Turbodizel, s katerim ni šale. Celo tisti redki posamezniki, ki še vedno trdijo, da so turbodizli le za tovornjake, se bodo pred tem avtomobilom priklonili.
Audi Q7 ostaja avtomobil, ki je za evropske razmere velik. Kaj velik, ogromen! Z velikostjo več kot pet metrov (5, 085) potrebujete garažo v velikosti manjše hiše, z luksuzno notranjostjo in velikim prtljažnikom (do 2.035 litrov! ) pa bo zlahka vaš drugi dom.
A čeprav je novinec v notranjosti dobro založen z usnjem in ogljikovimi vlakni (karbonom) in vas bosta sistema Bose (serijska oprema) ali Bang & Olufsen (dodatna oprema) razvajala kot v koncertni dvorani, je glavna paša za oči pod motornim pokrovom, takoj za novimi LED-diodami.
Šest litrov gibne prostornine, 12 valjev pod kotom 60 stopinj, skupni vod z 2.000 bari največjega tlaka, dve turbopuhali (2, 7 bara) in 368 kilovati (500 ‘konji’). Presenečeni? No, bodimo še nazornejši. Audi Q7 V12 TDI lahko postreže s kar 1000 Nm navora, zato lahko z njim zlahka prevažate počitniške prikolice, jahte in drugo kramo, ki spada k počitnikovanju. Pravzaprav lahko iz jarka pomagate tudi kakšnemu revežu, recimo tovornjakarju . .
Šalo na stran, tako velik navor je tudi za načrtovalce velik izziv. Zato ima Q7 V12 TDI zmogljiv, a uglajen šeststopenjski Tiptronic, stalni štirikolesni pogon Quattro (razmerje med prednjo in zadnjo osjo je 40 : 60), zračno vzmetenje z elektronsko krmiljenimi blažilniki in serijsko 20-palčna aluminijasta kolesa. Pogled pod prednjima platiščema razkriva osembatne zavorne čeljusti z zmogljivimi keramičnimi koluti, ki so dodatno okrepljeni z ogljikovimi vlakni. Serijsko!
Vas zanima, koliko goriva porabi? Če verjamemo tehničnim podatkom, potem boste z nežno desno nogo porabili v povprečju le 11, 3 litra, z iztegnjeno desno nogo pa krepko več. Toda takrat boste poleteli do 100 km/h v samo 5, 5 sekunde in kraljevali na prehitevalnem pasu z elektronsko omejenimi 250 km/h. Ste še prepričani, da so dizli le za tovornjake?
Aljoša Mrak, foto: tovarna