WTCC: Curitiba (Brazilija)

15. 3. 2009
Deli

Kot v vojski so na obeh otvoritvenih dirkah letošnje sezone v brazilski Curitibi preštevali Seatove dirkalnike. Španska tovarna je na visoko­ležečem dirkališču pometla s konkurenco.

Ob 15 kilogramih dodatne teže so se pojavila vprašanja, koliko počasnejši bo edini prisilno polnjeni dirkalnik v seriji. Omejitve naj bi Leona TDI stale desetinko na kilometer, na ravnini naj bi bila največja hitrost manjša za šest kilometrov na uro, v splošnem pa naj bi prvi dizelski prvak v WTCC-ju izgubil okoli 18 'konjev' moči.

Seatov Gabriele Tarquini je pred začetkom sezone preizkusil oba dirkalnika in Španci so ugotovili, da je bencinski Leon še vedno slabši. Vprašanje je bilo le, koliko boljši je dizel.

Seat se je na predsezonskih testiranjih izogibal preizkušanju tehnike na isti stezi kot BMW in Chevrolet, zato večjih neposrednih primerjav pred prvima dirkama v Curitibi ni bilo. A že prvi v rumeno-rdečo barvo obarvani treningi so, izjema je bil le eden, na katerem je bil najhitrejši BMW-jev Jörg Müller, pokazali, da bo Seate v Braziliji težko premagati.

Nov sistem kvalifikacij, prirejen in povzet po tistem v formuli ena, je v svoji prvi uprizoritvi postregel z razočaranjem: pričakovane akcije ni bilo, Seatovi dirkači so si v moštvenem duhu (beri: z dajanjem zavetrja) brez upiranja drugih pripeljali prvih pet startnih mest in zasmrdelo je po dolgočasni prvi dirki.

Branilec lanskega naslova Yvan Muller je v letečem startu kot osvajalec prvega 'pole-positiona' novega sistema kvalifikacij (v prvem 20-minutnem delu se pomerijo vsi dirkači, nato pa v drugi, 10 minut trajajoči del napreduje le deset najboljših, ki si potem po doseženih časih razdelijo prvih deset startnih mest) prevzel vodstvo ter vodil vse do cilja in prve letošnje zmage.

Moštveni kolegi Gene, Rydell in Tarquini so mu sledili čez ciljno črto, z izjemo Tiaga Monteira, ki je po napaki zaostal in na koncu zaradi kazenskih 30 sekund izpadel iz prve osmerice. Ker je ob letečem startu začel prehitevati Augusta Farfusa pred startno-ciljno črto, je enako kazen dobil tudi Chevroletov Nicola Larini in ostal brez četrtega mesta, s to odločitvijo komisarjev pa je splavala po vodi tudi dobra uvrstitev novega dirkalnega Cruza na njegovi prvi dirki.

Chevrolet je imel pred začetkom sezone z novim dirkalnikom kar precej težav. Huff je pojasnil, da v letošnji sezoni ne nameravajo dirkati za naslovom, saj jih čaka predvsem testno leto, v katerem morajo spoznati vse skrivnosti novega dirkalnika, odpraviti porodne krče in izpiliti nastavitve.

Huff je na prvi dirki obstal zaradi tehnične okvare, dobra uvrstitev moštvenega kolega Menuja pa se je izgubila v prvem krogu, ko se je Švicar zapletel z Müllerjem in s Priaulxom. Na obeh brazilskih dirkah je varnostni avtomobil igral vidno vlogo. Na prvi je bil v akciji na suhi stezi zaradi nesreče D’Asta, iz varnostnih razlogov pa je dirkače pospremil v mokro drugo dirko.

Zaradi kazni Larinija in Monteira se je Porteiru nasmehnila sreča in je v drugo dirko startal kot prvi (obrnjen vrstni red prvih osmih s prve dirke), a letečim Seatom se ni dolgo upiral. Četica Leonov je po startu pridno napredovala, končna prva štiri mesta pa so pobrali isti dirkači kot na prvi dirki.

