Državno prvenstvo v reliju je končano, takšen je epilog; divizija II ima novega junaka

Zmaga in častni krog ob petem naslovu državnega prvaka Roka Turka sta bila v Idriji kar nekoliko v senci prešernega slavja novih državnih prvakov druge in prve divizije. Marko Grossi in Nejc Mrak sta znala na zadnjih devetih hitrostnih preizkušnjah sezone potrditi letošnji primat.

Podprvaka in prvaka v diviziji II sta postala Marko Grossi in sovoznica Tara Berlot. (foto: Uroš Modlic) Uroš Modlic
9. 11. 2021

Nekaj deset navijačev v rdečih majicah in s pripravljenimi baklami je nestrpno čakalo v cilju zadnje hitrostne preizkušnje zadnjega relija letošnje sezone. Ko so ga zagledali med vožnjo mimo ciljne fotocelice, so se razlegli kriki, neustavljive so bile tudi solze. Marko Grossi je v objemu dima bakel in kapljic šampanjca s sovoznico Taro Berlot na najlepši način sklenil letošnjo sezono, v kateri je postal slovenski reli podprvak v skupni razvrstitvi in – najpomembneje – državni prvak v »dvokolesno gnani« diviziji II.

»Presrečen sem, pa tudi brez besed. Ta naslov je zahvala za deset let truda in nepopustljivosti tako moje ekipe, navijačev kot predvsem družine,« je s solzami v očeh povedal Marko Grossi (Peugeot 208 Rally4), ki mu je med prvimi čestital vnovični zmagovalec relija in petkratni zaporedni državni prvak Rok Turk (Hyundai i20 R5).

Turk in Grossi sta bila letos v slovenskem reliju najbolj prepričljiva. Turk je ob dvajsetletnici svoje kariere z nasveti pri vozniški tehniki in pripravi avtomobila (za Peugeota je na dirkah skrbel tudi Rokov oče, Igor) letos pomembno pomagal 12 let mlajšemu Grossiju do največjega uspeha kariere. Nasveti so bili več kot očitno koristni, saj je Grossi celo sezono odpeljal brez omembe vredne napake in tudi zelo konstantno. Tako Turk kot Grossi sta že v prvi polovici leta veliko testirala, prek teh kilometrov pa je Portorožan dobil potrebno kilometrino, zaupanje in se še hitreje ujel tudi z novo sovoznico, Taro Berlot. Pomen lastniškega dirkalnika, ki omogoča enostavneje in bolj pogosto nabiranje kilometrov ter testiranje, proti najetemu se je letos v njegovem primeru zelo izrazito pokazal.

Ob koncu sezone je Turk že kar nekoliko rutinsko osvojil še en naslov državnega prvaka in težko skril, da mu po 20 letih dirkanja pravo motivacijo predstavlja le še mednarodno dokazovanje. V skupni razvrstitvi državnega prvenstva tekmeca ni bilo, tako sta sezono za njim končala Grossi in Jernej Fakin (Ford Fiesta Rally4). Zimzeleni Darko Peljhan je imel letos preveč tehničnih težav, da bi se lahko zavihtel med prve tri. Aleš Zrinski, ki je s svojo Ford Fiesto R5 edini še imel teoretične možnosti za poseg med najboljše, pa po hudi nesreči na testiranju v prvem delu sezone preprosto ni zmogel več ujeti forme in najboljših.

V najbolj množičnem razredu (spet) Mrak

Idrija je dala končni odgovor tudi v diviziji I. Luka Brus (Renault Clio Rally5) je šel na reli kot vodilni, a že na drugi hitrostni preizkušnji je zletel s ceste in do naslova na široko odprl vrata domačinu Nejcu Mraku (Suzuki Swift). Ta je moral nadoknaditi osem točk zaostanka za Brusom, kar mu je s končnim tretjim mestom tudi zanesljivo uspelo. Mrak je ubranil naslov državnega prvaka in letošnji mu zagotovo pomeni veliko več od lanskega v okrnjeni »korona« sezoni s komaj tremi reliji. Dvoboj Brusa in Mraka je ponazarjal tudi dvoboj dveh generacij dirkalnikov tega najbolj množičnega razreda.

Mrakov stari Swift in Brusov dirkalnik (čigar lastnik je sicer ekipa Jazon z Vrhnike) sta si popolno nasprotje in napoved, da se tudi ta razred ne bo mogel izogniti pomladitvi voznega parka. Kot so nekoč Yuge zamenjali »novejši« MG-ji, so zdaj tu najnovejši (sicer dražji) avtomobili razreda Rally5.

