Ko se je sloviti oblikovalec Walter de’Silva ukvarjal s projektom Audi A5/S5, je v Ingolstadtu zaprosil za podaljšanje roka. Pri Audiju so mu ustregli, saj konec koncev kupci kupejev najprej ‘padejo’ na obliko.
Z dolgo medosno razdaljo, velikimi kolesi, kratkimi previsi in širokimi koloteki želita biti A5 in S5 predvsem športna in elegantna. Najbolj opazen del Apet in Spet so zagotovo prednje LED luči (niso na vseh modelih, odvisno od opreme), zaradi katerih se vam bodo na avtocesti umikali že na daleč.
Vse primerjave z navidezno drznejšim TT-jem se nehajo, ko enkrat sediš v A5. Pogled v zmerno velika vzvratna ogledalca ne odkrije tako napihnjenih bokov, kot jih ima TT, tudi o utesnjenosti v kokpitu vam voznik in sovoznik ne bosta nikoli govorila. Ne glede na njuno velikost. Kako le, saj A5 meri v dolžino že lepih 4, 63 metra. Ker je A5 (v isti sapi imejte v mislih še športno različico S5) štirisedežni kupe, je torej v zadku prostor še za dva potnika. Da je pot mimo prednjega sedeža malce trnova, je pri tem tipu avta jasno, zato pa ob dolgem medosju malce razočara prostor na zadnjih dveh sedežih, kjer se bodo udobno počutili le odrasli nižje rasti in otroci. Za koga večjega je streha preblizu.
Z A5 in S5 se boste lahko brez obotavljanja odpeljali tudi po večjih nakupih in nič hudega, če se bo v nakupovalnem vozičku znašel kak kuhinjski pult. Odprtina 455-litrskega prtljažnika je nepraktično majhna (a ne premajhna), ampak podirajoča zadnja sedeža že tako velik prtljažnik še povečata! Sedeža se lahko podreta iz notranjosti kabine ali iz prtljažnega prostora, kar je bolj praktično.
Notranjost navduši ljubitelje Audijevih idej zadnjih generacij A6. Izbrani materiali so vrhunski, izdelava prav tako, ergonomija je ‘iz učbenikov’. Da bi se voznik v tem avtomobilu počutil kar najbolje, je njegov del armaturne plošče diskretno obrnjen proti volanskemu obroču. Ta tudi v S5 ni dirkaško prirezan, ampak ostaja športno-eleganten. Takšne notranjosti v Münchnu verjetno niso veseli. Nov je tudi ključ, ki ob vstavitvi pretoči pomembne podatke (kilometrina, opozorila …), kar ob okvari ali rednih servisih olajša delo osebju.
Sedeži, še posebej prednja, so odlični. Uradni materiali, ki smo jih prebrali dva meseca pred vpeljavo Audija A5 in S5 na slovenski trg, pravijo, da je uporabniški vmesnik MMI v vseh opremah novega kupeja serijski. Če ste se z njim srečali že pri A6, ga boste pri A5 in S5 dobro obvladali, tako podobna sta si. Glede notranjosti pri Audiju poudarjajo možnost široke izbire in za A5 napovedujejo več kombinacij usnja in alkantare ter široko paleto barv. Serijska oprema bo bogata, seznam na listi dodatkov pa še daljši.
V A5 in S5 si boste kupci lahko omislili pomoč pri parkiranju v obliki vzvratne kamere (že po nekaj odpeljanih metrih z novim A5 je bilo jasno, da je zadek precej nepregleden), panoramsko streho, luči, ki svetijo v ovinek, in še in še. Električno mehanska parkirna zavora ima gumb na sredinski konzoli, kjer je lahko (odvisno od opremljenosti) tudi gumb za vklop in izklop motorja.
Prednost je v tehniki, je slogan, na katerega se opirajo tisti, ki si v Ingolstadtu služijo kruh. Tudi A5 in S5 na tem področju nadaljujeta tradicijo izboljšav in novosti. Motorji so vgrajeni vzdolžno, zaradi manjšega prednjega previsa in boljše razporeditve mase so ‘zdrsnili’ proti sredini, v isti sapi pa so zaradi ugodne razporeditve teže (in pozibavanja karoserije pri modelih, gnanih izključno na prvi gumi) novo prednjo premo s petimi vodili naredili kompaktnejšo.
Pogonska gred se je pomaknila proti prednjemu delu tudi zaradi namestitve prednjega diferenciala pred sklopko. Zadek so razbremenili mase, tako da so na zadnjo premo namestili še več aluminija. Rezultat? Prevoženi kilometri okoli Verone in Gardskega jezera so pokazali, da je lahko tudi velik GT, hiter in dinamičen. Tudi zato, ker je volanski mehanizem nameščen pred prednjo premo, bližje prednjim kolesom ter dober.
Motorna izbira (vsi agregati za A5 imajo neposreden vbrizg goriva) in paleta menjalnikov sta sestavljeni, da bi kar najbolje ugodili raznovrstnim okusom. Jeseni prihaja novi 1.8 TFSI, na začetku prodaje pa bo vstopni model v bencinski svet predstavljal 3.2 FSI z 265 ‘konji’. Nad njim bo ‘osmak’ v S5, turbodizelska ponudba pa je sestavljena iz dveh članov, 2, 7-litrskega V6 s 190 ‘konji’ in 3.0 TDI-ja z 240 ‘konji’.
Moč motorjev se lahko prenaša prek sprednjega pogona ali štirikolesnega quattra, ki je pri S5 serijski in prenaša moč med prednjo in zadnjo premo po klasičnem Audijevem receptu 40 : 60. Menjalnikov, v S5 je samo ročni, je dovolj za vse okuse. Od šeststopenjskega ročnega do (novega) osemstopenjskega multitronica.
V Italiji smo preizkusili več izpeljank. Tudi 3.0 TDI z ročnim menjalnikom, quattrom in že kar ‘tovornjaškimi’ 500 Nm navora! Vsekakor motor za ljubitelje dizlov. Druge bo značilen TDI zvok (ki pri šestvaljniku ni tako očiten, a se ga občuti) še bolj prepričal v nakup bencinarja, recimo 3.2 FSI, ki je s 265 ‘konji’ kar pravšnja izbira za ta kupe. Vrti se rad, moči je dovolj, če pa izberete še multitronic, s katerim smo ga preizkusili, se lahko prepustite razvajanju. Če bi rajši sodelovali, izberite (natančen) šeststopenjski ročni menjalnik. Vedite tudi, da je S5 sicer na vrhu ponudbe, a če ne marate trdih podvozij, izberite kaj šibkejšega. In ne S line dodatka s športnim podvozjem. Ostanite na 17-palčnih lahkih platiščih, ki v sodelovanju s podvozjem še vedno spustijo v kabino kako manjšo udarno jamo, a večja platišča občutke še potencirajo.
Po prvih občutkih je A5 dober potovalni kupe za dva. Audijeva preizkušena tehnologija je tokrat poročena z odličnim dizajnom, kar veliko obljublja. Motorna paleta je odlična, večjih težav ne bi smelo biti niti pri izbiri pogona in menjalnika. Vedeti je treba le, da bodo nekateri motorji na voljo samo z določenimi menjalniki in pogoni. Nemške cene povejo, da stane A5 med 35 tisoč in 45 tisoč evri (z 1.8 TFSI bo še za približno dva tisočaka cenejši), za S5 pa se bodo začele cene pri 56 tisoč evrih.
Mitja Reven, foto: Tovarna
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere