Audi A6

Audi A6 je dobil nove družinske poteze, s katerimi se na cestah po vsem svetu že bahajo njegovi bratje. Ali to pomeni, da so nove le LED-diode?

5. 10. 2008

Pri Audiju so bili pošteni in niso na veliko razglašali, da imajo nov avtomobil. Saj veste, novi A6 ima . . Ne, zelo pametno so se držali pridevnikov, kot so nadgradnja, izboljšava, posodobitev. Zato je treba iskati razlike v malenkostih, še največ pa jih je skritih pod karoserijo.

Motorjev je ogromno, če smo natančnejši, kar deset. Izbirate lahko od varčnega 2.0 TDIe s pripisanimi 100 kilovati (136 'konji') do športnega S6, ki iz V10 izvleče kar 320 kilovatov (435 'konjev'). TDi za varčnost, FSI za natančnost vbrizga, TFSI za poskočnost. RS? Ha, to pa je druga zgodba.

Vsi Audiji A6 imajo sedaj drug način delovanja črpalke za servovolan, ki deluje 'po potrebi', zadnji dve prestavi sta 'daljši', odvečna energijo se ponovno izrablja, zaradi 20 milimetrov nižjega in bolj ravnega podvozja je količnik zračnega upora manjši (0, 28).

V notranjosti odslej kraljujejo nove barve in zanimivejši materiali, instrumentno ploščo pa precej izboljša zaslon, saj navigaciji omogoča večjo ločljivost. V osnovi A6 ostaja prednje gnan avtomobil, od 140 kilovatov (190 'konjev') pa imate na voljo sedaj že legendarni Quattro. Seveda so najmočnejše različice že serijsko oborožene s štirikolesnim pogonom, da ni težav s trakcijo.

Podvozje je bilo podvrženo tako imenovanemu 'fine tuningu', kar pomeni le posodobitev že videnega, za zahtevnejše kupce pa ponujajo zračno vzmetenje. Pri menjalnikih lahko izbirate med šeststopenjskim ročnim menjalnikom, šeststopenjskim samodejnim Tiptronicom in neskončnostopenjskim Multitronicom.

Iz prodajne palete malce izstopajo Allroad Quattro, S6 in RS 6. Če je Allroad le lepotno obdelan A6, ki zmore premagati tudi kakšno bolj blatno cesto, ob tem pa ostaneta avtomobilski trebuh in karoserija zaradi plastičnih dodatkov nepoškodovana, pa sta S6 in RS 6 kralja zlikanih cestnih površin. S6, ki ga lahko kupite kot limuzino ali različico Avant, s 320 kilovati (435 'konji') poskrbi za 5, 2 sekunde do 100 km/h in največjo hitrost 250 km/h.

Limuzinski RS 6 je seveda še bolj divji: iz desetvaljnega biturba so izvlekli konjušnico, ki se je ne bi sramoval niti kakšen tovornjak. 426 kilovatov oziroma 580 'konjev' bo dovolj, da se vam bodo zdele nepregledne avtocestne površine kot zavite gorske cestice, posute s številnimi avtomobili. Zato lahko verjamete, da boste namesto elektronsko omejene največje hitrosti 250 km/h (ali če kupec izrazi to željo, tudi 280 km/h) bolj cenili pospešek, ko vas od enega počasneža na prehitevalnem pasu do drugega izstreli kot raketo. In ko zavirate, lahko poslušate, kako grmi iz izpušnega sistema. Verjamete, da prijetno zasvoji?

Audi A6 ponuja toliko možnosti, da pri iskanju avtomobila tega velikostnega in cenovnega razreda ne boste imeli lahkega dela. Izbire je namreč res veliko. A če ste poštenjak, kot so pri Audiju, potem sosedu ne boste razlagali, da imate novega A6, ampak boste poudarili: »Kupil sem prenovljenega A6.« Pa naj si misli, kar hoče.

Aljoša Mrak, foto: tovarna

Prvi vtis
  • Videz

    S spremembami je A6 še lepši, čeprav smo nekateri že precej zmedeni, ko na hitro vidimo Audija na cesti. Je bil A4 ali A6?

  • Motorji

    Popolna ponudba, ki se v grobem loči po kraticah FSI, TFSI in TDI. Od varčnega 2.0 TDI e (100/136) do razgrajaškega RS 6 V10 TFSI (426/580).

  • Notranjost in oprema

    Bogata serijska oprema (šest varnostnih blazin, klimatska naprava, tudi uporabniku prijaznejši vmesnik MMI ...), a za pravo razvajanje je treba pogledati med dodatno opremo.

  • Cena

    Glede na tekmece je cena tudi pri novincu konkurenčna, kar dokazuje tradicionalna dobra prodaja Audijev pri nas.

Prva ocena

Z družinskimi potezami je Audi A6 pridobil elegantnost, vendar tudi izgubil del identitete, saj je zelo podoben svojim bratom. Zato pa je motorna ponudba popolna, saj lahko vsakdo dobi nekaj zase. No, skoraj vsakdo.