Po manj kot letu dni, odkar je Honda Rossu Brawnu prodala ekipo za simboličen funt, je ekipo za nekaj deset milijonov odkupil Mercedes-Benz. Po letu 1955 se bodo leta 2010 na startu znova pojavile prave tovarniške srebrne puščice.
V obdobju, ko tovarniške ekipe bežijo iz formule ena – spomnimo se le na Hondo, BMW in Toyoto – novica, da Mercedes-Benz kupuje ekipo Brawn GP, ni bila presenetljiva, saj se je o tem scenariju govorilo že nekaj dirk pred koncem sezone 2010.
V manj kot letu dni je Hondina ekipa F1 postala Mercedes. Prihodnje leto se tako v startno vrsto vračajo povsem tovarniški Benzovi dirkalniki, ki so nazadnje dirkali za VN leta 1955. Glavno vprašanje ob odhodu Mercedesa k Brawnu, dvakratnemu prvaku letošnje sezone, ki je v letu 2009 že dirkal s stuttgartskimi motorji, je bilo povezano z ločitvijo od McLarna.
Nemce naj bi z Britanci vezal dvoletni odpovedni rok pogodbe. Vsa vprašanja o tem, kako, kje in kdaj, so postala odveč, ko je Daimler napovedal prodajo 40-odstotnega deleža v McLarnu (kupil ga je McLaren Group). A preden bi kdo pomislil na to, s katerimi motorji bodo dirkali pri McLarnu, so v istem sporočilu za javnost razkrili, da pogodba partnerja zavezuje, da bo Mercedes-Benz McLarnu dobavljal motorje najmanj še naslednjih šest let, kar bo leta 2015 pomenilo 21. leto partnerstva.
Mercedes-Benz je kot veliki partner McLarnu začel dobavljati motorje že leta 1995. Ljubezni med McLarnom in Mercedes-Benzom, čeprav partnerja ostajata še v F1-zvezi, je konec tudi na področju izdelovanja avtomobilov.
Izdelava skupaj razvitega modela SLR McLaren, ki so ga sestavljali v britanskem Wokingu, se je namreč končala, svoja nova projekta cestnih športnikov pa sta partnerja sklenila ločeno drug od drugega; Mercedes je SLS AMG-ja razvil skupaj s partnerjem AMG, McLaren pa samostojno izdeluje novega cestnega MP4-12C.
Prav ločitev na področju cestnih avtomobilov je bila povod, vsaj tako je pojasnil Daimlerjev Dr. Zetsche, da Mercedes-Benz v McLarnu ni več našel pravega partnerja za formulo ena. Da je ločitev še bolj nujna, kaže McLarnov MP4-12C, ki je neposreden konkurent Mercedes-Benzovemu SLS AMG-ju.
Nemški avtomobilski proizvajalec s trikrako zvezdo je kupil 75, 1-odstotni delež Brawn GP-ja (zanj naj bi odšteli okoli 75 milijonov funtov), od tega so pri Daimlerju poskrbeli za 45, 1-odstotno pokritje nakupa, 30 odstotkov pa je kupil Aabar, ki z dobrimi devetimi odstotki velja za največjega delničarja v Daimlerju.
Gonilna sila nakupa Brawn GP-ja naj bi bil velik ljubitelj formule ena Dieter Zetsche, ki je posel speljal kljub ne stoodstotni podpori Daimlerjeve uprave. Vsi pač ne morejo razumeti dragega, a zelo preverjenega nakupa v času, ko odpuščajo delavce, jim krajšajo delovne čase, prodaja avtomobilov pa usiha.
Leto 2009 je bilo za številne, za Hondo že 2008, priložnost, da zapustijo drag cirkus F1, Mercedes pa je ne le ostal, ampak v F1 vložil še več. V zadnjih dveh letih je MB samo v izboljšanje agregatov vložil več kot 100 milijonov evrov.
Res je, da je šla večina tega denarja na račun vgradnje in razvoj sistema KERS, za katerega je znano, da ga v F1 vsaj v takšni obliki, kot je bil letos, ne bomo več videli. Zetsche s tveganim nakupom, ki naj bi skoraj podvojil Mercedesove stroške s formulo ena (obliž je prodaja 40-odstotnega deleža v McLarnu za okoli 200 milijonov funtov), verjetno računa na napovedano veliko varčevanje v kraljici avtomobilizma v prihodnjih letih, ko naj bi zaradi zniževanja stroškov omejevali izdelavo dirkalnikov in njegovih delov, večji pa naj bi bil delež ekip pri delitvi dobička F1.
Mercedes tako vlaga v prihodnost, Brawn pa se zdi zaradi letošnjega pazljivega ravnanja z denarjem pravšnji naslov za to. Konec koncev naj bi letošnjo sezono zvozil s Hondinimi 65 milijoni funtov, kar je precej manj od več kot 650 milijonov funtov, kot so Japonci v svoj F1-program vložili po nakupu ekipe BAR leta 2005.
Čudež leta 2009 Brawn GP je tako trajal manj kot 365 dni, pravzaprav le okoli devet mesecev, pa je ekipi Rossa Brawna uspelo s povsem novim dirkalnikom in s tik pred začetkom sezone zamenjanim motorjem (Hondo je februarja zamenjal Mercedes) osvojiti tako naslov med dirkači kot tudi konstruktorskega.
Angažma Daimlerja, da kupi nekdanjo Hondino ekipo, ki je bila pred tem BAR, je veliko priznanje za 'supermana' Rossa Brawna, ki mu je z navidez nezdružljivo kombinacijo motorja in šasije uspelo doseči enega najbolj pretresljivih uspehov v 60-letni zgodovini tega športa.
Brawn je obdržal stolček vodilnega člena Mercedesovega tovarniškega moštva, ohranil pa je tudi delež v ekipi. Nekateri namigujejo, da je nekdanji Ferrarijev tehnični direktor, ki je od Honde kupil ukinjeno ekipo za vsega en funt, s prodajo Daimlerju zaslužil okoli 30 milijonov funtov.
Ironično je Mercedes-Benz kupil odlično moštvo, prvake letošnje sezone, ki jih je izoblikovala Honda. Zdaj se na Japonskem verjetno še bolj tolčejo po glavah, saj so v (maksimalno uspešno) sezono 2009, pod katero se niso niti podpisali, vložili zelo veliko denarja, natančneje naj bi jih razvoj konstruktorskega prvaka stal okoli 165 milijonov funtov.
Po pričakovanjih bo Mercedes svoje nove dirkalnike pobarval v znamenito srebrno barvo (spet bodo dirkalniki prave srebrne puščice), a enice na njih ne bo, saj se prvak letošnje sezone Jenson Button seli k McLaren-Mercedesu, kjer bo dirkal ob boku prvaka lanske sezone Lewisa Hamiltona.
Po naslovih prvakov sodeč, bo imel McLaren najmočnejšo dirkaško zasedbo (oba britanska dirkača – mimogrede gre za prvi otoški par po Hillu in Clarku pri Lotusu leta 1968 – Hamilton in Button imata po en naslov), kar lahko prinese tudi nekaj trenj v ekipo, po drugi strani pa bo še kako zanimivo videti, kako konkurenčen je Button, če ima enako orožje kot Hamilton.
Še bolj pogumna se zdi Buttonova poteza zaradi dejstva, da je moštvo McLaren narejeno za Hamiltona. Nad Jensonovim odhodom k McLarnu je presenečen celo Bernie Ecclestone. Kot kaže, bo prvi dirkač nove Mercedesove tovarniške ekipe (Nemec) Nico Rosberg.
Sin nekdanjega prvaka Kekeja se je letos izkazal za volanom Williamsa, zasedba Mercedesovega kokpita pa pomeni uresničitev njegovih sanj. Zdaj bo Rosberg končno dobil dirkalnik, ki si ga po mnenju številnih zasluži, z njim pa se bodo končali izgovori, da je nekonkurenčen.
Pred oddajo tega članka v tiskarno se še ni vedelo, kdo bo zasedal drugi Mercedesov kokpit. Po govoricah naj bi bila to Michael Schumacher in Nick Heidfeld, vendar je vrnitev prvega zelo malo verjetna. So pa medtem objavili že nekaj novih imen.
Nekdanjega Toyotinega dirkača Tima Glocka so potrdili pri novi ekipi Manor Grand Prix, ekipe so za decembrska testiranja napovedala kup mlečnozobih dirkačev (Alexander Rossi, Esteban Gutierrez, Paul di Resta, JR Hildebrand . . ), Williams je Avstrijcem prodal del svoje ekipe, Kimi Räikkönen pa je potrdil, da zanj v letu 2010 v F1 ni prostora.
Če bo imel dober dirkalnik, pravi, se bo v letu 2010 pomeril na kakšnem reliju, za leto 2011 pa načrtuje vrnitev v F1.
Relija se loteva tudi Robert Kubica, ki je za leto 2010 potrjen pri Renaultu, a je znano, da Francozi še oklevajo, ali bodo leto 2010 sploh odpeljali. Poljak si je za letos zadal najmanj dva reli nastopa s Cliom Renault Sport R3: reli du Var in Taormina-Messina na Siciliji.
Reli vložek si je na Ferrarijevem praznovanju konca sezone 2009 privoščil tudi Ferrarijev šef Luca di Montezemolo, ki je zapeljal v peščeno past, saj se je želel približati navijačem na tribunah. Osramočeni glavar si je z obtičanim Ferrarijem Californio in Fernandom Alonsom ter Felipejem Masso na zadnjih sedežih prislužil nekaj smeha, a slab začetek sezone 2010 morda pomeni odličen konec?
Vsekakor se v letu 2010 obeta ena najbolj konkurenčnih sezon, saj je treba ob Ferrariju, Mercedes-Benzu in McLarnu med favorite šteti tudi Red Bullovce.
Mitja Reven, foto:? Moštva
Novo na Metroplay: "Dezinformacije so povsod" | N1 podkast s Suzano Lovec