Prepričljivi zmagovalec druge dirke Tarquini je s članom Seatove ekipe stavil, da lahko v dveh krogih prehiti štiri BMW-je, kar mu je v vpadljivem slogu (v sredini mimo dveh naenkrat) tudi uspelo. Ob prepričljivih Seatih je bil junak prvega dirkaškega konca tedna WTCC-ja 2009 zasebnik Felix Porteiro.

Lanski moštveni kolega Alexa Zanardija v tovarniško podprti ekipi je z dvema brazilskima zmagama v pokalu zasebnikov dal jasno vedeti, da si zasluži izgubljeni sedež v moštvu Team Italy-Spain, hkrati pa je s tem, ko je zrinil v travo Hernandeza, s katerim je zamenjal sedeža, na drugi dirki poskrbel za dodatno razburjenje.

BMW se s starim obrazom (prenovljene Trojke z novim obrazom še niso bile nared) ni mogel dovolj dobro upirati Seatu, da ta v Braziliji ne bi osvojil vsega, kar se je osvojiti dalo. Lada je daleč zadaj, Chevrolet pa ima še preveč težav s Cruzom, da bi resneje konkuriral v boju za naslov. Zanimivost sezone leži torej na bavarskih plečih.

Naslednja dirka, prav tako visoka Puebla v Mehiki, na papirju ustreza Seatu, potem pa naj bi bilo zopet vse odprto . . Po Curitibi je sicer težko verjeti, a WTCC se še nikoli ni izkazal kot nezanimivo prvenstvo.

Poleg WTCC-ja še reli za IRC

Isti konec tedna, pravzaprav na istem dirkališču, se je ob prvenstvu WTCC dogajal še reli Curitiba, ki je veljal za tekmovanje IRC. Krožno prvenstvo in reli sta združila bokse, pa tudi zaključek relija se je dogajal tik pred sobotnimi kvalifikacijami WTCC-ja. Razlog je seveda na dlani: obe seriji organizira Eurosport Events, zato je bilo tudi zanje logistično tako najlažje televizijsko ‘pokriti’ obe tekmovanji pa še gledalci so lahko videli več (različne) akcije.

Drugo dirko za serijo IRC, ki je v nasprotju z relijem Monte Carlo potekala na makadamu, je dobil Britanec Kris Meeke (Peugeot 207 S2000). Drugo mesto si je zagotovil aktualni prvak Nicolas Vouilloz (Peugeot 207 S2000), tretji pa je bil Abarthov Giandomenico Basso (Abarth Grande Punto S2000).

V skupnem seštevku trenutno vodi Freddy Loix (207), ki ima 13 točk, drugo mesto pa si delijo Sebastien Ogier (207), Giandomenico Basso in Kris Meeke (vsi 10). Med izdelovalci avtomobilov je Peugeot s 36 točkami že pobegnil Abarthu (12), Mitsubishiju (8) in Škodi (5).

Treba pa je povedati, da se pri voznikih upošteva najboljših sedem uvrstitev od 12 (zato Škode v Braziliji sploh ni bilo), prav tako se pri izdelovalcih sešteva le najboljših šest evropskih dirk in ena čezceanska. (AM)

Rezultati – WTCC Curitiba (Brazilija)

Rezultati prve dirke, 16 krogov:

1. Muller (Seat), 2. Gene (Seat), 3. Rydell (Seat), 4. Tarquini (Seat), 5. Farfus (BMW), 6. Hernandez (BMW), 7. Priaulx (BMW), 8. Porteiro (BMW) . .

Rezultati druge dirke, 16 krogov:

1. Tarquini (Seat), 2. Rydell (Seat), 3. Gene (Seat), 4. Muller (Seat), 5. Müller (BMW), 6. Farfus (BMW), 7. Porteiro (BMW), 8. Coronel (Seat) . .

Vrstni red voznikov:

1. Tarquini 15, 2. Muller 15, 3. Rydell 14, 4. Gené 14, 5. Farfus 7, 6. Müller 4, 7. Hernández 3, 8. Porteiro 3, 9. Priaulx 2, 10. Coronel 1

Vrstni red moštev:

1. Seat 36, 2. BMW 22, 3. Lada 10, 4. Chevrolet 9

Mitja Reven, foto: WTCC

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja