Audi A3: Majhne spremembe za prijetnejši vtis

4. 7. 2016
Deli

Aktualni Audi A3 vstopa že v četrto leto življenja. In kot se zrela leta spodobi, postaja pametnejši.

Največ zaslug za to imajo asistenčni sistemi, ki nam pomagajo pri vožnji in jo s tem delajo tudi varnejšo. Osveženi Audi A3 ponuja namreč pomoč ob mestni gneči (Traffic jam assist), pomoč pri zaviranju v sili (Emergency assist) in pomoč pri vzvratni vožnji s pravokotno nameščenih parkirnih prostorov (Cross traffic assist rear), hkrati pa dodatno varuje pešce (Audi pre sense front with predictive pedestrian protection). Če k temu prištejemo še druge sisteme, recimo pomoč pri parkiranju, pomoč pri vožnji po voznem pasu, pomoč pri pregledu nad mrtvimi koti, prepoznavanje najpomembnejših prometnih znakov, pametni tempomat itd., se zdi, da je res pametnejši kot polovica raztresenih voznikov na naših cestah. Toda pravljica ima tudi drobni tisk, ki pravi, da je večina teh sistemov zgolj na spisku dodatne opreme.

Kako ga boste prepoznali? Novi so prednji žarometi in zadnje luči, bolj izrazita je maska avtomobila. Za tiste, ki se radi razvajate tudi ponoči, ponujajo žaromete v LED-tehnologiji, kot prvi pa v tem avtomobilskem razredu razvajajo s tehnologijo Matrix LED. Novinca bo razkril tudi pogled v notranjost, saj bo imel od zdaj vsak Audi A3 serijsko zaslon MMI s 7-palčno diagonalo. Poslastica je prav gotovo Audijev virtualni kokpit, kjer lahko aktivno sodelujete pri obliki digitalnih merilnikov vaše instrumentne plošče. Da, prav imate, to je podobno kot pri novejših A4, TT ali Q7, a na žalost je to že posladek, ki ne spada k glavni jedi, temveč ga je treba posebej plačati.

Nekaj sprememb je tudi pri motorjih. Povsem nov je koncernski litrski trivaljnik, ki s pomočjo turbopuhala razvije 115 'konjev'. Iz prve roke povemo, da je motor povsem spodobno močan in primerno uglajen, čeprav od njega ne morete pričakovati čudežev v smislu poskočnosti. Za dinamično vožnjo je gotovo primernejši dvolitrski TFSI s kar 190 'konji', ki ob normni porabi slabih šest litrov zmore (glede na različico) kar okrog 250 kilometrov na uro. Treba je namreč vedeti, da so prenovili tako trivratno kot petvratno različico (Sportback), zraven pa moramo prišteti še limuzino in kabrioleta. Za tiste, ki nočejo biti v zlati sredini, ponujajo tudi poskočnega S3 (310 'konjev'), hibridno različico A3 Sportback e-tron (204 'konjev') in plinski A3 Sportback g-tron (110 'konjev'). Ob tem moramo poudariti, da je različica z motorjem 2.0 TFSI dobila še povsem nov sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik s sklopko v oljni kopeli, ki je zamenjal šeststopenjskega S tronica.

Sprememb res ni veliko, vendar vsaj pri bolje založeni različici naredijo dober vtis.

Besedilo Aljoša Mrak

Foto tovarna

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del