WTCC: Monza

11. 10. 2007
Deli

Odlični nedeljski dirki v Kraljevem parku v Monzi je težko opisati z besedami. V dveh tednih se je prvens­tvo obrnilo na glavo, povsem mogoče je namreč, da bo prvak Seatov dizel!

Kakšna sezona! Kakšna nedelja! Kaj nedelja, že sobotna je bila razburljiva. Zaradi hitrega dirkališča v Monzi (‘šikane’ in dooolge ravnine) in izenačenosti dirkalnikov so si moštva na kvalifikacijah pomagala z razvrščanjem dirkalnikov, ki so po stezi drveli drug za drugim in izkoriščali zavetrja za doseganje hitrejših časov.

Vožnja, ki jo lahko vidimo na kakšnih kolesarskih tekmah, lahko po nekaterih ocenah v Monzi prinese tudi do 0, 8 sekunde boljši čas na krog! Paket Seatovih Leonov TDI je bil v takšni kvalifikacijski igri najuspešnejši, prva tri startna mesta pa so po enaki formuli vožnje v skupini skoraj v enaki zasedbi (zaostal je le Tarquini, ki je prvič dirkal s TDI-jem) zadržali tudi na cilju prve dirke, s katero si je Yvan Muller močno popravil svoj položaj v prvenstvu, imel pa je tudi blazno srečo, da mu je počena guma izdihnila šele po prečkanju ciljne črte, ko je že zmagal. Francoz je pred dirkama v Monzi za vodečim v prvenstvu Priaulxom zaostajal za kar 14 točk, zdaj pa je zaradi dodatnih štirih točk z druge dirke v Monzi na vrhu lestvice izenačen z Andyjem.

Priaulx je imel v Monzi veliko smole, saj je bil v prvi dirki že na startu nesrečna žrtev trka v prvi ‘šikani’. Zadnje vpetje dirkalnika je bilo uničeno, s tem pa je bil uničen tudi Britančev konec tedna. Augusto Farfus, do Monze največji Priaulxov tekmec v boju za naslov, težav aktualnega prvaka ni izkoristil. S sedmim mestom na prvi dirki (njegov BMW je bil zaradi 60 kilogramov balasta tako kot Priaulxov, Mullerjev … manj konkurenčen) si je privozil drugo startno mesto na drugi dirki.

Znanstvenike osupnile veverice, ki so spremenile vedenje: postale so mesojede

Ker so BMW-ji najmočnejši prav v stoječih startih, je mnogo gledalcev pričakovalo, da se bo Brazilec odpeljal do zmage, a je pred njim Huff s Chevroletom startal bolje, Farfus pa je padel v gnečo Chevroletov in Seatov. Na poti do druge ‘šikane’ se je zapletel s Tarquinijem in podobno kot v Brands Hatchu trčil v ogrado ter končal dirko z uničeno BMW-jevo Trojko. Druga dirka je bila še bolj napeta kot prva, saj so se dirkači izmenjevali v vodstvu in na mestih na stopničkah.

Da sta se za mesto borila dva dirkalnika, njuno zavetrje pa je izkoristil tretji in ju prehitel, ni bil nič kaj redek scenarij. Če bi bilo tako napeto dirkanje v F1, bi ljudje jokali od zadovoljstva. Na drugi dirki se je najuspešneje prebijal (s sedmega startnega mesta! ) Gene in potrdil zmago Leona TDI na prvi dirki. Do konca sta le še dirki v Macau, možnosti za prvenstveno krono pa ima kar šest dirkačev. Glede na dogajanje v Monzi je še vse odprto.

Mitja Reven

Foto: FIA WTCC, moštva

Monza

Rezultati prve dirke, 9 krogov:

1. Muller (Seat), 2. Gene (Seat), 3. Thompson (Alfa Romeo), 4. Larini (Chevrolet), 5. Menu (Chevrolet), 6. Tarquini (Seat), 7. Farfus (BMW), 8. Huff (Chevrolet) …

Rezultati druge dirke, 9 krogov:

1. Gene (Seat), 2. Larini (Chevrolet), 3. Thompson (Alfa Romeo), 4. Huff (Chevrolet), 5. Muller (Seat), 6. Zanardi (BMW), 7. Coronel (Seat), 8. Monteiro (Seat) …

Vrstni red voznikov:

1. Priaulx (BMW), Muller (Seat), 3. Farfus (BMW), 4. Thompson (Alfa Romeo), 5. Müller (BMW), 6. Larini (Chevrolet), 7. Menu (Chevrolet) . .

Vrstni red moštev:

1. BMW 237, 2. Seat 227, 3. Chevrolet 194, 4. Alfa Romeo 111

Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji