Audi A5/S5 Cabriolet

Italijanski oblikovalec Walter de'Silva je pred dvema letoma dejal, da je Audi A5 ­njegova najljubša stvaritev. Glede kabrioleta se ni ­izrekel, a ­verjamemo, da mu je všeč.

31. 3. 2009

Čeprav na mednarodni predstavitvi nismo slišali niti enega komentarja slovitega oblikovalca, ki ima 'na vesti' tudi nekaj prelepih modelov Alfa Romeo, bi mu Audi A5 Cabriolet zelo verjetno ustrezal. Če je v njem vsaj malo uživaškega Italijana, bi mu bil polepšani A5 brez strehe nad glavo prav gotovo všeč. Če ne drugje, pa v počasni vožnji v kakšnem obalnem mestu.

Hvala bogu se pri Audiju niso odločili, da bodo iz kupejevskega A5 naredili kupe-kabriolet, ampak so (po tradiciji) stavili raje na mehko streho. Z odlično tesnitvijo, stekleno zadnjo šipo in trislojnim materialom pločevine ne boste pogrešali, so pa s to rešitvijo pri Audiju privarčevali pri masi in prostoru, ki bi ga trda streha CC-ja zasedla v prtljažniku.

Streho se lahko spusti v 15 sekundah, zapre pa v 17. A pomembneje je, da to lahko opravite kar med mestno vožnjo (do 50 km/h), predvsem pa v vsakem primeru ostane v prtljažniku presenetljivo veliko prostora. V dežju ali mrazu boste lahko računali na 380-litrski osnovni prtljažnik, v lepem vremenu pa ponuja A5 Cabriolet zgolj 60 litrov manj, torej 320 litrov.

Tekmeci s snemljivimi trdimi strehami zagotavljajo za vsaj 100 litrov manj prostora ob odprti strehi, kar je – milo rečeno – ogromna razlika. Če pa podremo še naslona dveh zadnjih sedežev (kar je zelo nezahtevno opravilo, saj morate potegniti le vzvod), dobite povečan prtljažnik z ravnim dnom in s kar 750 litri!

S streho, varno spravljeno v zgornjem delu prtljažnika, pa ni nujno, da vas bo prepihalo okoli ušes. Z le enim gumbom, ki kraljuje poleg tistega za dvigovanje ali spuščanje strehe, boste lahko dvignili ali spustili vse štiri stranske šipe, za manjše vrtinčenje zraka pa si lahko namestite tudi zadnjo mrežico.

A prava novost, ki jo poznajo tudi tekmeci, so dodatne reže na prednjih sedežih, iz katerih lahko piha topel zrak. V zgornjem delu naslona, tik pod vzglavnikom, lahko iz nemotečih rež v treh stopnjah piha topel zrak, ki poveča užitek v vožnji s kabrioletom v mrzlih dneh in zmanjšuje možnost, da bi na stara leta to obžalovali.

Sistem spada med dodatno opremo, ga pa toplo priporočamo, če se hočete voziti 'zgoraj brez' tudi v spomladanskih ali jesenskih dnevih.

Pri motorjih ni velikih sprememb v primerjavi s kupejem (glej dodaten kvadratek), prav tako ne pri osnovni pogonski tehniki. Menjalniki, ki si jih lahko omislite, so šeststopenjski ročni, neštetostopenjski Multitronic in sedemstopenjski z dvema sklopkama S tronic.

Osnovne različice poganja le na prednji kolesni par, boljše in zmogljivejše pa imajo stalni štirikolesni pogon Quattro. Med dodatno opremo pa smo zasledili tudi športni diferencial, ki učinkoviteje razporeja moč med zadnjima kolesoma.

