Audi A3: Majhne spremembe za prijetnejši vtis

Aktualni Audi A3 vstopa že v četrto leto življenja. In kot se zrela leta spodobi, postaja pametnejši.

Audi A3: Majhne spremembe za prijetnejši vtis (foto: Audi) Audi
4. 7. 2016

Največ zaslug za to imajo asistenčni sistemi, ki nam pomagajo pri vožnji in jo s tem delajo tudi varnejšo. Osveženi Audi A3 ponuja namreč pomoč ob mestni gneči (Traffic jam assist), pomoč pri zaviranju v sili (Emergency assist) in pomoč pri vzvratni vožnji s pravokotno nameščenih parkirnih prostorov (Cross traffic assist rear), hkrati pa dodatno varuje pešce (Audi pre sense front with predictive pedestrian protection). Če k temu prištejemo še druge sisteme, recimo pomoč pri parkiranju, pomoč pri vožnji po voznem pasu, pomoč pri pregledu nad mrtvimi koti, prepoznavanje najpomembnejših prometnih znakov, pametni tempomat itd., se zdi, da je res pametnejši kot polovica raztresenih voznikov na naših cestah. Toda pravljica ima tudi drobni tisk, ki pravi, da je večina teh sistemov zgolj na spisku dodatne opreme.

Kako ga boste prepoznali? Novi so prednji žarometi in zadnje luči, bolj izrazita je maska avtomobila. Za tiste, ki se radi razvajate tudi ponoči, ponujajo žaromete v LED-tehnologiji, kot prvi pa v tem avtomobilskem razredu razvajajo s tehnologijo Matrix LED. Novinca bo razkril tudi pogled v notranjost, saj bo imel od zdaj vsak Audi A3 serijsko zaslon MMI s 7-palčno diagonalo. Poslastica je prav gotovo Audijev virtualni kokpit, kjer lahko aktivno sodelujete pri obliki digitalnih merilnikov vaše instrumentne plošče. Da, prav imate, to je podobno kot pri novejših A4, TT ali Q7, a na žalost je to že posladek, ki ne spada k glavni jedi, temveč ga je treba posebej plačati.

Nekaj sprememb je tudi pri motorjih. Povsem nov je koncernski litrski trivaljnik, ki s pomočjo turbopuhala razvije 115 'konjev'. Iz prve roke povemo, da je motor povsem spodobno močan in primerno uglajen, čeprav od njega ne morete pričakovati čudežev v smislu poskočnosti. Za dinamično vožnjo je gotovo primernejši dvolitrski TFSI s kar 190 'konji', ki ob normni porabi slabih šest litrov zmore (glede na različico) kar okrog 250 kilometrov na uro. Treba je namreč vedeti, da so prenovili tako trivratno kot petvratno različico (Sportback), zraven pa moramo prišteti še limuzino in kabrioleta. Za tiste, ki nočejo biti v zlati sredini, ponujajo tudi poskočnega S3 (310 'konjev'), hibridno različico A3 Sportback e-tron (204 'konjev') in plinski A3 Sportback g-tron (110 'konjev'). Ob tem moramo poudariti, da je različica z motorjem 2.0 TFSI dobila še povsem nov sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik s sklopko v oljni kopeli, ki je zamenjal šeststopenjskega S tronica.

Sprememb res ni veliko, vendar vsaj pri bolje založeni različici naredijo dober vtis.

Besedilo Aljoša Mrak

Foto tovarna

Prvi vtis
  • Videz

    Oblikovne spremembe so šle v pravo smer.

  • Motorji

    Od hibridne različice do S3, zdaj tudi litrski turbotrivaljnik. Možnosti je res veliko.

  • Notranjost in oprema

    Veliko informativno-zabavne vsebine ter asistenčnih sistemov, ki pa večinoma spadajo med dodatno opremo.

  • Cena

    Cena uradno še ni znana, vendar pričakujemo, da bo malenkost višja kot pri predhodniku.

Prva ocena

Osvežitev modela A3 je seveda dobrodošla in pričakovana, vendar ni korenita. Za večjo spremembo bo treba počakati še nekaj let, ko pride na trg novi A3.

Podatki

Model: 1.0 TFSI 85 kW

Motor (zasnova): 3-valjni, vrstni, turbo
Gibna prostornina (cm3): 999
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 85 (115) pri 5.000–5.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 200 pri 2.000–3.500
Menjalnik, pogon: R6, DS7*; spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, blažilnika, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačne vzmeti, blažilnika
Medosna razdalja (mm): 2.602 (2.603**) (2.637)***
Dolžina x širina x višina (mm): 4.241 x 1.777 x 1.424 (4.458 x 1.796 x 1.416)** (4.313 x 1.785 x 1.426)***
Prtljažnik (l): 365 (425)** (380)***
Masa praznega vozila (kg): 1.150 (1170)* (1185)** (1.180)***
Največja hitrost: 206 (211)**
Pospešek (0-100km/h): 9,7 (9,9)**
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,7 (4,6)**
Izpust CO2(g/km): 107 (106)**
Opombe:

*z dvosklopčnim menjalnikom S tronic; **limuzina; ***petvratna različica Sportback; **** quattro S tronic

Model: 2.0 TFSI 140 kW

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbo
Gibna prostornina (cm3): 1.984
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 140 (190) pri 4.200–6.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 320 pri 1.500–4.200
Menjalnik, pogon: R6, DS7*; spredaj, štirikolesni
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, blažilnika, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačne vzmeti, blažilnika
Medosna razdalja (mm): 2.602 (2.637**) (2.637)***
Dolžina x širina x višina (mm): 4.241 x 1.777 x 1.424 (4.458 x 1.796 x 1.416)** (4.313 x 1.785 x 1.426)***
Prtljažnik (l): 365 (425)** (380)***
Masa praznega vozila (kg): 1.255 (1.355)* (1.290)** (1.285)***
Največja hitrost: 244 (236)**** (250)** (244)***
Pospešek (0-100km/h): 6,8 (6,1)**** (6,9)**
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,6 (5,8)**** (5,6)**
Izpust CO2(g/km): 129 (133)**** (128)**
Opombe:

*z dvosklopčnim menjalnikom S tronic; **limuzina; ***petvratna različica Sportback; **** quattro S tronic