Audi A5 Sportback

29. 8. 2009
Deli

Novi A5 Sportback po Audijevih besedah pomeni nov (pod)razred med kupeji, saj je, tako Ingolstadt, petvratni kupe.

Ni klasičen štirivratni kupe, saj se zadnja vrata odpirajo s šipo vred. Zaradi tega je dostop do zelo lepo obdelanega prtljažnika, ki je v osnovi 480-litrski in ga je mogoče povečati na 980 litrov, prijaznejši, v A5 Sportbacka pa gredo predmeti, ki jih limuzinski A4 ne more peljati.

Zanimivo je, da je Sportbackov prtljažnik po osnovnih litrih le za 10 litrov bolj 'suh' od Avantovega. A5 Sportback in limuzinski A4 imata veliko skupnih točk, sta podobne dolžine in imata 2, 81 metra dolgo medosje. Na predstavitvi so audijevci zatrjevali, da je v Sportbacku zadaj približno toliko prostora kot v limuzinskem A4.

Pa smo sedli na enega izmed dveh (A5 Sportback je štirisedežnik) zadnjih sedežev in dobili potrditev: zadaj boste v Sportbacku, če ste recimo nižji od 180 centimetrov, sedeli zelo spodobno, vsekakor pa precej bolj udobno kot v kupeju A5, ki je sicer lepši od Sportbacka, a se z novincem nikakor ne more kosati na področju uporabnosti.

Audijev novinec – Ingolstadt je o avtomobilu njegove zasnove resneje razmišljal kar deset let – se spogleduje s kombilimuzinami, a je v primerjavi z limuzino A4 bolj eleganten in dinamičnejši, seveda pa tudi dražji, prestižnejši. V notranjosti gre spredaj za enako zasnovo kot pri preostalih dveh članih družine A5, torej za že znani kokpit z dobro ergonomijo, ugodnim sedenjem, a boljšo preglednostjo nazaj, kot smo je bili vajeni pri že predstavljenih članih A5.

Čeprav je Sportback za 3, 6 centimetra nižji od A4, je vstopanje in izstopanje primerljivo. A5 Sportback je pravzaprav zmes kupeja (strešna in bočna linija, brezokvirne šipe na boku, široki koloteki), limuzine (udobje) in kombija (prostornost, uporabnost). Bencinski in dizelski motorji, s katerimi se Audi A5 Sportback že predstavlja v cenikih, se hvalijo z neposrednim vbrizgom goriva, ustrezajo pa normi Euro 5.

Vsi A5 Sportbacki so opremljeni tudi s sistemom regeneracije zavorne energije, v 2.0 TDI-ju s 170 'konji' z ročnim menjalnikom pa za varčnost skrbi tudi sistem start-stop. Motorje za A5 Sportbacka si oglejte v tabeli (z vsemi najpomembnejšimi podatki), tu pa napovedujemo še, da se bodo motorni paleti do sredine prihodnjega leta pridružili še trije novi člani, med drugim tudi osnovni bencinski motor 1.8 TFSI s 160 'konji'.

Za oba najmočnejša motorja imajo pri Audiju na seznamu doplačil pripravljen tudi športni diferencial, že poznan iz modela S4, ki razdeli navor med zadnji kolesi. Precej Sportbackov je že v osnovi štirikolesno gnanih (ogled tabele), drugi pa imajo izboljšan stabilizacijski program ESP z elektronsko zaporo sprednjega diferenciala, ki na papirju odpravlja podkrmarjenje, a prevožena kilometrina s skoraj vso paleto Sportbackov je potrdila domnevo, da so Quattri še vedno prepričljivejši.

Pri quattru sredinski diferencial v običajnih razmerah prenaša moč med sprednjimi in zadnjimi kolesi v razmerju 40 : 60, ob posebnih pogojih pa je mogoč prenos do 85 odstotkov moči na zadnji in do 65 odstotkov moči na sprednji kolesi.

Če bi izbirali pri Avto magazinu, bi se odločili za 3.0 TDI, saj je najmočnejši dizelski motor že v spodnjem območju vrtljajev najbolj prepričljiv, hkrati pa, če odmislimo najdražjega A5 Sportbacka, bi se ogreli še za 2.0 TFSI s 155 kilovati in S tronicom. Odvisno od tipa motorja je A5 Sportback dobavljiv s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, brezstopenjskim multitronicom ali sedemstopenjskim S tronicom.

Serijsko na Sportbacka nameščajo 17-palčna kolesa, v doplačilni vrsti pa ponujajo tudi dvajsetke. A5 Sportbacka si je mogoče omisliti tudi s prilagodljivim podvozjem, dinamičnim volanom in kopico asistenčnih sistemov. S kupejem in zlasti kabrioletom družine A5 ima Sportback skupne dnevne luči LED, skoraj enak sprednji del, zelo podobne zadnje luči, razlikuje pa se po zadku, ki mu je dodan par zadnjih bočnih šip, s katerim se A5 Sportback spogleduje po Audiju 100 Coupé S iz leta 1969.

Serijsko

Osnovno opremo Audija A5 Sportback med drugim sestavljajo 17-palčna platišča, sistem nadzora tlaka v gumah, preklopna naslonjala zadnje sedežne klopi, samodejna klimatska naprava, usnjena notranjost, elektromehanska ročna zavora, šest varnostnih blazin, sidrišča Isofix, pametni ključ, električno pomična in ogrevana zunanja vzvratna ogledala, električno pomične bočne šipe in avtoradio.

Slovenija

Dežela na sončni strani Alp ni med glavnimi trgi za prodajo Sportbacka (ti so še vedno v zahodni Evropi – kar tretjina naj bi jih ostala v Nemčiji), saj bodo prodajne številke majhne. Porsche Slovenija, ki pri nas neguje znamko s štirimi krogi, načrtuje, da bo letos prodal približno 35 A5 Sportbackov.

Naročila že sprejemajo, prve dobave sledijo septembra ali oktobra, cene pa so že znane: 2.0 TFSI (132 kW) s šeststopenjskim ročnim menjalnikom bo s 38.645 evri najcenejši bencinar, pri dizelskih pa to vlogo nosi 2.0 TDI (ročni šeststopenjski, 125 kW), ki je z izklicno ceno 38.386 evrov tudi najcenejši A5 Sportback zdaj. 155-kilovatni 2.0 TFSI stane 41.800 evrov, 3.2 FSI quattro dobrih 53, 105-kilovatni 2.0 TDI z multitronicom 38.800 evrov, 2.7 TDI od 42.400 evrov, 3.0 TDI pa se prodaja s ceno od 51.266 tisoč evrov.

V primerjavi z enako opremljenim in motoriziranim A5 Coupejem je A5 Sportback v povprečju cenejši za 800 evrov.

Mitja Reven, foto: Tovarna

Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere