Audi je že dodobra prenovil večino svojih modelov in samo vprašanje časa je bilo, kdaj bo na vrsto prišel tudi A4. Da je podedoval vse dobro, kar imajo že bratje, pa je logično, mar ne?
Že takoj na začetku pa je treba povedati, da se Nemci tudi v primeru prenovljenega A4 držijo načela, da ne želijo razkriti vseh informacij takoj, zato so tokrat pod embargom vtisi ob vožnji. Pa imajo navsezadnje kar prav, saj po videnem oziroma preskušenem (na predstavitvi smo avte seveda tudi vozili), bi imeli kaj pisati!
Kakorkoli, do zdaj se je za Audijevo štirico – enega pomembnejših modelov znamke – odločilo že več kot 7,5 milijona kupcev. Zadnja prenova se Audiju ni najbolje posrečila, sploh ker bi morala biti veliko več kot le kozmetična prenova. Oblikovno je avto ostal precej podoben predhodniku, in to v današnjem času pač ni več dovolj. Četudi je bil v notranjosti avto večji, četudi je bil bolje opremljen in četudi so bili motorji prenovljeni, tišji in čistejši.
Zdaj Nemci ubirajo drugo taktiko – prenovljeni Audi A4 bo tudi na račun novega oblikovalskega sloga prepoznaven takoj. Predvsem na račun bolj dinamične oblike, ki jo zaznamuje agresiven in odločno športni prednji del, ki ne bo krasil zgolj boljših različic, ampak vse. Pri tem velja izpostaviti še dejstvo, da logično povsem novi žarometi zdaj ponujajo zgolj LED-tehnologijo.
Še najmanj dinamična oziroma drugačna je bočna linija, spet odločen pa je zadek - sicer res močno spominja na večje brate, a je glede na prejšnji A4 oblikovni preskok ogromen. Gledano v celoti, bo A4 na voljo s številnimi novimi aluminijastimi platišči, kupci pa bodo lahko izbirali kar med 12 karoserijskimi barvami.
Dodobra prenovljena je notranjost. Tudi v njej je enostavno prepoznati duh starejših bratov, saj tako kot pri njih tudi v A4 prevladujejo vodoravne linije. Če je že znana struktura armaturne plošče, pa je zagotovo novost osrednji, 10,1-palčni zaslon. Ta je rahlo usmerjen k vozniku in občutljiv za dotik. Njegovo vsebino so pri Audiju hoteli kar se da poenostaviti oziroma jo približati uporabniški izkušnji pametnega telefona. Tako si voznik lahko osnovni zaslon vsebinsko prilagodi povsem po svoje, hkrati je sistem tudi glasovno ubogljiv.
Še bolj zanimiv se zdi nabor storitev, ki jih ponujajo navigacija oziroma sistem Audi connect. Ob ustrezni splet- ni podpori se prenovljeni Audi A4 že lahko pogovarja s preostalimi Audiji, ponuja informacije o prostih parkiriščih, predvsem dobrodošle pa so informacije o semaforjih. Z ustrezno povezavo se avto poveže s centralnim računalnikom, ki upravlja semaforizacijo, posledično pa so vozniku na voljo podatki, kdaj bo zelena luč, priporočljiva hitrost za vožnjo v zelenem valu in podobno.
Da sistem pripomore k učinkovitejšemu, varčnejšemu in bolj pretočnemu prometu, verjetno ni treba pretirano izpostavljati. Tako kot ni treba posebej predstavljati številnih varnostno-asistenčnih sistemov, ki jih je zdaj v avtomobilih že zares veliko. Z njimi je opremljen tudi prenovljeni A4, morda pa vseeno velja izpostaviti prilagodljivo asistenco za hitrost. Skupaj s še nekaterimi sistemi namreč poskrbi, da avto samodejno pospešuje in zavira, četudi pred njim ni avtomobila, saj analizira podatke iz drugih avtomobilov, navigacije in prometnih znakov.
In motorna paleta? Ta še naprej ostaja ena najbogatejših. Ob začetku prodaje bo na voljo šest motorjev z močjood 150 do 347 'konjev'. Že kmalu se jim bosta pridružila še dva dvolitrska dizla, tako kot tudi ročni menjalnik, saj bosta ob začetku prodaje na voljo zgolj sedemstopenjski dvosklopčni in osemstopenjski samodejni. A izmed vsega naštetega je najpomembnejši zagotovo trilitrski TDI, namenjen različici S4, saj je najmočnejši turbodizelski motor, ki je bil kadarkoli vgrajen v Audi A4. Že njegovi podatki: šestvaljni motor, turbinski polnilnik, električno gnani kompresor in 48-voltno glavno električno omrežje ter seveda 347 'konjev', 700 Nm in 4,8 sekunde z mesta do 100 km/h, ježijo kožo, vožnja pa je poglavje zase. Kakšno, pa seveda v tem trenutku še ne smem zapisati.