Alfa Romeo Spider 2.4 JTDm

15. 3. 2007
Deli

Kakor se v tem času vrti svet avtomobilizma, je bila poteza Alfe Romea pričakovana. Je pa vseeno tale kombinacija motorja in karoserije majhno presenečenje.

Karoserija je že vsaj pol leta znana; kupe Brera, pregrešno lep in agresiven avtomobil, je slekel zgornji del in postal Spider, dvosedežni kabriolet, prav tako pregrešno lep in agresiven. Znan je tudi motor: to je vrstni turbodizelski petvaljnik s tehniko skupnega voda, ki so ga za vstop v to karoserijo nekoliko dodelali – številne mehanske in elektronske izboljšave so razlog za tišji tek (predvsem pri segrevanju motorja na delovno temperaturo), navora je v nižjih vrtljajih več (90 odstotkov med 1.750 in 3.500 vrtljaji ročične gredi v minuti) in tek je nasploh mirnejši in tišji ne glede na način delovanja.

K temu pripomorejo tudi nov program motorne elektronike, manj notranjega trenja (predvsem okrog odmične gredi), učinkovitejši hladilnik polnilnega zraka (intercooler), spremenjen način delovanja povratnega ventila EGR, novi oljna in vodna črpalka, dodaten oljni hladilnik, tlak vbrizga do 1.600 barov ter nove nastavitve turbopuhala.

S tem motorjem je Spider zapolnil vrzel med obema bencinskima strojema, ki sta sicer še vedno srce pravega športnega avtomobila, a se kljub temu zdi nova kombinacija najbolj posrečena; že zaradi bistveno manjše normne porabe goriva, pa tudi zaradi krepkega motornega navora, ki dovoli lenarjenje z ročnim, šeststopenjskim menjalnikom.

Zato naj se zdi še tako pregrešno – Alfa Spider je s tem turbodizlom dobila motor, ki jo naredi še privlačnejšo. Italijani in Nemci jo že lahko kupujejo, drugi jo dobimo poleti, skupaj z obema bencinskima motorjema.

Tudi Selespeed

Brera in Spider sta hkrati dobila tudi možnost nove generacije robotiziranega šeststopenjskega menjalnika Selespeed. V obeh primerih bo na voljo v kombinaciji z 2, 2-litrskim bencinskim motorjem JTS, ročno pretikanje pa je možno z ročico menjalnika ali z obvolanskima ročicama. Dodaten gumb za športni program še skrajša čase pretikanja za okrog 20 odstotkov.

Vinko Kernc, foto: Tovarna

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol