bile vse glasnejše, proizvajalci so v vedno večji meri izstopali iz najmlajšega FIA off road svetovnega prvenstva, imena, kot so Solberg, VW, Loeb, Audi in dvakratni svetovni prvak Johan Kristoffersson, so zapustili svet RX-a. Izgledalo je, da je konec vsega. Bakkerud je to sezono zaključila brez ene zmage in s tem posledično brez šampionskega naslova.

Kljub tretjemu mestu na lestvici je bil Bakkerud več kot frustriran. Žal so bili obeti za leto 2019 zelo slabi »To so bili precej nori in težki časi,« priznava Andreas.

»V sezonah '16 in '17 sem s Kenom Blockom nastopal za Hoonigan Racing, potem pa se je vse spremenilo, ko se je Ford umaknil iz igre. Z Audijem in Matthiasom sem dosegel dogovor, da bi leta 2018 dirkali skupaj, kar bi me lahko postavilo v boj za naslov. Potem je na koncu sezone Audi prenehal financirati ekipo in spet sem se znašel v isti situaciji kot poprej. Grozno je bilo!«

Na polnem avtobusu skušal odpreti steklenico piva in poškodoval 13 potnikov

»Edino, kar si sedaj želim je, da osvojim FIA World Rallycross Championship naslov. Ljudem je težko opisati občutek, ko se tolikokrat približaš uspehu in potem izgubiš priložnost, da se spet boriš zanj. Še posebej, če ste bili tem vozili s tovarniško podprtimi ekipami.«

»Iskreno, nikoli nisem delal nič drugega kot vozil rallycross, tako da mi to predstavlja vse. To je tisto, s čim sem se ukvarjal vse otroštvo pa tudi v odraslem življenju do tega trenutka. Ne znam drugače opisati - ampak res mi pomeni vse. Delal sem kot mehanik, vozil sem snežne pluge, štopal na dirke… vse, kar je bilo možno, da sem uspel privarčevati čim več denarja, ki sem ga nato porabil za dirkanje.«

Bakkerudu je po novem letu, tik pred začetkom sezone 2019  le uspelo. Z Liamom Doranom in Monster Energy je v zadnjem trenutku sklenil sodelovanje. Bakkerud in Doran sta že v letu 2013 žela uspehe, kar je Norvežana posledično izstrelilo v najvišji razred relikrosa. Oba voznika sta istega leta postala najuspešnejši tim takratnega evropskega FIA prvenstva. Bakkerud in Doran sta bolj ali manj isti trenutek svojo kariero popeljala na višjo raven.

Vstopite v RX Cartel

»Prvo Supercar vožnjo sem odpeljal z Liamom Doranom leta 2013 in sicer na evropskem prvenstvu,« razlaga Bakkerud. »Takrat smo kot ekipa osvojili štiri zmage – pri tem sem se veliko naučil. Zaradi tega sem vedel, da bo ponovno sodelovanje z Liamom dobro za oba.«

»Pogodba je pomenila tudi to, da bom ponovno imel možnost sodelovati z ekipo Monster Energy, s katero sem začel svojo rallycross Supercar kariero. Že takrat smo postali najuspešnejša ekipa v paddocku. Liamu ne bo všeč, kar bom povedal, ampak na nek način mi je kot brat. Boriva se, dirkava in si vedno stojiva ob strani.Ne morem si predstavljati, da bi imel lahko imel enak odnos s komerkoli drugim v paddocku. Liam si po vsem, kar se je zgodilo leta 2016 močno prizadeva, da bi se vrnil na dobro mesto v rallycrossu. On je resnično odličen voznik, njegovo tehnično znanje pa je vrhunsko. Oba sva vedela, da si letos želiva stvari izpeljati drugače ...«

»Od tod izhaja RX Cartel. Zagotovo si želiva dirkati in zmagovati; katera ekipa pa si ne? Toda to si želiva narediti s slogom in na način, ki ga še nihče ni videl. V preteklih moštvih sem vedno delal tako kot so si želeli sponzorji. Običajno gre vedno za isti koncept. Iste uniforme, isti sponzorski dogodki, isti pogovori. V naši novi, RX Cartel ekipi, tega absolutno nismo hoteli početi.«

V sedmih mesecih, ki so sledili, se je dvojcu uspelo prebiti. Med predstavitvijo ekipe na odprtju prvenstva v Abu Dabiju in zadnjo dirko v Južni Afriki, sta Bakkerud in Doran osvojila šest podijev - vključno z zmago na svetovnem prvenstvu v Kanadi. Medtem sta snemala igrane filme, na tiskovnih konferencah nastopala v gangsterskih oblekah iz leta 1920 ter osvojila povsem novo bazo relikros oboževalcev tako na spletu kot na tribunah.

Časi se spreminjajo

»RX Cartel je spremenil pravila igre, kar smo si tudi želeli,« nadaljuje Bakkerud. »Odzivi oboževalcev na najine objave naju vzpodbujajo - to je ključni razlog, da vse to počneva. Več kot 14 tisoč sledilcev na Instagramu je za rally-cross kanal velik uspeh. Po prvi dirki v Abu Dabiju sva za konec tedna pripravili mini film - Liam je pristal na podiju, jaz pa sem svoj avto razbil, ker sem se zaj **al pri štetju krogov. «

»Vse to me je stalo približno 90 tisoč evrov. Na posnetku smo to prikazali na kreativen način - hollywoodski B-Movie slog se sreča z World RX. Odziv na spletu je bil nor - večina je bila nad videoposnetekom navdušena. Bili so mnenja, da česa takega še niso videli. Potem sem bil zaradi tega poklican v organizacijski urad za dirke na drugem krogu v Barceloni. Oni (organizatorji) tega niso razumeli - toda publika na spletu je stvar sprejela.«

»Na žalost prav v tem tiči problem - v motošportu je veliko ljudi, ki se nočejo ukvarjati z novo generacijo oboževalcev. Ne gre le za to, da na dirkaški dan nosiš ekipno majico in daješ v naprej napisane izjave - tega nobenega več ne zanima. Morate biti hitri na stezi, a šov in zabavo morate nuditi tudi izven nje.«

Opomin ni ustavil Bakkeruda in Dorana, saj še naprej zažigata na internetu s svojimi objavami med dirkami. Od voženj z vodnimi skuterji v Kanadi do streljanja z denarjem v Španiji in večkratnega imitiranja trikratnega prvaka FIA Petterja Solberga (njune podvige si lahko ogledate na njunem Instagram profilu)  in se prepričajte sami).

Podporo pa sta tudi dobila od marsikaterega vidnejšega športnika. UFC-ov Emil Meek, pop zvezdnik Shane Lynch, Nicolas Hamilton in Nitro Games FMX kolesar Bilko so le peščica imen, ki so izkazali podporo novemu pristopu komuniciranja s sledilci, ki ga vestno ubira RX Cartel v avtomobilskem športu.

Boj se nadaljuje

Bakkerud nadaljuje: »Seveda sem razočaran glede na to, kar se je zgodilo v Južni Afriki. Tim in jaz smo naredili absolutno vse, kar smo lahko, se borili za zmago in naslov. Izguba naslova prvaka na podlagi štetja in kasnejše odločitve je še toliko bolj boleča. Po drugi strani pa resnično verjamem, da smo letos osvojili povsem nov nabor oboževalcev, kar sigurno ni uspelo nobeni drugi ekipi. To je trenutno še toliko pomembneje kot kdajkoli prej. Ljudi moramo obdržati v tem športu, držati se morajo RX cartela.«

»Prvenstva se trenutno bolj kot kdaj koli prej srečujejo z omejitvami – prehaja se na električni pogon, vedno več je manjših motorjev. Čeprav gre za težke trenutke je Rallycross še vedno v polnem zagonu - kot skupina B na steroidih! Plameni, kontakt in 600KM! Nikoli ne bo dolgočasne predvidljive dirke v rally krosu. Isto velja za RX Cartel.«

Bakkerud in RX Cartel v lanski sezoni niso osvojili šampionskega naslova, a nekaj je očitno – RX svet jih je nujno potreboval. Naj se boj nadaljuje v 2020.

Novo na Metroplay: Dedek Mraz opozarja: "Starši, ne delite otrok na pridne in poredne!"