'Serijsko' bo Audi A5 Cabriolet prednja potnika razvajal z varnostnima pasoma, ki sta na dosegu roke, med dodatno opremo pa si za boljše počutje lahko izberete sistem MMI (Multi Media Interface ali najnovejša elektronska pomoč, s katero upravljamo navigacijo, radio, nastavitve avtomobila . . ), zvočnike Bang & Olufsen, Audi drive select (nastavitev podvozja, menjalnika, odzivnost stopalke za plin in servovolana) itd.

Pri Audiju so tudi zelo ponosni na ponovno uporabo energije, saj kinetično energijo pri zaviranju ponovno pretvorijo v elektriko in shranijo v akumulatorju, ter na varčevanje sistema start-stop, ko motor v križiščih preneha delovati.

Sistem je na voljo (kot serijska oprema! ) le pri različicah 2.0 TDi in 2.0 TFSI, a še to le s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Prihranek? Pravijo, da tako privarčujemo 0, 2 litra na 100 kilometrov oziroma izpustimo okoli 5 g CO2 manj na prevoženi kilometer.

Naj bo 2.0 TDI ali S5, A5 Cabriolet ne boža le oči, ampak vzburi tudi ušesa in kožo. Kajne, Walter?

Pet motorjev

Audi A5 Cabriolet ima v osnovi enake motorje kot kupejevska različica (glej AM10/2007), le da so izbor motorjev še povečali. Starima znancema, motorjema 3.0 TDI (176/240) in 2.7 TDI (140/190), bodo dodali še 2.0 TDI (125/170). Pri bencinskih različicah pa boste lahko izbirali med 3.2 FSI (195/265) ter dvema različicama 2.0 TFSI (132/180 in 155/211), 1.8 TFSI (118/160) prihaja pozneje.

Kralj med mišičnjaki je seveda S5. Z 245 kilovati oziroma 333 ‘konji’, da o 440 Nm največjega navora od 2.900 do 5.300 vrtljajih sploh ne govorimo, v 5, 6 sekunde pospeši do 100 km/h in doseže največjo hitrost 250 km/h. Pozor: v kupeju je 4, 2-litrski V8, v kabrioletu pa nov trilitrski V6 z mehanskim kompresorjem! ‘Downsizing’ (zmanjševanje prostornine) pomeni podobno moč in zmogljivosti, a skromnejšo porabo in manjše onesnaževanje.

Aljoša Mrak, foto: tovarna

Prvi vtis
  • Videz

    Audi A5 kupe je bil odlično izhodišče, saj je dovolj velik in primerno mišičast, da mu odsotnost strehe le doda ščepec ekstravagance. Skratka: ko lep postane še lepši.

  • Motorji

    Vsi motorji imajo neposreden vbrizg goriva in prisilno polnjenje. Cabriolet ima še dva nova motorja, ki ju kupe še nima (ni imel), 2.0 TFSI (132 in 155 kW) in 2.0 TDi (125 kW), za zdaj pa nima 1.8 TFSI (125 kW).

  • Notranjost in oprema

    Pospravljena armaturna plošča in sredinska konzola, ki se obrača k vozniku, razvajata s številnimi gumbi (in s tem povezanimi električnimi in elektronskimi pripomočki) predvsem pri boljših opremah. Pri kabrioletu se splača doplačati za bolj športne sedeže z dodatnimi režami, iz katerih piha topel zrak v vrat in glavo.

  • Cena

    Po grobi oceni bo A5 Cabriolet v Sloveniji stal 43.00 evrov. Za ta denar dobite povsem uporaben kabriolet, s katerim se ni treba odreči potovanju s tremi prijatelji in (številnejšo) prtljago.

Prva ocena

Kupejevska različica A5 je bila idealna osnova, da so odstranili trdo streho in mu pritaknili platneno. Zvijanja karoserijskega ogrodja nismo občutili, smo pa ugotovili, da se v bundi in brez strehe pri 13 stopinjah lahko povsem prijetno peljete. Če je le hitrost zmerna (pod 80 km/h) in vklopljeno dodatno pihanje toplega zraka (reže na armaturni plošči in v zgornjem delu sedeža).