Idrijski reli pred zimskim spanjem vliva optimizem. Na štartu je bilo kar 78 posadk, celo deset starih Yugov so fantje našli v delavnicah in jih pripeljali na štart. Vse več je organizatorjev. Tako želijo v koledar državnega prvenstva (po letošnji pozivni dirki) zdaj tudi Tolminčani in prihodnje leto po točke morda sploh ne bo treba več v tujino. Sezona 2022 se bo neuradno začela aprila z relijem v Vipavski dolini. Vse, kar državnemu prvenstvu manjka, je resnejši tekmec Turku v skupni razvrstitvi in zato upamo, da se imena, kot so Grossi, Fakin ali Peljhan, pojavijo tudi na kakšnem atraktivnem dirkalniku R5. A

Še nekaj nasmejanih obrazov

V senci odločitev o naslovih državnega prvaka je Idrijo po razredih nasmejanih zapuščalo še nekaj voznikov. Drugo zmago v diviziji II si je privozil Mark Škulj (Ford Fiesta Rally4). Komaj 17-letnemu vozniku očitno odgovarjajo mokre ceste, saj je v podobnih razmerah slavil že spomladi v Velenju. Škulj je bil letos v tem razredu edini, ki je poleg prvaka Grossija še uspel zmagati. V Idriji bi bil brez kazenskega pribitka in tehničnih težav na vrhu sicer Aleks Humar (Citroen DS3 R3T). Po odstopu Matica Humarja je v diviziji III prvič letos zmagal Igor Cotič (Renault Clio RS), v diviziji I pa je kot najhitrejši zadnji reli sklenil David Pivk (MG ZR 105). Tudi vožnja Blaža Korena, ki je v pokalu Yugo slavil s skoraj minuto prednosti, ni bila od muh.

Wagner je pokazal, kam meri drugo leto

Bržkone najboljšo posamezno predstavo je na reliju v Idriji pokazal avstrijski gost Julian Wagner (Opel Corsa Rally4). Skupno je bil tretji, med dvokolesno gnano konkurenco pa je vse domačine prehitel kar za minuto in pol! Wagner, ki je bil predlani s Škodo Fabio R5 avstrijski podprvak, je v svojem razredu dobil celo vseh devet hitrostnih preizkušenj, in to kljub dejstvu, da je imel dirkalnik obut v pnevmatike na dirkah precej manj uveljavljene znamke Hoosier (del koncerna Continental). »Pnevmatike so se odlično obnesle in zdaj je precej manj nejasnosti, kam sodimo,« pravi vodja ekipe Gašper Podbregar, nekoč tudi sam uspešen sovoznik. »Hoosierjeve pnevmatike so očitno povsem enakovredne drugim izdelkom, malce manj so predvidljive le na zelo gladkem, drsečem asfaltu,« še razloži Podbregar, ki pravi, da so bili v ekipi že pred relijem prepričani, da se lahko kosajo z najboljšimi v tej diviziji.

Julian Wagner (mlajši brat avstrijskega prvaka Simona) bo sicer drugo sezono nastopil kot prijavljen v naše prvenstvo z Oplovo Corso ali Peugeotom 208. Na sovozniškem sedežu pa bo sedela Mariborčanka Pija Šumer, nekoč najboljša slovenska voznica vodnega skuterja, ki je uspešno tekmovala tudi na svetovnih prvenstvih.

Turk pred Laurencichem, Žakelj tretji

V skupni razvrstitvi idrijskega relija je Turk ugnal Italijana Federica Laurencicha (Škoda Fabia Rally2), ki ga je enkrat tudi odneslo s ceste. Italijan je zaostal minuto in 42 sekund. V slovenskem državnem prvenstvu je bil drugi Rajko Žakelj v nekdanjem Turkovem zmagovalnem Peugeotu 208 T16, po tehničnih težavah je na tretje mesto zdrsnil sicer pred tem zelo hiter Darko Peljhan (Mitsubishi Lancer EVO9).

Rezultati – 14. reli Idrija 2021

1.Turk-Ošlaj (Hyundai i20 R5) 59:23,8;
2. Laurencich-Mlakar (Škoda Fabia R5) + 1:42,9;
3. Wagner-Ostlender (Opel Corsa rally4) + 2:25,1;
4. Žakelj-Selan (Peugeot 208 R5) + 2:42,0;
5. Peljhan-Čar (Mitsubishi Lancer EVO9) + 3:03,0;
6. Škulj-Ocvirk (Ford Fiesta rally4) + 3:58,3;
7. Humar-Kavčič (Citroen DS3 R3T) + 4:07,8;
8. Premrl-Brešer (Peugeot 208 rally4) + 4:10,8;
9. Mlinar-Mlinar (Peugeot 208 R2) + 4:14,8;
10. Zrinski-Vidmar (Ford Fiesta R5) + 4:27,6 …