Audi Q7 V12 TDI

Turbodizel, s katerim ni šale. Celo tisti redki posamezniki, ki še vedno trdijo, da so turbodizli le za tovornjake, se bodo pred tem avtomobilom priklonili.

6. 10. 2008

Audi Q7 ostaja avtomobil, ki je za evropske razmere velik. Kaj velik, ogromen! Z velikostjo več kot pet metrov (5, 085) potrebujete garažo v velikosti manjše hiše, z luksuzno notranjostjo in velikim prtljažnikom (do 2.035 litrov! ) pa bo zlahka vaš drugi dom.

A čeprav je novinec v notranjosti dobro založen z usnjem in ogljikovimi vlakni (karbonom) in vas bosta sistema Bose (serijska oprema) ali Bang & Olufsen (dodatna oprema) razvajala kot v koncertni dvorani, je glavna paša za oči pod motornim pokrovom, takoj za novimi LED-diodami.

Šest litrov gibne prostornine, 12 valjev pod kotom 60 stopinj, skupni vod z 2.000 bari največjega tlaka, dve turbopuhali (2, 7 bara) in 368 kilovati (500 ‘konji’). Presenečeni? No, bodimo še nazornejši. Audi Q7 V12 TDI lahko postreže s kar 1000 Nm navora, zato lahko z njim zlahka prevažate počitniške prikolice, jahte in drugo kramo, ki spada k počitnikovanju. Pravzaprav lahko iz jarka pomagate tudi kakšnemu revežu, recimo tovornjakarju . .

Šalo na stran, tako velik navor je tudi za načrtovalce velik izziv. Zato ima Q7 V12 TDI zmogljiv, a uglajen šeststopenjski Tiptronic, stalni štirikolesni pogon Quattro (razmerje med prednjo in zadnjo osjo je 40 : 60), zračno vzmetenje z elektronsko krmiljenimi blažilniki in serijsko 20-palčna aluminijasta kolesa. Pogled pod prednjima platiščema razkriva osembatne zavorne čeljusti z zmogljivimi keramičnimi koluti, ki so dodatno okrepljeni z ogljikovimi vlakni. Serijsko!

Vas zanima, koliko goriva porabi? Če verja­memo tehničnim podatkom, potem boste z nežno desno nogo porabili v povprečju le 11, 3 litra, z iztegnjeno desno nogo pa krepko več. Toda takrat boste poleteli do 100 km/h v samo 5, 5 sekunde in kraljevali na prehitevalnem pasu z elektronsko omejenimi 250 km/h. Ste še prepričani, da so dizli le za tovornjake?

Aljoša Mrak, foto: tovarna

Prvi vtis
  • Videz

    Mogoče je Q7 prevelik, da bi bil res lep, saj lahko marsikoga dobesedno prestrašite z mogočno masko. Toda hkrati prednji del TDI-ja V12 odslej deluje ... da, upamo si trditi, da celo elegantno, všečno.

  • Motorji

    Edini pomislek je, da si ga ne kupujte zaradi varčnosti. Sicer pa je V12 TDI glasen, toda po bencinsko. Zaradi uglajenosti bodo sopotniki kmalu v zmoti, da se vozijo v bencinskem V8, recimo.

  • Notranjost in oprema

    Če rečemo, da dobite vse, kar ponuja sodobna avtomobilska tehnologija, potem ne bi veliko zgrešili. Usnje, navigacija, kamera za pomoč pri parkiranju, radarski tempomat, pomoč pri 'mrtvih kotih', opozorilo o nenadni spremembi voznega pasu ...

  • Cena

    Hja, eden dražjih turbodizlov na svetu. Za ta denar dobite že Porscheja Cayenna Turba.

Prva ocena

Če ste poslovnež, ki veliko potuje po avtocestah, je Q7 V12 TDI Quattro pravi avtomobil za vas. Hiter, če se vam mudi na sestanek, ali razmeroma varčen, če lenobno križarite in kramljate z uporabo serijske prostoročne telefonije. Varčnost vzemite zelo pogojno, saj 3.0 TDI porabi v povprečju še kakšen liter manj. Le na rokavice na bencinskih črpalkah se boste morali navaditi, da po nalivanju goriva ne boste smrdeli.