Audi A4: A4 za štiri

Nekako v slogu zadnjih prenov Audi tudi s štirico ni presenetil. Oblikovno ostaja zvest prepoznavni obliki, preseneča pa, in to pozitivno, z notranjostjo.

Audi A4: A4 za štiri (foto: Audi) Audi
3. 11. 2015

Morda tudi zato, ker se zmagovalnega konja ne menja, ali pa predvsem zato, ker se malce bolj premožna gospoda ne želi voziti v preveč izstopajočem avtomobilu, se novi Audi A4 (tokrat prvič sočasno tudi s karavansko različico oziroma Avantom) bolj kot z novo ponaša s prefinjeno ozaljšano zunanjo podobo. Za prvi vtis zagotovo poskrbi velika maska, zarezana povsem v dno odbijača avtomobila. Če vam je podoba štirih krogov všeč, vam bo brez dvoma tudi ves prednji del novega A4, saj ni veliko avtomobilov, ki bi še bolj nazorno kazali, iz katere tovarne so se pripeljali. A vse zasluge si ne lasti prednja maska, podobo elegantno dopolnjujeta tudi nova prednja žarometa, v katerih so na željo kupca lahko tudi trenutno najboljše (in cenovno še sprejemljive) luči v avtomobilski industriji, matrični LED-žarometi.

Najteže bo novi A4 prepoznati z boka. Navkljub dejstvu, da je tri centimetre daljši od predhodnika in da novinec sicer ponuja elegantne linije, poudarjeno ramensko linijo ter nove kljuke na vratih, podobnost s predhodnikom ostaja. Je pa zato drugačen, tudi celo bolj športen, zadek novega A4. Predvsem zaradi povsem novih luči, ki optično razširijo zadek, svoj pečat pa dodajo tudi ostrejše karoserijske linije.

Če kdo meni, da je oblikovna prenova skromna, mu sicer ne gre oporekati, a je treba pri tem izpostaviti še eno pomembno in predvsem verodostojno dejstvo. Novi Audi A4 se namreč ponaša z odličnim količnikom zračnega upora, pri čemer je ta vrednost (v različici ultra zgolj 0,23, pri Avantu pa 0,26) nasploh ena boljših v razredu.

Številni, tudi ali pa predvsem predstavnice nežnejšega spola, priznavajo, da A4 osvaja z elegantno in všečno notranjostjo in armaturno ploščo. Ta je v zadnji izdaji še pestrejša, predvsem pa bolj ergonomična, saj so vsa pomembna stikala in gumbi na dosegu voznikovih rok. Odlična je prestavna ročica samodejnega menjalnika, ki lahko služi tudi kot mini naslon za voznikovo desno roko. Hkrati ponuja oporo pri rokovanju z velikim vrtljivim gumbom in gumbi okoli njega oziroma upravljanju osrednjega MMI-sistema. Odvisno od paketa opreme je gumb lahko občutljiv na dotik, posledično lahko nanj s prstom pišemo, izbiramo radijske postaje ali iščemo stike v telefonskem imeniku. Tako kot v zadnjih Audijevih modelih je tudi v A4 na voljo virtualni kokpit oziroma povsem digitalna armaturna plošča, ki lahko ob digitalnih merilnikih na skoraj celotni površini prikaže tudi zemljevid navigacijske naprave. A novi A4 v notranjosti ne laska samo z všečno obliko, ampak tudi z dejstvi: ponuja več prostora za glavo, ramena in noge. Pa ne zgolj vozniku, več prostora je tudi na zadnji klopi. Morda celo toliko, da je Audi A4 prvič doslej povsem spodoben avto za prevoz štirih odraslih (pa ne majhnih) oseb, pri čemer zadnja dva potnika zagotovo ne bosta utesnjena. K večji prostornosti in dobrem počutju svoje prispevajo še novi sedeži in močno izboljšana zvočna izolacija potniške kabine.

V notranjosti se delovanje motorja zazna precej manj kot pri predhodniku, pa ne le pri bencinskih, morda še bolj pri dizelskih motorjih. A ni 'kriva' le zvočna zaščita. Prav vsi motorji so prenovljeni in ob približno 21-odstotnem prihranku goriva v primerjavi s predhodnikom ponujajo kar 25 odstotkov več moči. Kupci bodo lahko v začetku izbirali med tremi bencinskimi in štirimi dizelskimi motorji. Vsem je skupen neposredni vbrizg goriva in pomoč turbopuhal. Hkrati Audi ni povsem podlegel zniževanju motornih prostornin, še vedno je na voljo tudi šestvaljni trilitrski dizelski stroj, ki navdušuje z 272 'konji' in 600 njutonmetri navora. Z njim v kombinaciji s štirikolesnim pogonom in osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, A4 ponuja že kar dirkaško vožnjo, seveda z minimalistično porabo goriva. Takšen naj bi bil tudi novi bencinski dvolitrski motor TFSI, ki v različici ultra ponuja 190 'konj', ob tem pa v tovarni obljubljajo, da naj bi za sto prevoženih kilometrov porabil zgolj 5,4 litra bencina, opremljen s samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko pa le 4,8 litra na 100 kilometrov.

Verjetno najbolj realna in najbolj zaželena izbira bo dvolitrski TDI. V različici ultra s 150 'konji', v običajni pa s 190 'konji' bo ponujal dober kompromis med uporabnostjo, zmogljivostjo in varčnostjo.

Vse omenjeno bo še izdatno podkrepljeno s številnimi asistenčnimi sistemi. Tako kot zvočna izolacija, ki je menda na ravni največjega A8, so se v novega A4 asistenčni sistemi preselili iz najnovejšega Q7.

Tudi sistem adaptive cruise control with predictive efficiency, ki skupaj z radarskim tempomatom poskrbi, da je vožnja prijetnejša, varnejša in varčnejša. Ne le da sistem prepozna avto pred nami, zaradi nenehne povezanosti s sateliti ve tudi, kdaj je pred njim zavoj, vzpon ali celo krožno križišče. Posledično prilagaja hitrost vozila, samodejno zavira in nato tudi pospešuje, vse do nastavljene hitrosti tempomata, oziroma če se voznik v celoti prepusti sistemu, do največje dovoljene hitrosti. Seveda omenjeni sistem ni edini, je pa eden novejših in bolj uporabnejših. Tako kot denimo novi zvočni sistem Bang & Olufsen z inovativnim 3D-zvokom, pa asistent za samodejno vožnjo v prometnem zastoju in še številni drugi.

Posledično je vožnja z novim A4 resnično udobna in zaradi novih motorjev tudi ugodna. Prijajo odlična vodljivost (ne samo v kombinaciji s štirikolesnim pogonom), nastavljivost podvozja ter odlični menjalniki, še posebno tisti samodejni. Opremljenost notranjosti bo seveda v tesni odvisnosti od voznikove volje do dodatnih izdatkov, a tudi v osnovnih različicah in predvsem paketih opreme (ki jih je zdaj še več) naj novi Audi A4 ne bi bil več tako špartansko opremljen.

Vse cene za slovenske kupce še niso znane, a nekaj izhodiščnih vendarle je. Za A4 z 1,4-litrskim motorjem TSI bo tako treba odšteti 32.900 evrov, za dizelsko različico s 150 'konji' pa 35.900 evrov. Več bo znanega novembra, ko bo A4 zapeljal tudi na slovenske ceste.

Besedilo Sebastjan Plevnjak, foto tovarna

Prvi vtis
  • Videz

    Oblikovno zadržana prenova, ki pa navduši s količnikom zračnega upora.

  • Motorji

    Na voljo je skoraj vse, kar si lahko kupec zaželi.

  • Notranjost in oprema

    Notranjost ni le privlačna, je tudi občutno prostornejša.

  • Cena

    Vse cene sicer še niso znane, a bolj kot ne bodo na ravni dosedanjih.

Prva ocena

Pri Audiju pravijo, da je v A4 več kot 90 odstotkov novih sestavnih delov, od predhodnika je tudi do 120 kilogramov lažji. Ob vsem naštetem je tudi večji, posledično pa tudi prostornejši. Pod črto ni razloga, da se voznik (in potniki) v njem ne bi počutil odlično.

Podatki

Model: 3.0 TDI quattro tiptronic

Motor (zasnova): turbodizelski, 6-valjni,
Gibna prostornina (cm3): 2.967
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 200/272 pri 3.250
Največji navor (Nm pri 1/min.): 600 pri 1.500
Menjalnik, pogon: S8, vsa štiri
Prednja prema: posamične obese, petvodilna prema, stabilizator
Zadnja prema: posamične obese, petvodilna prema, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.820
Dolžina x širina x višina (mm): 4.726 x 1.842 x 1.427
Prtljažnik (l): 480/965
Masa praznega vozila (kg): 1.660
Največja hitrost: 250
Pospešek (0-100km/h): 5,3
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,9
Izpust CO2(g/km): 129

Model: 2.0 TDI S tronic/quattro

Motor (zasnova): turbodizelski, 4-valjni,
Gibna prostornina (cm3): 1.968
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 140/190 pri 3.800
Največji navor (Nm pri 1/min.): 400 pri 1.750
Menjalnik, pogon: DS7, spredaj; DS7 vsa štiri
Prednja prema: posamične obese, petvodilna prema, stabilizator
Zadnja prema: posamične obese, petvodilna prema, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.820
Dolžina x širina x višina (mm): 4.726 x 1.842 x 1.427
Prtljažnik (l): 480/965
Masa praznega vozila (kg): 1.480; 1.575**
Največja hitrost: 237; 235**
Pospešek (0-100km/h): 7,7; 7,2**
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,1; 4,4**
Izpust CO2(g/km): 107; 114**
Opombe:

** štirikolesni pogon

Model: 2.0 TDI/S tronic/ultra

Motor (zasnova): turbodizelski, 4-valjni,
Gibna prostornina (cm3): 1.968
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 110/150 pri 3.250
Največji navor (Nm pri 1/min.): 320 pri 1.500
Menjalnik, pogon: R6, spredaj; DS7, spredaj
Prednja prema: vzmetne noge, vzdolžna in prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: petvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.820
Dolžina x širina x višina (mm): 4.726 x 1.842 x 1.427
Prtljažnik (l): 480/965
Masa praznega vozila (kg): 1.430 (1.430); 1.465* (1.470*)
Največja hitrost: 221 (210); 219* (210*)
Pospešek (0-100km/h): 8,9 (8,9); 8,7* (8,7*)
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 3,8 (3,7); 4,0* (3,8*)
Izpust CO2(g/km): 99 (95); 104* (99*)
Opombe:

* S tronic, v oklepajih različica ultra

Model: 2.0 TFSI S tronic/quattro

Motor (zasnova): turbobencinski, 4-valjni, direktni vbrizg
Gibna prostornina (cm3): 1.984
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 185/252 pri 5.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 370 pri 1.600
Menjalnik, pogon: DS7, spredaj; DS7, vsa štiri**
Prednja prema: vzmetne noge, vzdolžna in prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: petvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.820
Dolžina x širina x višina (mm): 4.726 x 1.842 x 1.427
Prtljažnik (l): 480/965
Masa praznega vozila (kg): 1.430; 1.510**
Največja hitrost: 250
Pospešek (0-100km/h): 6,3; 5,8**
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,7; 5,9**
Izpust CO2(g/km): 129; 136**
Opombe:

** štirikolesni pogon

Model: 2.0 TFSI ultra

Motor (zasnova): turbobencinski, 4-valjni, direktni vbrizg
Gibna prostornina (cm3): 1.984
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 140/190 pri 4.200
Največji navor (Nm pri 1/min.): 320 pri 1.450
Menjalnik, pogon: R6; DS7*, spredaj
Prednja prema: vzmetne noge, vzdolžna in prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: petvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.820
Dolžina x širina x višina (mm): 4.726 x 1.842 x 1.427
Prtljažnik (l): 480/965
Masa praznega vozila (kg): 1.380; 1.405*
Največja hitrost: 210
Pospešek (0-100km/h): 7,2; 7,3*
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,4; 4,8*
Izpust CO2(g/km): 122; 109*
Opombe:

* S tronic

Model: 1.4 TFSI

Motor (zasnova): turbobencinski, 4-valjni, direktni vbrizg
Gibna prostornina (cm3): 1.395
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 110/150 pri 5.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 250 pri 1.500
Menjalnik, pogon: R6; DS7*, spredaj
Prednja prema: vzmetne noge, vzdolžna in prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: petvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.820
Dolžina x širina x višina (mm): 4.726 x 1.842 x 1.427
Prtljažnik (l): 480/965
Masa praznega vozila (kg): 1.320; 1.375*
Največja hitrost: 210
Pospešek (0-100km/h): 8,7; 8,5*
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,2; 4,9*
Izpust CO2(g/km): 123; 114*
Opombe:

* S tronic

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri