Audi A7 Sportback je končno tu

Pri Audiju so zbrali pogum in se z novim A7 Sportback osvobodili okovov. Predvsem tistih oblikovnih, ki so jih ovirali, da bi bil avto videti bolj športen.

A pričakovano niso popustili pri eleganci, zato so preprosto združili eleganco in športnost. Posledično predstavljajo športnost na najlepši mogoč način. Jasno, Audi A7 Sportback je prestižen model (s petimi vrati, zato je tudi dodana oznaka Sportback) in samo s športno obliko ne uloviš vseh kupcev, ki si tak avto omislijo tudi zaradi drugih razlogov.

Novi A7 Sportback je hkrati znanilec novega oblikovalskega jezika, ki je bil leta 2014 predstavljen na avtomobilskem salonu v Los Angelesu s študijo Prologue. Posledično bo novinec ponujal velike površine in ostre robove ter se bo, kot so poudarili pri Audiji, igral s svetlobo in sencami. To pomeni, da bo kak rob tudi zgolj navidezen.

Nemci za A7 Sportback pravijo, da je tipičen predstavnik razreda Gran Turismo, torej športen in eleganten avtomobil, v katerem lahko sedi več potnikov, in ne le dva. Tudi zato se novi Audi A7 Sportback postavlja z nizko, a široko sprednjo masko, to pa se lahko nadgradi s povsem novima LED-žarometoma, ki z 12 ločenimi pokončnimi svetlobnimi sklopi ponujata svojevrsten svetlobni podpis. Nadgradnja omenjenega bodo novi HD-matrični LED-žarometi z laserskimi lučmi.

Če se vrnemo k obliki: že tako velika kolesa še izdatno optično povečajo izrazite bočne linije. Še bolj izrazita in opazna je seveda strešna linija, ki se v zadnjem delu strmo spusti prosti zadku. Novi Audi A7 Sportback po svoje ostaja velikan, čeprav je od predhodnika celo nekaj milimetrov krajši (a se ponaša s precej daljšo medosno razdaljo): v dolžino meri 4,969 metra, v širino 1,908 in v višino le 1.422 metra. Torej dolg, nizek in širok. Prav tak, kot mora biti pravi prestižni športni avtomobil. In čeprav je zadek zožen kot pri kakšni športni jahti (ter ozaljšan z usmerjevalnikom zraka, ki se samodejno dvigne pri hitrosti nad 120 kilometrov na uro), je v njegovi notranjosti precej več prostora, kot bi površen opazovalec pričakoval. V osnovi kar 535 litrov, z zlaganjem naslonjal zadnjih sedežev pa se lahko poveča na ogromnih 1.390 litrov.

Hkrati je novinec v notranjosti dovolj velik, da se v njem povsem spodobno, kaj spodobno, prej gosposko peljejo štiri odrasle osebe. Sedi se dobro tako na sprednjih sedežih kot na zadnjih dveh, tisti sredinski zadaj pa je seveda bolj zasilne narave. Kar je sicer svojevrstna tragedija, da se pri tako velikem avtomobilu lahko peljejo samo štirje potniki. A tako pač je v svetu luksuznih avtomobilov.

Drugače je seveda z oblikovno ureditvijo notranjosti. Dovolj sta dve besedi: bleščeča in brezhibna. Delno sledi tisti, predstavljeni v večjem A8, a vendarle je v A7 Sportback bolj športno nastrojena. Linije so sicer še vedno elegantne, vendar kombinacije z brušenim aluminijem ponujajo še športno izkušnjo. Tako kot v A8 je tudi v A7 Sportback sredinska konzola razdeljena z dvema zaslonoma; zgornjim 10,1-palčnim in spodnjim, 8,6-palčnim. Ko sta ugasnjena, sta zaradi črnega lakastega videza povsem neopazna, prižgana zasijeta elegantno in predvsem uporabniško. Dvoslojna občutljivost za pritisk močno izboljša vozniško izkušnjo, predvsem pa je upravljanje lažje nadzirati med vožnjo. Pri tem velja izpostaviti spodnji zaslon, ki se v primeru vnosa besedila v navigacijo ali iskalnik spremeni v list papirja. Ne dobesedno, a vendarle lahko voznik (ali sopotnik) piše po njem s prstom, kjerkoli se mu zahoče. Tudi črko na črko, sistem je izpopolnjen do potankosti in sposoben branja še tako nečitljive pisave. In ko že omenjamo sistem, ta seveda ni edini v avtomobilu, a vseh je zagotovo preveč, da bi jih naštevali. V A7 Sportback bo vozniku na voljo do 39 različnih varnostno-asistenčnih sistemov. Nekateri gledajo tudi že v prihodnost – ko bo zakonsko urejeno, bo avto sposoben delne avtonomne vožnje, predvsem pa bo znal sam parkirati.

Če pišemo o športnem avtomobilu, je nujno nekaj besed nameniti tudi motorjem, podvozju, menjalniku in, seveda, vožnji. Vse omenjeno deluje kot po maslu. Ob začetku prodaje bosta na voljo en dizelski in en bencinski šestvaljnik. V kombinaciji s zadnjim bo za prestavljanje skrbel sedemstopenjski S tronic, torej dvosklopčni samodejni menjalnik, z dizelskim motorjem pa bo sodeloval klasični osemstopenjski samodejni menjalnik. Izpostavimo naj novi blagi hibridni sistem (MHEV), ki s pomočjo 48-voltnega omrežja, litij-ionske baterije jermenskega zagonskega alternatorja, zagotovi do 12 kilovatov rekuperacijske moči. Še bolj pomembno je, da lahko novinec zdaj z izključenim motorjem jadra v širšem hitrostnem območju, hkrati pa se ponovni zagon motorja zgodi hipno in neopazno. Vozniška izkušnja po prvih testnih vožnjah je bila pričakovana. Na suhi podlagi se štirikolesni pogon niti dobro ne ogreje pa tudi sicer se zdi, da se v prihodnje vožnja med podobno velikimi avtomobili ne bo razlikovala, vsaj znotraj koncerna ne. Tako lahko preprosto zapišemo, da je novinec izpolnil pričakovanja.

besedilo: Sebastjan Plevnjak · foto: Sebastjan Plevnjak, Audi

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj